Nemem jullie gedurende de volledige zwangerschap multivitamine? Ik merk dat de ene zegt van het te doen en de andere zegt dan weer dat het niet echt nodig zolang je alles kan binnenhouden. Er zijn ook mensen die spreken van een grotere kans op obesitas en dergelijke bij te lang foliumzuur slikken aangezien dit ook bij een multivitamine verwerkt zit? Bedankt
Ik heb de idee dat ook gynaecologen van mening verschillen. Ik pak zwangerschapsvitamines, maar vanaf het moment dat foliumzuur niet meer elke dag hoefde, pak ik ze om de dag of om de twee dagen. Dat vond mijn gynaecoloog voldoende.
Ik neem deze niet meer sinds ik de 12 weken voorbij ben. De gynaecoloog zei mij dat beter was om te stoppen. Zit nu aan 16 weken en probeer vitamines voornamelijk uit fruit te halen.
Ik wilde het doornemen nemen maar God ik vergat het na 12 weken gewoon zo vaak dat ik ermee gestopt ben. 🫣
Klaar met dat kut gevoel van damn ik ben het weer vergeten. 😅
Volgens mijn gynaecoloog was een multivitamine niet noodzakelijk onder de 5 maanden als je gezond en gevarieerd eet, mijn vroedvrouw raadde het dan weer wel aan als je bv. niet wekelijks vis eet. Volgens de gynaecoloog moest ik het foliumzuur blijven doorpakken. Ik ben uiteindelijk nu recent (rond de 16w) overgestapt op een multivitamine :-)
Ik neem Vinalac DHA/EPA (goedkoper dan Omnibionta en werking zou hetzelfde zijn).
Ik heb aan het begin gewoon foliumzuur en vit d apart ingenomen. Nu op 18w gestopt met foliumzuur. Merk dat ik het vaak vergat en heb gehoord dat teveel foliumzuur ook kan zorgen voor een te kort tongriempje.. heb nooit extra vitamines genomen want mn waardes waren allemaal goed.