11 Reacties

10 maanden geleden

Ik heb de idee dat ook gynaecologen van mening verschillen. Ik pak zwangerschapsvitamines, maar vanaf het moment dat foliumzuur niet meer elke dag hoefde, pak ik ze om de dag of om de twee dagen. Dat vond mijn gynaecoloog voldoende.

10 maanden geleden

Reactie op Anne0188

Ik heb de idee dat ook gynaecologen van mening verschillen. Ik pak zwangers ...
Goed idee. Ik ben nu 16 weken en ga mijn doosje nog uitnemen maar denk dan te stoppen..

MOD

10 maanden geleden

Van mijn gynaecoloog moet dit normaalgesproken niet. Ik neem deze wel nog in omdat ik vegetariër ben

10 maanden geleden

Ik neem deze niet meer sinds ik de 12 weken voorbij ben. De gynaecoloog zei mij dat beter was om te stoppen. Zit nu aan 16 weken en probeer vitamines voornamelijk uit fruit te halen.

10 maanden geleden

Ik heb de eerste 12 weken enkel foliumzuur genomen en dan overgrschakeld op Omnibionta pronatal+, dat ik ga blijven nemen tot het einde.

10 maanden geleden

Ik wilde het doornemen nemen maar God ik vergat het na 12 weken gewoon zo vaak dat ik ermee gestopt ben. 🫣 Klaar met dat kut gevoel van damn ik ben het weer vergeten. 😅

10 maanden geleden

Ik neem elke dag omnibionta pronatal +. Op aanraden van de gyn

10 maanden geleden

Volgens mijn gynaecoloog was een multivitamine niet noodzakelijk onder de 5 maanden als je gezond en gevarieerd eet, mijn vroedvrouw raadde het dan weer wel aan als je bv. niet wekelijks vis eet. Volgens de gynaecoloog moest ik het foliumzuur blijven doorpakken. Ik ben uiteindelijk nu recent (rond de 16w) overgestapt op een multivitamine :-) Ik neem Vinalac DHA/EPA (goedkoper dan Omnibionta en werking zou hetzelfde zijn).

10 maanden geleden

Ik neem supradyn kan je nemen tot einde borstvoeding staat er. Stond vorige keer in reclame/solden en sindsdien bij die gebleven ☺️

10 maanden geleden

Ik heb aan het begin gewoon foliumzuur en vit d apart ingenomen. Nu op 18w gestopt met foliumzuur. Merk dat ik het vaak vergat en heb gehoord dat teveel foliumzuur ook kan zorgen voor een te kort tongriempje.. heb nooit extra vitamines genomen want mn waardes waren allemaal goed.

10 maanden geleden

Ik neem ook de vinalac combinatie voor de hele zwangerschap. Bij bloedname vit D tekort dus moet dit ook nog apart extra innemen