Voor de mama’s die kolven , ik moet volgende maand terug aan het werk en heb nu en dan al eens gekolfd, over het algemeen wel live borstvoeding, maar hoe doen jullie het om jullie kolf te reinigen ? Doen jullie dit na elke voeding met een sopje of spoelen jullie deze gewoon af tussendoor en enkel ‘s avonds een sopje ? Ik doe dit nu telkens na dat ik gekolfd heb met een sopje maar ik denk niet dat ik dit haal op mijn werk om alles nog af te wassen
Ik kolf nu al 4maand full time
Ik kolf ten droog buitenste af en de koelkast in en van avond naar avond wassen met Dreft en soms steriliseren 🙂 nog nooit last gehad 🙂
Ik kreeg de tip om tussen het kolven door de kolf enkel leeg te gieten en dan (onafgewassen) te bewaren in een doos in de koelkast. Redenering hierachter was dan dat je gekolfde melk toch ook meerdere dagen mag bewaren in de koelkast.
's Avonds was ik hem dan wel af.
Ik kreeg de tip om tussen het kolven door de kolf enkel leeg te gieten en d ...
Zo doe ik het ook! Savonds met dreft afwassen en laten drogen aan de lucht. Steriliseren hoeft niet meer, heb dit alleen voor het eerste gebruik gedaan en daarna nooit meer.
Enkel voor het eerste gebruik gesteriliseerd. Ik kolf elke dag 3 keer en was die enkel 's avonds deftig af. Onder het motto: 'je wast ook niet continu je borsten als je bv geeft 🙈'