8 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling ook een lavement gekregen en had hier helemaal geen last van, het gaf mij ook een geruster gevoel dat ik helemaal “leeg” was om het zo te zeggen 😆.

5 maanden geleden

Flauw voelen door een lavement lijkt me sterk. Dat Flauw voelen gaat eerder komen door de epidurale, persen, opjagen... denk ik 🙃 ik ben flauw gevallen door het persen in ieder geval 😆 niet teveel zorgen maken!

5 maanden geleden

Ik kreeg als kind vaak lavementjes voor mijn darmen. Bij een bevalling gaat het vaak ook maar om een klein lavement (soort microlax) die eigenlijk enkel het laatste deel van je darm leeg maakt. Ik voelde mij vaak vooral flauw,misselijk en dergelijke als ik net opgestopt zat. Dit gaf net wat verlichting..

5 maanden geleden

Bij ons eerste kindje hebben ze het niet gevraagd en dus niet gedaan, bij ons tweede kindje had ik na elke wee diarree dus dan zeiden ze zelf om het niet te doen. Je mag ook gewoon nee zeggen 😊

5 maanden geleden

En wanneer krijg je normaal gezien dan dat lavement?

5 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

En wanneer krijg je normaal gezien dan dat lavement?
Normaal bij het moment je binnen gaat om te bevallen. Ondertussen ben ik zondag bevallen. Heb geen lavement gekregen omdat ik al 4x naar groot toilet gweest was die dag door de krampen 🤣

5 maanden geleden

Hier hebben ze nooit gesproken van een lavement en heb er ook geen gekregen.

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Flauw voelen door een lavement lijkt me sterk. Dat Flauw voelen gaat eerder ...
Ja, ik had tijdens het persen ook echt soms het gevoel dat ik ging flauwvallen! Is gelukkig niet gebeurd maar ik had wel wat meer lucht kunnen gebruiken af en toe 😂