16 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje sliep ook amper overdag. Zolang hij geprikkeld wordt, blijft hij nieuwsgierig rondkijken. We houden zijn wakkertijd in de gaten en na 1 a 1,5u leggen we hem verplicht boven in bed waar het donker is en er enkel witte ruis is. Soms slaapt hij dan een halfuurtje, soms ook 2 uur.
3 maanden geleden
Reactie op Tinee
Ons zoontje sliep ook amper overdag. Zolang hij geprikkeld wordt, blijft hi ...
Dat is een goede tip, zal het voorstellen aan mijn man
3 maanden geleden
Reactie op Tinee
Ons zoontje sliep ook amper overdag. Zolang hij geprikkeld wordt, blijft hi ...
Zelfde situatie hier. Leggen jullie hem dan slapend in zijn bed of is hij nog wakker? Indien wakker, valt hij in slaap? Ik heb dat een paar keer geprobeerd maar mijn dochtertje blijft huilen. Ook als ik haar slapend wegleg wordt ze wakker en begint ze te huilen :(
3 maanden geleden
Reactie op XDISE
Zelfde situatie hier. Leggen jullie hem dan slapend in zijn bed of is hij n ...
Hij wordt wakker in bed gelegd. Soms valt hij als een blok in slaap, soms duurt het nog een kwartiertje. Ik probeer een vast slaapritueel aan te houden (verversen, rolluiken toe, witte ruis op, inbakeren en tutje geven). Soms moet ik nog een keertje terug naar boven voor zijn tutje terug te geven.
MOD
3 maanden geleden
Hier ook moeilijk slapen overdag. Ze heeft nu jammer genoeg de gewoonte om enkel in slaap te vallen door aan mijn tepel te zuigen... Ik kan haar wel af en toe slapend in haar wieg leggen maar meestal wordt ze ook wakker. Ik ben nog op zoek naar manieren om haar in slaap ge krijgen zonder de borst, maar het gaat heeeeel moeilijk...
3 maanden geleden
Hier ook een hele zoektocht om ons dochtertje van 2,5 maanden overdag te laten slapen.. Ze is ook heel alert, we proberen in haar park, babynestje,.. Maar ze wordt snel terug wakker. Ik denk dat we best ook eens in het donker proberen, maar ben bang dat ze dag en nacht zou beginnen wisselen (de nachten verlopen wel goed).
3 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hij wordt wakker in bed gelegd. Soms valt hij als een blok in slaap, soms d ...
En hoe oud is je zoontje? Of vanaf wanneer ben je hiermee begonnen?
3 maanden geleden
Hier ook hetzelfde, ze is nu 2 maand en 3 weken dus begon mij een beetje zorgen te maken. Sinds gisteren beginnen oefenen om haar zelfstandig te laten slapen aan de hand van wakkertijden in het oog te houden, na max 1,5 uur wakker te zijn probeer ik haar weg te leggen in haar wiegje. Ze wordt ook van het minste geprikkeld. Als ik haar erin leg en ze begint te huilen, neem ik haar weer op tot ik zie dat haar oogjes weer toevallen, dan leg ik haar terug, als ze opnieuw begint te huilen doe ik terug hetzelfde en na een paar keer lukt het wel. Je moet alleen VEEL geduld hebben. Wat ik nu ook probeer te doen is haar ‘s avonds tussen 18-19 uur naar bedje te brengen, dat deed ik ook niet. Ik had zo’n oververmoeide baby, zij bleef de hele dag wakker als ik geen moeite doe voor haar in slaap te krijgen! Ze is sinds gisteren een pak aangenamer… Ze heeft daarbovenop ook nog eens refluxziekte waardoor het al niet makkelijk was om haar plat (hellend eigenlijk) te leggen, ik zou zeggen blijven proberen! Ze moeten het een beetje gewoon worden vrees ik 😬
3 maanden geleden
Onze baby’tjes hun slaapcyclus is ook maar 20 a 45 minuutjes dus is normaal dat ze snel terug wakker worden, als ze wakker worden probeer ze nog eens in slaap te helpen 😬 tis een hele oefening he maar ben ergens blij om te lezen dat ik niet alleen ben 😂
3 maanden geleden
Reactie op Phaedradb97
Hier ook een hele zoektocht om ons dochtertje van 2,5 maanden overdag te la ...
Misschien kan je proberen in kamertje met schemerlicht dat ze wel nog ziet dat het dag is maar beetje verduisterd?
3 maanden geleden
Reactie op delphine1234
Hier ook hetzelfde, ze is nu 2 maand en 3 weken dus begon mij een beetje zo ...
Pff zo herkenbaar! Ik ben tussen elke voeding door alleen maar bezig met haar opnieuw in slaap te krijgen.. Ik leg haar 's avonds ook rond 19u in bed en dan slaapt ze mooi een blokje van 8u, dus begrijp niet goed waarom het slapen overdag dan niet lukt 🙈
3 maanden geleden
Reactie op delphine1234
Misschien kan je proberen in kamertje met schemerlicht dat ze wel nog ziet ...
Ja waren we ook aan het denken, we kunnen het maar eens proberen 🤞
3 maanden geleden
Ik krijg mijn dochtertje overdag ook niet weggelegd, maar een wandelingetje in de draagdoek doet haar altijd wel indommelen! Ik probeer het positief te bekijken dat ze mij vertrouwd om haar te troosten en rustig te krijgen terwijl zij dat op haar jonge leeftijd nog niet kan, maar het is inderdaad pittig zo'n kindje dat enkel op je wil slapen 😅