10 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben ook alle zelfde stappen doorlopen (osteopaat, anti koliek flesjes, infacol, andere voedingen,..) het is pas echt beter gegaan toen we zijn overgegaan naar een voeding tegen koemelkallergie. We gebruiken nu Novalac allernova AR+. Al haar darmkrampjes zijn (voorlopig) verdwenen.
3 maanden geleden
Wij hadden er ook heel hard last van tot ik erbij stilstond dat mijn zoontje 'klik' geluiden maakte bij het aanhappen, blijkbaar krijgt hij dan lucht binnen bij het drinken omdat het een teken is dat het 'vaccuum' is losgekomen, hierop gelet en nu is het beter . bij flesvoeding moet je blijkbaar er ook op letten dat als het flesje leeg is de baby er niet verder aan zuigt
3 maanden geleden
Reactie op Barbara3333
Wij hebben ook alle zelfde stappen doorlopen (osteopaat, anti koliek flesje ...
Deze voeding hebben we ook al geprobeerd maar helaas geen effect gehad bij ons 😔
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Wij hadden er ook heel hard last van tot ik erbij stilstond dat mijn zoontj ...
Die klakgeluiden hebben wij hier ook.. Sinds een week of 2, hij drinkt niet meer mooi daardoor en geraakt precies gefrustreerd aan de helft van de fles, begint te huilen en wilt de rest van de fles niet meer. Hoe heb je ervoor gezorgd dat het beter ging? Want dit lijkt mij niet te lukken.
Iemand een idee of de oorzaak ook het tongriempje kan zijn? Onze zoon heeft een kleine verkorting maar de kinderarts had bij de geboorte gezegd dat dit niet alarmerend was, dus dat er niks moest gebeuren. Maar misschien is dit sinds kort veranderd?
3 maanden geleden
Reactie op ems1996
Is deze kleine spruit ook geconstipeerd? Of valt dit mee? Protectis weekje ...
Nee ze heeft elke dag 2 poepluiers en protectis ook al geprobeerd maar ook geen beterschap 😔
3 maanden geleden
Reactie op Lies - Mama van Arthur 💚
Die klakgeluiden hebben wij hier ook.. Sinds een week of 2, hij drinkt niet ...
Bij een flesje heb ik het nog niet uitgetest maar wat voor fles heb je ? Misschien de fles goed tegen zijn mond drukken? Want zo moet het bij de borst: dus eerst moet de baby zyn mond heeeel weid openen, daarna de tepel tegen zijn gehemelte drukken en zodanig hard drukken dat je de lippen eigenlijk niet meer kan zien , soms lukt het niet zo goed als ik zit dan lig ik zodat hy automatisch tegen me aangedrukt is, als je flessen hebt met flows ,,( phillips avent natural ) kan je mss ook een flow lager of hoger proberen?
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Bij een flesje heb ik het nog niet uitgetest maar wat voor fles heb je ? Mi ...
Wij gebruiken Philips Avent Natural, waren we vroeger altijd heel goed mee want Arthur dronk niet mooi met de Difrax flessen of met Dr Brown… Maar sinds het klakkend geluid drinkt hij niet meer mooi.
Ik heb het nu geprobeerd zoals je hierboven schrijft (fles dichter duwen en goed tegen de mond), maar maakt geen verschil 😔
3 maanden geleden
Reactie op Lies - Mama van Arthur 💚
Wij gebruiken Philips Avent Natural, waren we vroeger altijd heel goed mee ...
Aii, ik heb even gegoogled en heb het volgende gevonden: https://www.logopedistvenray.nl/prelogopedie/problemen-met-flesvoeding#:~:text=In%20sommige%20gevallen%20kan%20een,of%20een%20te%20kort%20tongriempje.
En op een forum heeft iemand over hetzelfe probleem gesproken: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/klakgeluiden-bij-drinken-flesvoeding.637033/
Kan het zijn dat je baby last heeft van spruw of een te kort tongriem?