Onze zoon is vandaag 15 weken en hij is vrij groot. Tot op heden gebruikte ik voor wandelingen/daguitstappen de mand+onderstel en maxi cosi+onderstel voor snelle boodschappen (zodat hij er geen 2uur in zit)of voor op restaurant. De maxi cosi ben ik echt geen fan van omdat ze daar niet relaxed in zitten en in de mand wordt hij binnenkort gelijk te groot . Vanaf hoeveel maanden stappen ze over naar plooibuggy? bij plooibuggy denk ik heel de tijd aan 1-2 jarigen... Is er een model waar je vb vanaf 4-5 maanden al mee kan starten?
Hoi, sommige plooibuggy’s kunnen hun rugje volledig platgelegd worden. Die kan je in principe ook eerder gebruiken als ik het goed voor heb. Het verschil met de mand is dat het geheel iets minder stabiliteit geeft in putjes enz
Hier 15 weken vandaag en gebruik al een maand de buggy met newbornkussen in en je kan hem helemaal plat leggen. Ook omdat hij groot is en de mand aan de kleine kant. De maxi cosi ligt hij niet zo graag meer in maar vind hem voor een vaste stoel nog zo klein. Tis makkelijk om hem binnen al lekker warm in de maxi cosi te leggen 🥹
Zit een beetje met hetzelfde probleem. In een buggy kunnen ze blijkbaar pas vanaf 6 maanden, wanneer ze al zelfstandig kunnen zitten. Maar onze dochter ligt niet zo graag in de mand + die wordt ook wat krap 😬 Alleen kan het zitje van onze kinderwagen volgens mij niet volledig plat (we hebben de Joolz geo³) 🫤
Wij hebben een Bugaboo Fox. Dat is wel geen plooibuggy maar zo’n 2 in 1 kinderwagen. Bij onze dochter zijn we na 4,5 maand overgestapt naar de grote stoel. Wel nog zo gekanteld dat ze ligt. Een echte plooibuggy lijkt me nog niet zo comfy voor hun.
Ja, gelukkig hebben we wel veel tweedehands en de rest via onze geboortelijst. Maar het bad is al te klein, het aankleedkussen ook, de mand van de kinderwagen bijna, ... 🙃
Het badje hier ook. En vind 'm nog zo klein voor het grote bad. Ik zou een ...
Ja, ik ben nu wel al 1x samen met haar in bad geweest. Maar moet nog even bekijken hoe we het verder gaan aanpakken, misschien zo'n zitje voor in bad? 🤔
Ze groeien zo snel die eerste maanden. 🥲 De meeste spullen gebruik je kort ...
Ja inderdaad, gelukkig kunnen die dingen nog een aantal keren mee dan! Bijhouden voor een 2e kindje en daarna uitlenen aan vrienden/familie of doorverkopen. Zonde van al die spullen!
Ja, ik ben nu wel al 1x samen met haar in bad geweest. Maar moet nog even b ...
Hebt ge een douche? Ik vond die tussenperiode wel fijn om even samen te douchen, dat mijn vriend onze dochter aanpakte als ze klaar was en haar al afdroogde, aankleedde ed.
Vanaf ze dan kon zitten was zo’n badzitje heaven.