20 Reacties

9 maanden geleden

Wij hebben het onlangs besloten en om geen twijfel meer te hebben, heb ik iets laten maken met de naam waardoor er geen weg meer terug is🤪

MOD

9 maanden geleden

Ik ben blij dat het een jongen is bij ons, de naam lag voor ons al vast maar voor een meisje zouden we hetzelfde probleem hebben 🙈

9 maanden geleden

Al vanaf mijn schoonzus met de naam Louay af kwam, zit die in mijn hoofd en gaat hij er niet uit. Mijn man is nog niet helemaal verkocht maar hij heeft zich er bij neergelegd. 😂

9 maanden geleden

Reactie op Sikka

Al vanaf mijn schoonzus met de naam Louay af kwam, zit die in mijn hoofd en ...
Oh ja onze meisjesnaam stond ook vast, dat zou Liya zijn. Maar dan hoorde we dat het een jongen werd en had ik echt schrik om een naam te zoeken. Ik vind echt heel veel niet goed genoeg dus dat deze naam wél blijft hangen zegt ook wel dat dit de naam is voor mij. Mij hielp het om een lijstje te maken en dagelijks naar die namen te kijken. Er vallen dan snel namen af en sommige namen ga je mooier vinden.

9 maanden geleden

Wij hadden het omgekeerde. Een meisjesnaam hadden wij al lang op voorhand gekozen (zelfs nog voor we hadden besloten om voor een kindje te gaan). Jongensnamen vonden wij heel moeilijk. Het is gelukkig bij ons wel een meisje uiteindelijk, dus geen twijfel aangezien we al zeker waren. Sinds we het geslacht ook weten, noemen we de baby ook gewoon bij naam als we het over haar hebben. Dan voel je meteen of het je ligt of niet. Wij hebben ook al een mutsje met haar naam op 🥰 Misschien kan je eerst beslissen wat voor soort naam je wil? Lang, kort, modern, ouderwets, Frans/Engels/Vlaams/... Dat zal de zoektocht waarschijnlijk al wat gemakkelijker maken 😁

9 maanden geleden

Bij ons stond de naam van een meisje al vast toen ik zwanger was van ons zoontje maar het nog niet wisten dat jongetje ging zijn. Die naam is ook blijven plakken en willen hem ook niet veranderen omdat we waren instant verliefd op die naam en het was de eerste naam waar wij voor de 100% overheen kwamen… wij gaan ons meisje Nala noemen 🥰

9 maanden geleden

Ik was redelijk snel zeker, mijn man heeft wat langer getwijfeld, bij ons wordt het Lyna 🥰

9 maanden geleden

Hier wordt het een jongen. Voor een meisje zou het Cézanne of Babette geworden zijn. Maar ook voor mijn zoon heb ik nog een plan B als naam 😄 Want stel dat ik bij de geboorte denk “Wauw, jij bent écht geen X (naam die ik gekozen heb)” dan kan ik nog veranderen. Al denk ik niet dat dat zal gebeuren 😊

9 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Wij hadden het omgekeerde. Een meisjesnaam hadden wij al lang op voorhand g ...
Oh en zeg je de naam enkel tussen jullie of ook al tegen vrienden en familie? Ik noem mijn zoontje ook al bij zijn naam, maar enkel als ik er alleen mee ben en niemand anders het al kan horen 😊

9 maanden geleden

Reactie op BAM39

Oh en zeg je de naam enkel tussen jullie of ook al tegen vrienden en famili ...
Nee, wij ook enkel tussen ons tweetjes. Vrienden en familie moeten wachten tot de geboorte 😅 Ze weten nog niet eens het geslacht... (Niet omdat we dat geheim willen houden, maar de 2 meters wilden een gender reveal organiseren 🤷🏻‍♀️)

9 maanden geleden

onze dochter heet Esmée 🩷

9 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Nee, wij ook enkel tussen ons tweetjes. Vrienden en familie moeten wachten ...
Dan hoop ik dat de gender reveal niet te lang meer op zich laat wachten 😊😊 Het is wel leuk, hè, als de naam nog even iets puur van jezelf/jullie is. Als BAM mama in wording heb ik mijn ouders en zus wel verteld wat de naam is, omdat ik toch een beetje wilde aftasten of mensen de naam wel mooi vinden. Maar voor de rest moet iedereen maar wachten op zijn Grand Reveal in juni! 😎

9 maanden geleden

Ik deel enkel de naam hier op het forum omdat niemand mij hier kent. 😂 Verder weet enkel mijn schoonzusje (en partner) het.

9 maanden geleden

Ik was ook vrij snel zeker van de meisjesnaam. Vroeger was dit Aurore, dan Au/Orélie. Toen zat ik eens aan tafel met zijn ouders en die waren aan het vertellen over m'n vriend zijn opa. Die heette Joël en sindsdien ben ik verliefd op de naam Joëlle voor een meisje. Dus deze lag ook al vast. Toen het uiteindelijk een jongen werd 🙃 still very happy maar wel het gevoel gehad weer helemaal van 0 te moeten beginnen. Dan kwam mijn vriend met de naam Maurice ( omdat zijn ouders twijfelden tussen die naam en de naam die hij nu heeft). Ik was eerst niet helemaal overtuigd tot ik op een ochtend begon te spelen met de klanken. Toen viel Morris uit de lucht. (Morries uitgesproken dus ook geen au uitspreken). Ik heb bewust al enkel mensen de naam verteld om ze nu al de uitspraak aan te leren... en het is nodig 😅

9 maanden geleden

Bij ons stonden zowel jongens als meisjes namen al vast vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren 🙈 voor een jongen Matteo en een meisje Elisa, het word uiteindelijk een jongetje 😘

9 maanden geleden

Mijn man weet het geslacht niet (ik wel, was te benieuwd 🤭) en is overtuigd van de namen die wij momenteel hebben voor beide geslachten. Ik twijfel echter elke dag nog. Het is zoiets definitief 😅. Ik volg graag mee! En succes 😉.

9 maanden geleden

Reactie op BAM39

Dan hoop ik dat de gender reveal niet te lang meer op zich laat wachten 😊� ...
Hahaha ja, het is soms wat opletten dat we niet per ongeluk ze/haar zeggen ipv 'de baby' 🤭 Nog maar een weekje te gaan. Volgende week zaterdag gaan we het onthullen 😁

9 maanden geleden

Reactie op BAM39

Dan hoop ik dat de gender reveal niet te lang meer op zich laat wachten 😊� ...
Ja, wel fijn als je het met iemand kan delen dan! Ik heb het ook met een online vriendin besproken, die kent verder toch niemand in mijn persoonlijke omgeving dus die kan het ook niet verklappen. Ik denk dat wij sowieso wel een naam hebben uitgekozen die 50/50 love it or hate it zal zijn. Maar wij wilden deze naam al lang, dus wat anderen erover denken doet er uiteindelijk niet toe 🤭

9 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Ik was ook vrij snel zeker van de meisjesnaam. Vroeger was dit Aurore, dan ...
Morris is ook zo'n leuke naam! Maar inderdaad wel eentje waarbij je moet vragen of het met lange of korte i is 🙈 Maar na 1x weten ze het wel!

9 maanden geleden

Reactie op Léontine Bocksoen

Wij hebben het onlangs besloten en om geen twijfel meer te hebben, heb ik i ...
Hier net hetzelfde gedaan. Iets op naam laten maken speciaal 😂