7 Reacties
4 maanden geleden
Hey, ik geef sinds het begin al 1 borst ( zoontje is nu 5 weken).
Hier ook genoeg melkproductie vanaf het begin, dus geen stress hebben dat je verminderde productie zou krijgen. Je borsten passen zich aan aan je kindje, het kan zijn dat je van de andere borst dan de druk er even af moet kolven/masseren. Hopelijk heb je hier iets aan, succes 😊
4 maanden geleden
Ik geef 1 borst per keer en wissel af tussen rechts en links, heb nog steeds voldoende voor de baby :) en we merkten dat ze, als ze links drinkt, toch niet helemaal genoeg heeft dus dan doe ik er nog 5-10 minuutjes rechts bij.
4 maanden geleden
Hier net zoals Anouk ook vanaf het begin 1 borst.
Bij de eerste ook zo gedaan.
Ik heb nog steeds een goede productie, zelf lichte overproductie.
Wat vind jij een te hoge gewichtstoename? Voor zo’n kleintjes is het normaal dat ze de eerste maanden veeeeel bijkomen. Zo rond een maand of 4 stabiliseert dat en gaat dit meer geleidelijk aan.
Onze zoon is geboren op p23 en zit nu (1,5 maand) op p 78, ook een serieuze stijging maar compleet normaal.
4 maanden geleden
Ik heb ook een overproductie en snelle toestroom, ik heb eigenlijk sinds het begin maar 1 borst per voeding aangeboden. Mijn dochtertje is nu 5 weken en ik heb nog steeds teveel melk dus moet nu blokvoeden (4-5 uur dezelfde borst geven). Nog steeds geen onderproductie :-)
4 maanden geleden
Reactie op Sikka
Hier net zoals Anouk ook vanaf het begin 1 borst.
Bij de eerste ook zo ged ...
Hij is 1,3kg bijgekomen op die 4 weken (700g de laatste 11 dagen), maar daar maken we ons idd ook geen zorgen over. Eerst dacht ik wel 'oeps als dat zo doorgaat...' maar vroedvrouw heeft me gerustgesteld dat dat helemaal oké is in het begin
4 maanden geleden
Hier ook vanaf begin maar 1 borst gegeven. Ik maak ook meer dan genoeg melk aan. Soms wel druk van de andere eraf halen. Ik heb ook sterke melkstroom en voed ook veel al liggend, omdat ze zich anders verslikt. Maar tegen de avond en we naar bed gaan zijn die “leeg” (lees er is nog melk maar ik lek niet of staat niet hard) en ze drinkt rustig en sneller voldaan. Ze is 5 weken. Ze is sinds geboorte 1kg105 bij gekomen, op de curve zei K&G
4 maanden geleden
Ik geef ook meestal maar 1 borst. De 2e wil hij meestal niet. Hij zit tussen de p75 en p100 en blijft mooi op z’n curve sinds de geboorte dus het is en was voorlopig zeker ok voor de productie :)