16 Reacties
MOD
één maand geleden
Lastig als je niet kan kolven op het werk, maar dan zou ik inderdaad nu gewoon proberen een voorraadje aan te leggen, zodat je wel nog gewoon moedermelk uit de diepvries kan geven wanneer je weer aan het werk gaat 😊 Al weet ik niet goed hoe het dan zit met je productie als je maar 1x per dag kan kolven, zou ik zeker eens met je vroedvrouw bespreken!
één maand geleden
Ik ga vanaf januari ook terug in ploegen werken en was aan het twijfelen om nog borstvoeding te geven want op het werk is geen kolfruimte en heb geen lange pauze (2x5min, 1x15min). Dus ga waarschijnlijk ‘s morgens en ‘s avonds borstvoeding proberen geven (als haalbaar is) maar in de crèche flesvoeding en vaste voeding aangezien ik geen reserve heb aangelegd en dat ook niet echt zie zitten om te doen.
één maand geleden
Reactie op MarieT
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, mss eens kijken voor zo'n h ...
Ik denk dat als dat lukt je zo nog wel wat langer borstvoeding kan geven.
Vulpes is een goedkoper (en ook nog wel goed?) merk.
Tine heeft haar handsfree kolf van Ali, een of andere dupe van een duurder merk. Dat is misschien ook een optie.
Ik denk maar mee he. 😉
één maand geleden
Reactie op Sikka
...
Dikke merci voor het meedenken, ga me eens verdiepen in de handsfree kolfmachines 🤭
Soms ligt de oplossing ook zo voor de hand maar heb je even iemand anders nodig die ermee afkomt he 🙈
één maand geleden
Reactie op Sikka
...
Ik heb een momcozy handsfree. Ook vrij goedkoop en goed. Kan deze alleen niet gebruiken tijdens werk aangezien ik in productie sta e steeds zal rondlopen . En daarnaast mag er niets van ‘eten of drinken’ bij ons product komen. 🤷♀️
één maand geleden
Reactie op Auxine
Ik heb een momcozy handsfree. Ook vrij goedkoop en goed. Kan deze alleen ni ...
Ja voor jou is dat dan zeker geen optie. Maar je zegt dat je niet kan rondlopen met je handsfree kolf? Dat moet ik wel echt kunnen, ook tijdens eetmomenten zijn wij wel druk in de weer en veranderen veel van positie (maar kan op die momenten wel proberen vermijden om voorover te buigen).
één maand geleden
Reactie op MarieT
Ja voor jou is dat dan zeker geen optie. Maar je zegt dat je niet kan rondl ...
Ja ermee rondlopen kan ik thuis wel doen. Maar op het werk is het wat heviger dan thuis: trappen, heffen, de heftruck in en uitstappen. Moet allemaal vlot en snel kunnen gaan. Kan in principe wel bv een extra bh ofzo aandoen. Maar dan schendt ik nogaltijd de regels door dat ‘eten’ bij te hebben
één maand geleden
Reactie op MarieT
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, mss eens kijken voor zo'n h ...
Ik ben ook leerkracht van de allerkleinste en door het leraren te kort moet ik kolven in mijn klas en zit gewoon vaak tussen de kinderen. Dan vragen ze wel wat het is maar uiteindelijk trekken ze zich er niets van aan en lukt dit best wel goed. Enkel het uitgieten en afwassen van de kolven is weer moeilijker op dat moment.
één maand geleden
Reactie op ems1996
Ik ben ook leerkracht van de allerkleinste en door het leraren te kort moet ...
Oh niet leuk voor je, maar gelukkig lukt het wel op die manier. Bij onze oudste kindjes zou dat wrs ook zo kunnen, maar ik sta bij de kleinsten, zijn allemaal baby'tjes die constant wel iets nodig hebben, veel voorover buigen en snel kunnen handelen is wel nodig. Heb het er ondertussen eens over gehad met een collega en zij zei dat ze tijdens de eetmomenten ook niet kon kolven door de stress 🤷♀️ we zullen wel zien. Ga het alleszins proberen, mijn lieve collega zal me wel helpen op die momenten
één maand geleden
Het zou het beste zijn als je elke 3-4 uur kolft om je productie op gang te houden. Na het kolven dan afkoppelen, melk uitgieten en je kolfschelpen mee in de frigo zetten zodat je tussendoor niet hoeft af te wassen. Ik heb de medela freestyle kolf die zou ik jou niet aanraden want er zitten gaatjes boven in de schelpen, daar klotst je melk dus wel uit als je bezig bent. Maar ik heb ook de kolf van Baboa, daar zijn geen openingen in en vind ik ook een hele fijne en goeie kolf! Wel wat meer onderdelen om af te wassen maar als dat maar 1x per dag moet dan is dat nog te overzien. Veel succes in je zoektocht🤞🏼😊