23 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb voorlopig een puckapiep gekocht en een gewoon slaapzakje. Omdat ik niet weet of de baby graag ingebakerd zal worden.. en een dun dekentje en lakentje

6 maanden geleden

In ZH tetradoek voor naar huis een dun lakentje van de action en thuis een slaapzak

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Ik heb voorlopig een puckapiep gekocht en een gewoon slaapzakje. Omdat ik n ...
Die heb ik ook nog van de dochter en ligt klaar. 馃檭 ik heb in feite alles, we zullen wel zien wat voor weer ze geven enzo zeker? 馃槉

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Die heb ik ook nog van de dochter en ligt klaar. 馃檭 ik heb in feite alles, ...
Ja vond het ook super moeilijk! Heb mij op alles wat voorbereid haha :p

6 maanden geleden

Dit vind ik ook een moeilijke. Beginnen jullie meteen met een slaapzak of wachten jullie tot ze kunnen draaien? Ik heb voorlopig nog niets voorzien. Echt koud zal het nu niet gaan worden denk ik 馃槄

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Dit vind ik ook een moeilijke. Beginnen jullie meteen met een slaapzak of w ...
Ik heb kleine slaapzakjes en dacht dat dit veiliger is dan lakentjes? Ik weet het allemaal niemeer zenne 馃ぃ馃ぃ

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik heb kleine slaapzakjes en dacht dat dit veiliger is dan lakentjes? Ik we ...
Ja, je leest wat tegenstrijdige info natuurlijk. De ene site zegt: zolang ze niet op hun buik kunnen draaien mag een dekentje wel. De andere site zegt: helemaal niets in het bedje leggen, ook geen dekens! Ik denk dat ik ga afwachten, zien wat ze in het ziekenhuis doen of zeggen 馃槄

6 maanden geleden

Ik heb verschillende ergopouch slaapzakjes voorzien in 0,5 en 1 tog. Heb ook lakentjes en dekentjes indien nodig. Maar zou zeker uitgaan van een slaapzakje.

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik ga proberen meteen met slaapzakje te beginnen, proberen om niet in te bakeren zodat hij dat later niet moet afleren. Hopelijk lukt het 馃

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Wij gaan direct een inbakerslaapzakje gebruiken, was bij onze eerste echt een wondermiddeltje 馃槄

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik heb kleine slaapzakjes en dacht dat dit veiliger is dan lakentjes? Ik we ...
Ja idd beter slaapzakjes ivm veiligheid 茅n zo zijn ze dat ook meteen gewoon, moet je niet na enkele maanden overschakelen. Normaal slapen de kleinsten in elke opvang ook met een slaapzakje

6 maanden geleden

Reactie op MarieT

Ik ga proberen meteen met slaapzakje te beginnen, proberen om niet in te ba ...
Ik duim alvast mee! 馃馃徎 De vroedvrouw in onze cursus zei ook dat ze geen fan was van inbakeren (maar ik ben vergeten wat de reden was 馃槄)

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik duim alvast mee! 馃馃徎 De vroedvrouw in onze cursus zei ook dat ze geen f ...
Ik denk wanneer ze op hun buikje belanden, ze niet meer terug kunnen draaien? Is mss leuk voor overdag in het park maar 麓s nachts zou ik toch liever een slaapzak gebruiken

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Goh zou het ook niet precies weten. Ikzelf ben wel fan van inbakeren bij sommige kindjes, maar als het niet nodig is, zou ik er ook niet mee beginnen. Is dan vaak niet zo gemakkelijk om ermee te stoppen, moeilijker om hun temperatuur ok茅 te houden (snel te warm), eenmaal ze wat sterker worden kunnen ze zich soms zelf losmaken en kan het onveilig worden... Ik werk in een babygroepje in een kinderopvang en dat is zo'n beetje wat ik doorheen de jaren gemerkt heb. Tijdens een opleiding zei een coach ook eens dat je kinderen niet fysiek moet begrenzen tijdens hun slaap... maar sommige kindjes hebben daar wel echt deugd van, het kan ook veel geborgenheid geven. Je zal wel snel merken wat het beste werkt voor jouw baby.

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik denk wanneer ze op hun buikje belanden, ze niet meer terug kunnen draaie ...
Dat is ook zeker een reden, maar als ze nog nooit op hun buikje gedraaid zijn, moeten ze al heel hard hun best doen om het ingebakerd wel te kunnen. Maar het kan zeker, ze zijn ook niet elke keer even stevig ingebakerd of kunnen zichzelf half loskrijgen. En idd eenmaal ze daar zo belanden, is het ook moeilijk om terug te draaien.

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Inbakeren wordt ook vaak afgeraden bij borstvoeding omdat je zo hongersignalen kan missen.

6 maanden geleden

Ik denk dat het beetje proberen is wat voor jullie kindje werkt. Elk kind is anders en heeft andere behoeften. Wij hebben onze dochter (begin mei baby) de eerste maand zoiets ingebakerd. Na een tijdje begon ze heel bewegelijk te worden en werkte dat inbakeren echt niet meer. Het was dan ook een hittegolf dus sliep ze zelfs in haar pamperke en evt met een lakentje, de rest van de zomer afwisselend in een body/pyjama met evt lakentje. Pas na 3/4 maanden, toen het ook weer wat kouder werd is ze pas echt slaapzakken gaan dragen.

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik denk wanneer ze op hun buikje belanden, ze niet meer terug kunnen draaie ...
Ohja, dan mag je sowieso niet meer inbakeren dacht ik. Maar daar ging het niet specifiek over, ze zou er gewoon nooit aan beginnen. Maar ik denk dat het inderdaad is wat Sikka aanhaalt. Ze hebben geen bewegingsvrijheid dus kunnen niet aangeven met hun handen of ze honger hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Sikka

Inbakeren wordt ook vaak afgeraden bij borstvoeding omdat je zo hongersigna ...
Aha ja, ik denk dat dat inderdaad de reden was!

6 maanden geleden

Reactie op Sikka

Inbakeren wordt ook vaak afgeraden bij borstvoeding omdat je zo hongersigna ...
Ja dat vertelde ze aan mij ook..