5 Reacties

één jaar geleden

Dat klinkt heel moeilijk! Een verandering van werk lijkt mij een heel goed idee, dat kan een enorm verschil maken voor je mentale gezondheid. Ik zou niks zeggen. Het is nog vroeg en er kan nog zo veel gebeuren en veranderen, en je kan zeker nog een half jaar werken als alles goed loopt. Ik zou alleen maar praten over professionele zaken en geen persoonlijke dingen vertellen. Je moet jezelf de kans niet ontnemen om iets nieuws te kunnen proberen gewoon door té eerlijk te willen zijn.

één jaar geleden

Reactie op ellefien

Dat klinkt heel moeilijk! Een verandering van werk lijkt mij een heel goed ...
Bedankt voor je reactie! Is inderdaad geen simpele keuze!

één jaar geleden

Ik zat 2 jaar geleden in gelijkaardige situatie: ik kwam erachter dat ik zwanger was een paar dagen nadat ik geslaagd was voor een selectieprocedure. Ik heb er toen voor gekozen dit eerlijk te delen omdat ik niet wou starten op een job waar ze hier niet voor openstaan. Gelukkig is het positief uitgedraaid. Ik werk zelf in de zorg dus wel een vrouwvriendelijke sector natuurlijk . Nu ben ik zelf leidinggevende, ik vind het zelf wel een pluspunt als mensen eerlijk zijn. Tegelijk weet je niet of je eerlijk zal behandeld worden. Wat je altijd kan doen is eerst de selectie doen maar het bv. Aankaarten voor je het contract tekent? Eigenlijk mogen ze je dan natuurlijk niet meer weigeren (en ben je eerlijk beoordeeld geweest). Zo kan je wel kijken wat hun reactie is en of je in die omgeving wil werken en zwanger zijn. Als ze je echt de geschikte persoon vinden voor de functie zullen ze hier geen probleem van maken.

één jaar geleden

Reactie op Orphania

Ik zat 2 jaar geleden in gelijkaardige situatie: ik kwam erachter dat ik zw ...
Kan ik me helemaal bij aansluiten!

één jaar geleden

Ik heb dus toch mijn ontslag gegeven en ben aangenomen op een nieuwe job waarbij ze weten dat ik in verwachting ben en hier heel positief op reageerden! Heel blij mee!