39 Reacties

4 maanden geleden

Mijn baby ook, geen idee of het normaal zijn.

4 maanden geleden

Hier is dat tijdens het voeden maar dat klinkt gewoon alsof ze relax is 😅 na het voeden waren het vrij agressieve kreunen dan weer, bleek dus dat dat krampjes zijn. Ze dronk te gulzig omdat ik teveel melk aanmaak en er teveel uit kwam, waardoor ze veel lucht moest nemen tussendoor en daardoor kreeg ze krampen. Ik moet nu liggen terwijl ik haar voed met haar op mijn buik. Zo komt te melk tegen de zwaartekracht in naar boven en moet ze meer moeite doen om te drinken. Het helpt enorm goed, die aggressieve kreuntjes zijn er alleen nog af en toe als ze kaka doet :p Ik weet niet of dit hetzelfde is als de kreuntjes van jouw kleintje, maar moest iemand het herkennen kunnen ze het eens zo proberen! Want ik wist even niet meer wat doen er mee 😅

4 maanden geleden

Amai dat is al van 3u bezig en nog steeds. Hij huilt wel niet 🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Steffi123

Hier is dat tijdens het voeden maar dat klinkt gewoon alsof ze relax is 😅 ...
Eens bij m'n vroedvrouw horen want moet toch ook vermoeiend zijn voor hem denk ik 🫠

4 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Eens bij m'n vroedvrouw horen want moet toch ook vermoeiend zijn voor hem d ...
Ja zeker doen, heb het ook bij de mijne voorgelegd en zij kwam met de reddende tip 😅

4 maanden geleden

Mijn zoontje doet dit ook, maar ik heb de indruk dat dit meer te maken heeft met prikkels doorheen de dag. Aangezien wij 2 drukke dagen hadden en het kreunen en grommen toen die nachten het ergst was. Ik dacht ook eerst dat het te maken had met de voeding, maar dan zou hij dit doorheen de dag toch ook hebben dacht ik dan. Ik weet het niet. Ik had het nagevraagd bij K&G en de kinderarts maar zij hadden dit precies nog niet vaak gehoord. 😅

4 maanden geleden

Reactie op natasjazulam

Mijn zoontje doet dit ook, maar ik heb de indruk dat dit meer te maken hee ...
Bij hem ging het trouwens ook nooit over in huilen. Hij blijft zijn ogen dicht houden en zit veel te wiebelen en dan ondertussen dat grommen en kreunen. Duurt ook een paar uurtjes

4 maanden geleden

Hier is het een combinatie tussen kreunen en piepen. Ik heb geen idee wat het is…

4 maanden geleden

Reactie op Steffi123

Hier is dat tijdens het voeden maar dat klinkt gewoon alsof ze relax is 😅 ...
Heel herkenbaar! Leg je haar verticaal of horizontaal op je buik? Hier door de dag weinig tot geen last maar ‘s avonds kan hij zo hysterisch krijsen..

4 maanden geleden

Reactie op Neleee

Heel herkenbaar! Leg je haar verticaal of horizontaal op je buik? Hier door ...
Dit is hoe de vroedvrouw haar op me heeft gelegd als voorbeeld maar op zich maakt het niet uit zei ze. Zolang de melk maar 'omhoog' moet gaan in plaats van dat het er uit kan lopen. Dus horizontaal, verticaal, over je schouder, onder je arm, gewoon zien wat comfortabel is 😁

4 maanden geleden

Reactie op Steffi123

Dit is hoe de vroedvrouw haar op me heeft gelegd als voorbeeld maar op zich ...
Zit haar neusje niet dan in je borst? Ik maak ook veel melk en ze verslikt zich dan ook vaak. Maar ik heb schrik dat ze dan dus ni kan ademen…

4 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Zit haar neusje niet dan in je borst? Ik maak ook veel melk en ze verslikt ...
Nee hoor, gewoon het hoofdje ondersteunen met je hand, dat helpt al veel. Ze laten sowieso los als ze geen lucht krijgen zei de vroedvrouw!

4 maanden geleden

Slikt je baby ook regelmatig tussen door ? Ik herken dit maar bij ons meisje is het verborgen reflux...

4 maanden geleden

Reactie op vickydm94

Slikt je baby ook regelmatig tussen door ? Ik herken dit maar bij ons meisj ...
Hier gisteren en vandaag voor de eerste keer geslikt na anderhalf uur z'n flesje te geven.. 😔

4 maanden geleden

Reactie op vickydm94

Slikt je baby ook regelmatig tussen door ? Ik herken dit maar bij ons meisj ...
Ben je daarvoor naar de kinderarts gegaan? Of osteopaat?

4 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ben je daarvoor naar de kinderarts gegaan? Of osteopaat?
We hebben een afspraak bij de osteopaat staan maar pas voor volgende week vrijdag.. we zijn nog niet bij de kinderarts geweest maar wel bij de gewone huisarts. Ik ga wel nog een afspraak maken bij de kinderarts want ons meisje heeft er toch echt wel last van...

4 maanden geleden

Reactie op vickydm94

We hebben een afspraak bij de osteopaat staan maar pas voor volgende week v ...
Heb net ook een gemaakt , ook volgende week vrijdag 🙃

4 maanden geleden

Ik heb gemerkt dat die van mij rustiger is als ik hem rechtop tegen mij draag in de draagzak. Heeft moeite met boeren dit helpt een beetje. Warmte zou ook helpen tegen krampjes. Heb een kersenpit riem voor baby’s besteld hopelijk kan dit hem s’nachts helpen met de krampjes.

4 maanden geleden

Die van ons doet dit ook al vanaf de thuis zijn van het ziekenhuis ( nu 7 weken )

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ons dochtertje deed dat, en nu ons zoontje ook. Een hele nacht door bijna. Wij slapen nu met oordoppen want het ventje zelf lijkt er geen last van te hebben. Zelfs met stukje afkolven om de melkstroom te minderen helpt jet nog niet. Dus alle andere tips ook welkom, nog niets gevonden dat werkt 😀 overdag is dit idd stukken minder maar dan hou je ze automatisch langer rechtop denk ik voor de vertering.