16 Reacties

2 maanden geleden

Waarvan heeft hij juist last? Want 3 maanden is het hoogtepunt van krampen… vanaf vier maanden is alles meestal opgelost

2 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

Waarvan heeft hij juist last? Want 3 maanden is het hoogtepunt van krampen… ...
Wel diaree met mucus en fijne restjes bloed

2 maanden geleden

2 weken stoppen met bv lijkt mij inderdaad niet heel bevorderlijk. Ik heb zelf niet genoeg kennis hierover, maar dit lijkt me iets wat ik zou bespreken met een vroedvrouw. Eventueel eens checken bij la leche league?

2 maanden geleden

Hier sinds drie weken oud baby vastgesteld met koemelkeiwitallergie. Nu intussen bijna 15 weken. Ik geef nog altijd borstvoeding en pas mijn voeding er gewoon op aan. Zeker haalbaar!

2 maanden geleden

Reactie op Kkknnn

Hier sinds drie weken oud baby vastgesteld met koemelkeiwitallergie. Nu int ...
Ja ja voeding aanpassen zie ik volledig zitten, geen probleem, ik doe ook gluten vrij voor alle zekerheid ..maar wat mij teleurstelde was gelemaal geen bv ....daar heb ik moeilijk mee...hoe is bij jullie vastgesteld..uit bloed oz?

2 maanden geleden

Reactie op Margogo94

2 weken stoppen met bv lijkt mij inderdaad niet heel bevorderlijk. Ik heb z ...
Zal contact opnemen met LLL, hen ook vragen ❤️ ik wist niet dat zo een organisatie bestaat

2 maanden geleden

Reactie op CristinaC

Ja ja voeding aanpassen zie ik volledig zitten, geen probleem, ik doe ook g ...
Lijkt me helemaal niet nodig om te stoppen met borstvoeding. Maar zoals ik hier lees kan je zeker eens contact opnemen met LLL. Hier had hij heel veel reflux, veel pijn, uitslag op de kaakjes en mijn vroedvrouw stelde voor om eens koemelkeiwitten weg te laten uit mijn voeding. Hadden heel snel resultaat. Vorige week nog eens opnieuw proberen uitlokken met zelf een kleine hoeveelheid melk te eten. En mijn kindje had heel snel terug de symptomen. Dus op basis daarvan de diagnose.

2 maanden geleden

Ik heb ook enkel mijn voeding aangepast (dochter nu 16 weken) en ben niet gestopt met bv. La leche league zal zeker kunnen helpen.

2 maanden geleden

Reactie op Kkknnn

Lijkt me helemaal niet nodig om te stoppen met borstvoeding. Maar zoals ik ...
In hoeveel dagen had je resultaat?

2 maanden geleden

Mijn dochtertje van 3m heeft ook KMA. Heb de klachten (meer reflux, meer krampen, legergroene/donker bruine stoelgang, acne (komen en gaan afh van eetpatroon), atopisch exceem, wenen aan borst en borstweigering waardoor ook heel prikkelbaar) met de vroedvrouw besproken. Eerst was het onduidelijk waar deze klachten vandaan kwamen... Over bv stoppen is nooit gepraat geweest, wel een KMvrij dieet van 2w als test. Op deze 2 weken gingen alle klachten beter/weg en had ze terug een mosterdgele stoelgang. Ik eet nu langer als 1 maand KMvrij, toch 2 foutjes gemaakt perongeluk en alle symptomen komen snel terug. In AH zijn er ontzettend veel producten op basis van haver, amandel, soja etc waardoor het dieet makkelijker vol te houden is!:). Ik moet ook opletten voor kruisallergieën, alle andere dierlijke melksoorten eet ik ook niet. Melkzuur heeft opzich niets te maken met koemelk :), als sommige soorten zetmeel worden omgezet in suiker (reactie bij gefermenteerde producten) ontstaat er melkzuur. Vaak wordt dit toegevoegd als zuurteregelaar (bv bij soja yochurt). Dit kan je dus gewoon eten :)! Producten met sporen van melk eet ik wel verder (zit in heel veel, bv sommige kippenkruiden,...), dat verdraagt ze goed. Zou het advies van stoppen met bv even met je vroedvrouw bespreken.

2 maanden geleden

Reactie op CristinaC

In hoeveel dagen had je resultaat?
De refluxklachten waren na een dag al beter. Maar dat was omdat we er snel bij waren schijnt. Slokdarm en darmpjes nog niet super aangetast. De uitslag op de kaken na een paar weken, dus ik vermoed dat het tegen dan volledig uit zijn lichaam was.

2 maanden geleden

Reactie op CristinaC

Zal contact opnemen met LLL, hen ook vragen ❤️ ik wist niet dat zo een orga ...
Ik volg ze op Instagram/facebook en heb al veel dingen bijgeleerd over bv. Vind het heel interessant 😁

2 maanden geleden

Heel herkenbaar verhaal. Hier sprak de osteopaat eerst over een gevoeligheid aan lactose, ik probeerde een lactosevrij dieet in combinatie met lactosevrije kunstvoeding' Dit had een beetje maar onvoldoende effect. De kinderarts stelde voor om een koemelkvrije kunstvoeding te proberen, uiteindelijk hielp de koemelkvrije en lactosevrije kunstvoeding. Ik was nog niet "klaar" met borstvoeding geven en wou niet van de ene op de andere dag stoppen' ik ben daarom blijven doorkolven zodat ik later nog kon beslissen wat ik ermee zou doen. Na 3 weken kunstvoeding mocht ik de "challenge" proberen en terug borstvoeding introduceren. Uiteindelijk zijn we nu meer dan een maand verder en geef ik terug full-time borstvoeding zonder dieet. Ik vond full-time kolven heel intensief maar het is wel goed dat er al meteen een mogelijks "eindpunt" was. Je moet even vaak kolven als je kindje drinkt, enkel zo blijft je productie op punt. Ik raad je zeker aan om het boek "blij koemelkvrij" te lezen. Voor mij was het ineens zoveel duidelijker van waar dit kwam. Weet bijvoorbeeld ook dat de diagnose koemelkallergie bij zo'n 10 a 15 procent van de baby's wordt vastgesteld, terwijl slechts 2a3 procent een effectieve allergie heeft. Bij borstgevoerde baby's is dat slechts 0,5 procent. De diagnose wordt vaak foutief gesteld. Bij ons was dit dus ook het geval. Als het trouwens niet nodig is om een bepaald dieet te volgen, kan je dit beter niet doen. Dus je kan best niet "preventief ook glutenvrij" gaan eten als daar geen indicatie toe is. Want door bepaalde voedingsstoffen te mijden, kan je ook allergieën creëren. Succes!

2 maanden geleden

Mijn dochter ook koemelkallergie! Ik ben niet gestopt met BV. Onmiddellijk koemelkvrijdieet gestart. Na 5 dagen zag ik alvast beterschap in haar gedrag, dan duurt het indd Nog even voor alles weg is uit je melk maar mijn dochter had al minder last. Ze huilde uren aan een stuk van de krampen en die waren na 3 dagen al 3/4de weg. Mij is nooit gezegd om eventueel te stoppen hoor! 🙈

2 maanden geleden

Reactie op CristinaC

Ja ja voeding aanpassen zie ik volledig zitten, geen probleem, ik doe ook g ...
Bloed wordt niet gedaan want resultaten kunnen vals afwijkend/positief zijn

2 maanden geleden

Een vriendin heeft dat gehad! Zij heeft in die 2w afgekolfd en heeft het ingevroren. Ze gebruikte het nadien om in bad te doen want het bleek effectief koemelkallergie te zijn!