Dag iedereen
Wij zitten vast met een probleem .
Mijn zoon 3 maand oud [2 gecorrigeerd] heeft de laatste periode waarschijnlijk koemelkeiwitallergie . Wrm waarschijlijk? Wij hebben stg oz gedaan: geen bacterie, virus of paraziten, bloed oz : geen infectie of duidelijke allergie (voor allergie is de test niet altijd positief ook als er toch een allergie is).
Nu zit ik vast, hij heeft van de kinderarts proamino gekregen en ik moet stoppen met bv (2 weken ten minste) om daarna terug te proberen. Ondertussen moet ik een zuivel vrij dieet houden.
Zijn er mama's die dit hebben meegemaakt? Hoelang duurt tegen dat je koemelkeiwit uit jouw lichaam komt? Mag ik echt 2 weken echt geen bv geven als ik het dieet nauw volg? Ik heb schriek datbl melkproductie gaat dalen. Het was al moeilijk om tot deze hoeveelheid op te bowen en als ik ook van alles ga weglaten voor dieet zou dit kunnen afgaan of zelfs stoppen in 2 weken.
Ik lees van alles op internet en op WHO (world health organisation). Overaal staat dat ik bv niet zou moeten stoppen als een stricte dieet is, dat het nog altijd beste tov kv is. Ik mag wel probiotica geven die op basis van melkzuur bacterien is ....? Klopt het ? Heeft dit dan niet een invloed op de darmen en resultaat?
Ik ben echt niet goed met de beslissing van de kinderarts....
Alvast bedant!