Sinds deze week eet mijn zoontje al flink groenten- en fruitpap. De eerste keer had ik verschillende groentenpapjes ineens gemaakt en verse moedermelk erbij gedaan om zo in te vriezen. Nu vraag ik me af of ik moedermelk uit de vriezer mag ontdooien, verwerken in de pap en deze papjes mag invriezen. De vitamines zullen weggaan waarschijnlijk maar ik gebruik het vooral om het wat smeuïger te maken. Melk lijkt me toch beter dan bvb water of verstoffen toe te voegen als de pap te droog is. Mag dit?
Vetstoffen zijn absoluut noodzakelijk want de hersenen hebben dit nodig voor hun ontwikkeling. Olieën zoals olijf, advocado en lijnzaad zijn hiervoor perfect ☺️ wat jouw vraag over moedermelk betreft denk ik dat dat geen enkel probleem is.
Ontdooide moedermelk mag je normaal niet opnieuw invriezen. Maar geen idee of het wel kan als je die ergens in hebt verwerkt...
Maar zoals Julie aangeeft zijn vetstoffen zeker ook nodig.
Omdat je ontdooide melk normaal niet opnieuw mag invriezen, doe ik dit niet. Ik hou bewust een beetje gekolfde melk achter de hand om "vers" bij de groentenpap te doen. Ik vries dan per portie in met de melk er al onder ☺️