Blijkbaar doen ze dat niet standaard overal meer... Dat zeiden ze toch tijdens mijn rondleiding in ziekenhuis. Ik zit nu in wachtzaal van gynaecoloog ,ik kan het misschien sebiet eens vragen 🤪.
Dat is iets dat je zelf kan kiezen. In de prenatale lessen zeiden ze dat vrouwen die een lavement nemen ook sowieso stoelgang verliezen tijdens het persen.
Hier zeiden ze ook in de cursus dat het aangeboden wordt maar een vrije keuze is. Ik veronderstel dat dit een "standaard" lavement is waarbij ze rectaal iets inspuiten en dit ervoor zorgt dat het deel wat in je dikke darm zit er sowieso al uitkomt. Ik ging dit initieel niet doen maar twijfel nu owv constipatie en aambeien...
Ik heb gezien in de cursus dat ze geen lavementje geven want een vroedvrouw wil 💩 zien ; dat betekent dat je babytje zakt en da’s een goed teken! Maar in mijn ziekenhuis krijg je standaard dus een lavementje. Da’s een pilletje in je poep gewoon en binnen de 5mn zit je op toilet!
Hebben ze verder nog iets gezegd over voordelen/nadelen, en of ze het aan- ...
Neen, eerder dat het echt de keuze van de moeder is en dat het vooral gedaan wordt om het risico op stoelgang maken tijdens de bevalling te verminderen
Dat is iets dat je zelf kan kiezen. In de prenatale lessen zeiden ze dat vr ...
Nee en het heeft ook geen nut als je blijkbaar alsnog stoelgang maakt. Dat willen vroedvrouwen inderdaad zien want is een teken dat de baby schuift en dat je goed perst. En eigenlijk willen ze ook dat je baby contact maakt met jouw stoelgang want zou voor een goede immuniteit zorgen. Verder zijn ze heel snel en discreet in het proper maken wanneer dit gebeurt zodat je er eigenlijk niks van merkt. Dus gaan schaamte