22 Reacties
één maand geleden
Reactie op ShannaE
En wat is hun opmerking dan? Lyo gaat morgen wennen, hier ook niet altijd s ...
Ze zeggen gewoon dat hij echt weinig slaapt en ook direct weent als hij in bed gelegd wordt…
Dat ik hem thuis moet in bed proberen leggen zonder in slaap te wiegen want dat zij dat niet altijd kunnen doen.
één maand geleden
Reactie op ShannaE
Ohjee ik hou m'n hart al vast voor morgen dan 🥺
Ik begrijp hen ook wel want er zijn andere kindjes die ook aandacht nodig hebben.. maar ik vind het zo erg dat hij zoveel weent en uitgeput thuis komt omdat hij niet wil slapen 🥺
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Oei, vinden zij dat korte dutjes? 😅 Ik zou blij zijn als Lexi 3x 50 min sl ...
Ja idem hier.. het is nooit 3x 50 min hoor. Meestal max 1x zo lang en verder 20 of 30 minuutjes en dan nog vaak onderbroken omdat hij wakker schiet van de andere kindjes.
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Stelt me wel ergens gerust dat Mauro niet alleen is..
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Denk dat er veel baby'tjes zijn die niet zelfstandig in slaap geraken, daar ...
Denk je dat het probleem zich vanzelf zal oplossen dan? Mijn hart breekt echt dat hij daar zoveel weent 🥺
MOD
één maand geleden
Reactie op MrsVanderhaegen
Denk je dat het probleem zich vanzelf zal oplossen dan? Mijn hart breekt ec ...
Denk dat het iets is wat ze wel zullen leren wanneer ze daar zelf klaar voor zijn, net zoals alle andere vaardigheden. Vanaf 6 maanden slapen ze in een apart donker kamertje. Maar tot die tijd is het wel sneu inderdaad. Onze maatschappij schiet ook nog wel tekort op dat vlak, in veel landen blijven mama's veeeeeel langer thuis met hun kindjes.
Ik weet in ieder geval nu al dat ik bij de volgende toch graag 6 maanden wil thuisblijven 🙃
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Denk dat het iets is wat ze wel zullen leren wanneer ze daar zelf klaar voo ...
Ja en als hij dan thuis is wil ik hem zoveel mogelijk knuffelen omdat ik hem zo mis de andere dagen. Ik voelde mij alweer schuldig omdat ik dan denk dat ik het zo erger maak.
MOD
één maand geleden
Ja en als hij dan thuis is wil ik hem zoveel mogelijk knuffelen omdat ik he ...
Extra veel liefde kan nooit kwaad! Ik geef er ook aan toe, hoor. Lexi drinkt echt niet graag van een fles. Dus in de crèche drinkt ze ook echt veel te weinig. Thuis (vooral 's nachts dus) drinkt ze dan heel vaak. Vervelend voor mij, maar dit gaat allemaal ooit wel eens voorbij 🙈
één maand geleden
In de Facebookgroep 'Baby slaaptips & steun - biologisch normale slaap & responsiviteit' staat heel wat fijne en geruststellende info hierover! Mijn kindje slaapt ook niet zelfstandig in (wat inderdaad prefect normaal is op deze leeftijd). Gaat wel pas in januari naar de onthaalmoeder, maar het stelt me wel gerust dat veel kindjes wellleren differentiëren: in de crèche gaat het zo en bij mama kan ik veilig thuiskomen, wenen en gewiegd worden of aan de borst in slaap vallen bijvoorbeeld. Wat wel zou kunnen helpen is misschien een doekje of knuffeltje meegeven dat naar jou ruikt? Of een liedje dat jij altijd zingt? Maar ik heb het dus alleen van horen zeggen ;) veel moed!
één maand geleden
Ze zeggen gewoon dat hij echt weinig slaapt en ook direct weent als hij in ...
Die opmerking vind ik zo jammer. Thuis is thuis en creche is creche. Hij gaat echt wel leren om daar zelfstandig in slaap te vallen en het verschil leren kennen met in slaap vallen bij mama thuis. Ik vind dus net dat je thuis die geborgenheid echt mag blijven geven.
Trouwen, dochtertje hier heeft vandaag welgeteld één dutje gedaan van 30 minuten. 🙈
één maand geleden
Reactie op EDEP
Ons kindje doet ook zo'n korte dutjes en slaagt er meestal ook niet in om z ...
Ja idd.. hij is volledig uitgeput als ik hem ga ophalen van de crèche. Hij valt dan tegen 18u al in slaap voor de nacht.
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Dit is voor mij ook herkenbaardeer. Ons zoontje sliep altijd maar dutjes van 20 a 30 minuten, heel zelden eens richting een uur of langer. Maar sinds vorige week slaapt hij hier door de dag nog amper. Powernapjes van een kwartier zijn het nog en steeds een strijd om te gaan slapen... Heel pittig in combinatie met de nachten waarbij hij 3 nachtvoedingen vraagt en elk halfuur z'n tutje 🙈