16 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben vandaag 38+3 en ze hebben vandaag voor het eerst gekeken.

5 maanden geleden

Ik ben 37+2 en ze heeft hier ook nog niet naar onderen gekeken 🥴😅 De gbs test heeft een vroedvrouw gedaan maar ook niets gezegd ofzo. Op echo leek de baarmoederhals wel altiid nog voldoende en zolang er geen klachten zijn, kijken ze niet echt. Denk nu wel morgen op je 38 weken dat ze dit eens gaan doen.

5 maanden geleden

Ik had deze week controle 37 weken en 2 dagen. En bij mij gebeurde dit ook nog niet. Gynaecoloog gaf aan dat hij via de eco ging kijken naar de lengte van de baarmoederhals maar bij twijfel even inwendig zou voelen. Hij bleek nog heel lang en stug te zijn bij mij waardoor hij inwendig niet voelde omdat baby nog niets was ingedaald en ik met een lange baarmoederhals nog geen ontsluiting zou hebben. Indien er twijfel zou zijn gaan ze zeker voelen. Maar het voelen heeft altijd wat extra risico op infectie gevaar en dergelijke..

5 maanden geleden

Bij mijn laatste controle (37+1) zei de gynae dat ze pas inwendig onderzoek doet vanaf 39w. Maar omdat ik zo benieuwd was, heeft ze toch al eens gekeken. Ik moest er dus specifiek om vragen.

5 maanden geleden

Hey, bij mijn laatste controle bij de gynaecoloog heb en ze dit wel gedaan ik was toen 38 weken+ 5dagen.

5 maanden geleden

Bij ons in het ziekenhuis doen ze het als je 40 weken bent. Ze zeggen omdat het een trigger kan zijn voor je bevalling te laten starten.

5 maanden geleden

Bij mijn laatste controle op 39+1 heeft ze voor het eerst gevoeld naar opening.

5 maanden geleden

Op mijn vorige bezoek (35+5) zei de gynae dat hij de volgende keer (38+5) baarmoederhals ging checken

5 maanden geleden

Op 38+5 bij de gynaecoloog geweest ik mocht vrij kiezen of ik wou dat ze dit nakweek of liever niet. Ik had het liever niet aangezien dit ik tijdens mijn eerste zwangerschap zeer onaangenaam vond.

MOD

5 maanden geleden

Ik heb mijn laatste controle gehad op 36+1w, toen is er niet gevoeld of gekeken met de echo naar de baarmoederhals. Mijn volgende controle is op 38+5w

5 maanden geleden

Ik ben op 37+4 geweest en dat was mijn laatste controle ; hij wou niet inwendig onderzoeken. Het zegt ook niets. Mijn vriendin is haar slijmprop verloren op 38w en had 1 cm opening, ze is pas bevallen op 41+1 (geen inleiding). Een andere vriendin had nog geen opening bij controle en is 2d later bevallen.. Onze mini’s beslissen wanneer ze komen, helaas…

5 maanden geleden

Meestal checken ze even als ze via echo vermoeden dat de baarmoederhals al wat verweekt is en de baby al is ingedaald. Het toucheren zou op zich weeen kunnen opwekken, vandaar doen ze dat niet onnodig als duidelijk blijkt dat er nog niets zal zijn. Tenzij je sowieso vroeger zou moeten bevallen door complicaties, dan voelen ze even om natuurlijke bevalling op te wekken

5 maanden geleden

Maandag echo gehad (36+3) en toen is er niet naar gekeken. Ze heeft er ook nog nooit iets over gezegd. Baby zit wel nog hoog en totaal niet ingedaald bij mij. Denk dat ze ook niet gaat checken zolang er geen aanleiding is (geen harde buiken, vochtverlies, pijn, etc hier)

5 maanden geleden

Ik ben 35,6w en bij mij hebben ze gisteren gekeken omdat de baby al volledig ingedaald is. Ze heeft het heel voorzichtig gecontroleerd omdat ze zeker niets in gang wou steken.

5 maanden geleden

Pas op 39w 1d heeft ze bij mij gevoeld, nog steeds wachtende dus het heeft niets in gang gezet. Maar ik denk wel dat je dit kunt vragen en dan zullen ze wel zeggen of ze dit nakijken bij de echo of eerder vaginaal. Succes vandaag! 😊

5 maanden geleden

Bij 39+1 ben ik op controle geweest en de gynaecoloog gaf mij de keuze. Ze vond het zelf onnodig omdat mensen zich vaak vastpinnen op hoeveel ontsluiting je hebt of je al gaat bevallen. En met ontsluiting kan je nog dagen rond lopen en zonder ontsluiting kan je alsnog de zelfde dag bevallen. Ik heb ervoor gekozen om het niet de laten doen. 5juni moet ik naar het ziekenhuis voor de monitor als ik nog niet bevallen zou zijn en dan voelt ze zeker wel.