15 Reacties

één maand geleden

Als jij je hier niet prettig bij voelt, moet je dat zeker aangeven!

één maand geleden

Ik was zondag op een babyborrel en er was een persoon ( die ik niet kende!) Die zomaar mijn zoontje uit mijn handen nam... Ik was helemaal overdonderd. Zat binnen de 5minuten in de auto naar huis. 🤣 Dag van vandaag kennen mensen precies geen grenzen...

één maand geleden

Ik begrijp het.. ik had daar met de dochter veel moeite mee, ze hielden hun daar ook aan (heeft chemo gehad dus vatbaarder voor ziektes) nu bij de zoon heb ik niet liever dat ze ermee knuffelen en kusjes geven (alleen mijn mama en wij geven eigenlijk kusjes) omdat ik precies alle schade wil inhalen van vroeger.. langs de andere kant gaan ze in de crèche zoveel dingen in hun mond steken etc waar andere babies en peuters al aan gesabbeld hebben 🙈🙈 ik zou het mss wel gek vinden als één van de verzorgenden hem zou kussen (Hij start half november) maar ergens geeft me dat ook een beetje een ´veilig´ gevoel.

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Ik was zondag op een babyborrel en er was een persoon ( die ik niet kende!) ...
Hoe raar 😱

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Ik was zondag op een babyborrel en er was een persoon ( die ik niet kende!) ...
Amai hoe durven sommigen 🤔

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Ik begrijp het.. ik had daar met de dochter veel moeite mee, ze hielden hun ...
Ja snap ik volledig. Al mogen ze hem op latere leeftijd zeker zoenen,nu vind ik hem nog zo fragiel. Ga ook maar bljj zijn als hij rsv vaccin gehad heeft. Ben ook heel bang van koortsblazen 😱

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Ik begrijp het.. ik had daar met de dochter veel moeite mee, ze hielden hun ...
Het is ook een fijne manier van genegenheid tonen. Ikzelf heb er geen problemen mee dat de familie kusjes op mijn dochtertje haar hoofd geeft. Met knuffels al helemaal geen problemen. Maar met vrienden zou ik me daarbij dan weer wel ongemakkelijk voelen 😅 Sowieso is grenzen stellen belangrijk. De grootouders hier zetten gelijk tekenfilms op, wandelen de hele tijd met haar rond waardoor ze dit thuis ook wil merken we. Daar gaan we binnenkort ook duidelijke regels rond stellen mits we geen crèche in de buurt hebben gevonden en de oma's dus die taak gaan delen met ons 😅 belangrijk om op 1 lijn te zitten vind ik!

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Amai hoe durven sommigen 🤔
Inderdaad.. vond het helemaal niet kunnen. Is mijn eerste dus ik heb soms ook moeite met op dingen spreken die ik niet leuk vind. Maar zal er in de toekomst echt wel moeten leren iets op zeggen, ik denk er al heel de tijd aan 😬

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Inderdaad.. vond het helemaal niet kunnen. Is mijn eerste dus ik heb soms o ...
Ben ook zo 😔 op zijn babyborrel was er ook iemand die ik eigenlijk niet goed kende en wou per se Lyo pakken, da manneke was stikop. 10 sec heeft ze hem vastgepakt, hij begon te janken 🥳🥳🥳

één maand geleden

Reactie op Steffi123

Het is ook een fijne manier van genegenheid tonen. Ikzelf heb er geen probl ...
Ja, idd, beetje dezelfde opvoeding is belangrijk voor die kleintjes! Het is erg gesteld met de crèches, ze zijn met veel te weinig 🥺

één maand geleden

Reactie op prien

Ja snap ik volledig. Al mogen ze hem op latere leeftijd zeker zoenen,nu vin ...
Snap ik, zeker als jij er ervaring mee hebt! M'n schoonzus haar schoonzus, daar een vriendin van , kwam op kraambezoek en door een banale verkoudheid had het babietje hersenvliesontsteking opgelopen. De vriendin wist zelf niet dat ze ziek was, had geen symptomen 🤷‍♀️

één maand geleden

Ik snap het volledig, vlak (of de eerste drie maanden eigenlijk) na de geboorte gaf ik ons kleintje ook niet door en ben nog altijd geen fan van kusjes of onbekenden die aan zijn handjes komen (en die hij dan in zijn mond steekt als ik ze niet meteen kan wassen 😩). Grootouders geven een kusje in zijn haartjes, ik begrijp het wel want hij is ook zo zo schattig en ze zien hem zo graag🤷🏼‍♀️🥰 maar ons kindje, onze regels en dat moet iedereen respecteren. Mijn man is arts en die relativeert mijn angsten wel altijd. 🤪

één maand geleden

Ik begrijp je helemaal. Mijn mama heeft vaak koortsblazen en kust onze baby constant, dus ik zit daar ook mee in. Heb het haar al gezegd, maar ze blijft het doen. Ik voel me zelf ook niet helemaal op mijn gemak als anderen (zelfs familie) onze baby kussen, maar probeer het een beetje los te laten. We kunnen helaas niet alles onder controle houden en ze kunnen ook op andere manieren ziek worden of door kusjes van ons als wij ongeweten iets meedragen Vorige week bv waren wij op reis naar de familie van mijn man, de hele familie kuste onze baby letterlijk van kop tot teen (klein cultuurverschil, Afrika). Nu is onze baby verkouden...gelukkig niet erg. Is het door de kusjes/knuffels of door de airco of door iemand op het vliegtuig, wie zal het zeggen... het stelt me al iets meer gerust dat onze baby al ouder dan 3m is, borstvoeding (en dus antistoffen) krijgt, al wat vaccins gehad heeft... en hij genoot zo van al die knuffels en kusjes... Maar als jij het niet kan loslaten, dan moet je dat zeker bespreken, is helemaal niet abnormaal of te streng. Zeker in de crèche vind ik dat wat raar. Ik werk zelf ook in een crèche en wij zien elk kindje doodgraag en sommigen zou je echt willen kussen, maar kusjes zijn voor de ouders, want niet elke ouder voelt zich daar goed bij, dat werd ons zelfs 'aangeleerd' in onze opleiding.

één maand geleden

Reactie op MarieT

Ik begrijp je helemaal. Mijn mama heeft vaak koortsblazen en kust onze baby ...
Ooh ik werk ook in een creche en ik herken idd dat je sommige kinderen zo hard wilt kussen. Maar dat het idd niet gaat. Dikke knuffels worden dan wel gegeven. De peuters geven ons wel kusjes🥰 Enkel mijn mama geeft ze een zoentje bij het toekomen en vertrekken van bezoekjes. Voor de rest stoor ik mij er niet zo erg aan als familie haar een zoentje zouden geven (wel als het op de mond zou zijn en als ze ziek zijn)

één maand geleden

Reactie op Thatiana

Ooh ik werk ook in een creche en ik herken idd dat je sommige kinderen zo h ...
Haha ja, wij knuffelen ze ook wel plat dan 🤭 en idd met peutertjes heb je dat wel. Ik knuffel de kindjes soms en geef zo een zoentje in de lucht dan 🙈