10 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje is nu ook bijna 10 weken en hij had dat gisteren ook heel erg. Duwen, rood worden, boos worden en wenen maar er niets uitkrijgen. Het kwam er dan 's Avonds toch plots allemaal in één keer uit. Ook geen idee hoe het komt. Denk dat de darmen gewoon nog steeds wat aan het wennen zijn.. hij krijgt Nan complete comfort bij ons, volledig flesjesvoeding.
3 maanden geleden
Ons dochter is nu 11 weken en doordat ze omeprazole moet nemen voor verborgen reflux heeft ze ook heel wat last met ontlasting. Kinderarts heeft ons als advies gegeven om Nancare Fibers te proberen en moet zeggen dat het werkt. Ze kan opnieuw alle dagen stoelgang maken… de ene dag meer dan de anderen natuurlijk en wanneer ik zie dat echt zeer moeizaam komt mocht ik 1x per dag een glycerine suppotje opdoen.
3 maanden geleden
Is er iets wat je uitgesproken meer eet dan andere dingen? Moedermelk werkt laxerend dus maar heb idd wel gehoord dat als de mama bv koemelk drinkt, dat de baby dat moeilijker kan verteren via de bv.
Voor de krampen gebruiken wij de mama natura coli -druppels en het buikje warm houden helpt soms ook wel. Over de stoelgang is ons verteld geweest dat er een verschil is tussen 1. Baby’s die idd moeite hebben met maken van stoelgang omdat de stoelgang oa te hard is en 2. Baby’s die nog niet helemaal doorhebben waar ze precies moeten persen. Ons dochtertje wordt rood aan haar gezicht, maakt vuistjes en strekt haar benen en perst dus niet van onder. Wij gebruiken de Nutrilon Omneo als kunstvoeding (naast bv) en om de 3 dagen een glycerine suppo als ze zelf geen stoelgang kan maken. Je kan ook stimuleren met het tipje van een thermometer maar dat wordt niet aangeraden. Een warm doekje op het poepje plaatsen werkt ook soms.
Het is heel frustrerend als je baby zo ontroostbaar en lang huilt maar iedere deskundige zegt dat het heel normaal is bij baby’s
3 maanden geleden
Hier ook op 9weken krampen van het siroopje tegen rotavirus.. veel last van gehad. Verder enkel zware last van bonen bij borstvoeding, de rest eigenlijk niet.
Hij doet ook maar om de 3dagen kaka. Vorige week eens 7dagen niet maar dzn heb ik bij ontroostbare krampen wel een zetpil opgestoken, nadien heeft hij kaka kunnen doen en waren de krampen over.
3 maanden geleden
Hey
Kan het niet eerder te maken hebben met de warmte? Dan kan je baby wat geconstipeerd zijn. Hier doet mijn baby ook maar 1 keer kaka de 2 dagen.
Voor darmkrampen gebruik ik: protectis, mama natura of infracol.
Blijkbaar kan wel bepaalde voeding dat je eet voor krampen zorgen bij je baby als je borstvoeding geeft. Vaker tomaat en paprika had ik vernomen van mijn vroedvrouw. Je mag alles eten, maar moest je merken dat u baby de dag erna wat last heeft dan kan je even nagaan wat je gegeten had en dat misschien mijden. Makkelijker gezegd dan gedaan… ik eet koemelkeiwitvrij en als ik dan nog andere dingen moet mijden dan wordt het ook moeilijk maar we zijn 3 keren naar de osteopaat geweest en de krampen zijn zoveel beter! 🙏
3 maanden geleden
Mijn zoontje is 8w en krijgt borstvoeding. Zijn kaka’s zijn nog altijd vloeibaar. Bij het lezen van jullie reacties vroeg ik mij af als dit normaal is? Hij heeft geen last of krampen en lijkt op zijn gemak.