15 Reacties

6 maanden geleden

Hoi! Ik heb dit ook gedaan uit nieuwschierigheid toen ik rond de 35 weken was. Bij mij was het inderdaad hetzelfde. Mijn vroedvrouw zei dat het normaal was: die "melk" bevat nog geen voedingsstoffen zoals de colostrum die je produceerd wanneer je bevallen bent. Het is dus niks om je druk over te maken 😊 Heel veel succes nog met je zwangerschap!

6 maanden geleden

Hey ik zou me hier niet onegrust in maken. Je kan prentaal kolven. Ik doe dit onder begeleiden van de vroedvrouw. Ik vries al in nu

6 maanden geleden

Nee hoor, is normaal. Bij mij was het in het begin zelfs bijna doorzichtig (ik lek al even). Nu 38w en sinds deze week actief manueel aan het kolven om op te vangen en ondertussen is het geler. Hangt heel erg af van persoon tot persoon!

6 maanden geleden

Om een idee te krijgen. Dit is wat ik dus heb. Maar het is dus volkomen normaal…. Oef haha stressje weg

6 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Om een idee te krijgen. Dit is wat ik dus heb. Maar het is dus volkomen nor ...
Amai dat is al veel! Wauw!

6 maanden geleden

Reactie op panneke96

Amai dat is al veel! Wauw!
Dit is wel van men 2 ladies haha. Ik denk dat ik een 5tal minuten heb gekolfd.

6 maanden geleden

Oh wauw, leuk te zien dat je al zoveel melk aanmaakt!

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Hey ik zou me hier niet onegrust in maken. Je kan prentaal kolven. Ik d ...
Mag ik vragen waarom je dit prenataal doet en wat de voor- en nadelen zijn?

6 maanden geleden

Moedermaffia is everywhere helaassss. 🥲 Als ik op mijn tepels duw, komt er ook alleen zo’n doorzichtige substantie uit.

6 maanden geleden

Reactie op MarieT

Mag ik vragen waarom je dit prenataal doet en wat de voor- en nadelen zijn? ...
Hier een artikel van la leche league :) https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/colostrum-afkolven-tijdens-de-zwangerschap-2/ Weet dat dit helemaal je eigen keuze is om te proberen! Het is niet beter of slechter om het wel of niet te doen 😘

6 maanden geleden

Reactie op panneke96

Hier een artikel van la leche league :) https://www.borstvoeding.nl/afkolv ...
Dank je voor de link! 😘

6 maanden geleden

Reactie op MarieT

Mag ik vragen waarom je dit prenataal doet en wat de voor- en nadelen zijn? ...
Ik doe dit vooral om dat mijn dochter met keizersnede geboren is. Ze was een zeer slechte drinker en daardoor kwam de productie niet op gang. Dit heeft me zeer veel moeite gekost en ze heeft flessen voedig gehad als bij voeding Nu wou ik er alles aan doen om mijn productie al aan te wakkeren. Mjn vroedvrouw kwam met dit idee af. Ik probeer het en zie het wel. Heb nog geen ml per dag maar wat ik heb vries ik in. Zodat als het toch terug moelijk is dat ik iets heb. Maar ik weet dat ik me zelf niks kan verwijten als het terug moelijk loopt. Omdat ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om het vlot te latem lopen. Maar dit is puur mijn persoonlijke mening/ ervaring. Wat iemand ook kiest/doet maakt niet als je zelf maar tevreden bent. Nadeel kan zijn dat je kindje vroeger geboren word.

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Ik doe dit vooral om dat mijn dochter met keizersnede geboren is. Ze was e ...
Dank je wel voor je uitleg 🙏 Ik duim voor je dat het deze keer iets vlotter mag gaan voor je 🍀

6 maanden geleden

Als ik duw op mijn borsten komt er een waterachtige vloeistof uit, ook geen "melk", ik vermoed dat dat nog moet komen. 😅

6 maanden geleden

Ik kolf ook prenataal sinds 37 weken. Ondertussen is het colostrum echt wit/geel en niet meer troebel of doorzichtig. De eerste dagen was dat wel het geval en die colostrum heb ik niet bijgehouden. (Wel onder begeleiding)