8 Reacties

10 maanden geleden

Ik ben aant twijfelen. Lees even mee

10 maanden geleden

Ik ga het wel aanvragen. Beter nu aanvragen en dan uiteindelijk afbellen als het tegenvalt, ipv dan geen kraamhulp kunnen krijgen omdat het niet tijdig is aangevraagd. Door onze mutualiteit gaan we normaal slechts 5euro/uur betalen. Het leek me wel handig als zij dan konden koken / ovenschotels maken om in te vriezen / ... .

10 maanden geleden

Ik twijfel ook, omdat we op zich allemaal thuis zijn (zomervakantie), ik best wel wat netwerk heb die thuis is... En op zich valt de prijs mee inderdaad dankzij mutualiteiten, maar of het de moeite is weet ik niet. Hoeveel uur per week is dat dan bij de meesten, en wat laten jullie die persoon dan allemaal doen? Ik heb me er nog niet in verdiept dus ben wel nieuwsgierig.

10 maanden geleden

Ik heb het gedaan bij ons eerste kindje, niet bij ons tweede kindje. Enerzijds was het heel handig want de kraamhulp kon koken, opruimen en strijken, anderzijds babbelde ze non-stop waardoor ik geen minuut rust had.

10 maanden geleden

Ik twijfelde ook maar iedereen raadt het me aan. Dus ik heb de aanvraag opgestart. Ik denk dat het voor mijn gemoed wel goed kan zijn dat er iemand “met ervaring” af en toe kan komen zeggen of je (hopelijk toch 😉) goed bezig bent met je kindje. En als ik dan toch ergens over zou twijfelen - wat sowieso gaat gebeuren - is het misschien wel leuk dat die persoon je kan helpen of geruststellen.

10 maanden geleden

Ik vond het bij ons 1e kindje toch wel handig ook al heb ik wel wat netwerk. Het was voor mij wat wennen om tegen iemand te zeggen wat ze moet doen en zaken uit handen te geven maar na een tijdje had ik door dat ik ook kon vragen om even op de baby te letten en dan kon ik een half uur of een uurtje gaan rusten of slapen. Voor de rest ging zij naar de winkel, ze kookte, de was eventueel en ze stofzuigde ook graag. Wij gaan het nu ook terug aanvragen

10 maanden geleden

Ik ga het ook aanvragen nu bij m'n 2de zwangerschap. Via m'n werkgever, Familiehulp. Ik ben benieuwd 😊

10 maanden geleden

Wij hadden dat bij ons eerste kindje, maar wel pas opgestart als ze al 2weken was, vooral om te koken, bedden op te maken, strijken en tips geven bij kindje wassen, borstvoeding, troosten, laten boeren… ik heb daar heel erg veel van geleerd dus ga dat sowieso opnieuw doen. Je kan het trouwens gewoon al aanvragen en nadien elk moment annuleren als je er geen zin meer in hebt. Proberen waard alleszins :-)