Zijn er hier mensen die door een eerdere bevalling al ervaring hebben met lavement? Mijn zus heeft deze blijkbaar geweigerd doordat ze van een vriendin hoorde dat ze haar hierdoor slecht is beginnen voelen (zweten,flauw,warm,...). Hierdoor begin ik nu sterk te twijfelen gezien ik geen zin heb om mij ook flauw te voelen naast de pijn die een gewone bevalling met zich meebrengt. 😅 (ik heb in het algemeen een lage bloeddruk en heb tamelijk veel last van hypo's waardoor de symptomen,flauw,warm,zweten me wel bekend zijn 🤭).
Ik heb bij mijn eerste bevalling ook een lavement gekregen en had hier helemaal geen last van, het gaf mij ook een geruster gevoel dat ik helemaal “leeg” was om het zo te zeggen 😆.
Flauw voelen door een lavement lijkt me sterk. Dat Flauw voelen gaat eerder komen door de epidurale, persen, opjagen... denk ik 🙃 ik ben flauw gevallen door het persen in ieder geval 😆 niet teveel zorgen maken!
Ik kreeg als kind vaak lavementjes voor mijn darmen. Bij een bevalling gaat het vaak ook maar om een klein lavement (soort microlax) die eigenlijk enkel het laatste deel van je darm leeg maakt. Ik voelde mij vaak vooral flauw,misselijk en dergelijke als ik net opgestopt zat. Dit gaf net wat verlichting..
Bij ons eerste kindje hebben ze het niet gevraagd en dus niet gedaan, bij ons tweede kindje had ik na elke wee diarree dus dan zeiden ze zelf om het niet te doen. Je mag ook gewoon nee zeggen 😊
En wanneer krijg je normaal gezien dan dat lavement?
Normaal bij het moment je binnen gaat om te bevallen. Ondertussen ben ik zondag bevallen. Heb geen lavement gekregen omdat ik al 4x naar groot toilet gweest was die dag door de krampen 🤣
Flauw voelen door een lavement lijkt me sterk. Dat Flauw voelen gaat eerder ...
Ja, ik had tijdens het persen ook echt soms het gevoel dat ik ging flauwvallen! Is gelukkig niet gebeurd maar ik had wel wat meer lucht kunnen gebruiken af en toe 😂