Hoi hoi,
Ik wou even horen hoe groot jullie baby al is. En welke kledingmaat?
Mijn poppemie is nu 6w en was de laatste keer bij kind en gezin al 54,5cm & 4kg600. Maatje 56 is al redelijk klein aan het worden.
Wij zouden eind september op vakantie vertrekken. Maar nu vraag ik mij af welke maat ik dan zou nodig hebben.
Zoontje is 11 weken, woog vorige week 4,565 kg en was 56,5 cm. Broekjes passen soms nog van maat 50, soms 56. Blousjes meestal maat 56 of 62. Is heel merkgebonden!
Hangt heel hard af van lichaamsbouw, soort kleren en merk denk ik...
Onze dochter is bijna 7w oud en weegt ca. 6kg. Ze is voor het laatst gemeten 3 weken geleden en mat toen 56,5 cm.
Ze draagt maatje 56 (of dubbele maat 50/56) 😊
Je kindje zal dan +- 12w zijn. Je kan je vraag misschien eens stellen in de geboortegroep van mei? Ik denk dat die mama’s je een beter beeld gaan kunnen geven hoeveel hun kindjes rond 12w wogen en welke maat ze hadden.
Hier op 7 weken 60 cm en 5kg640. Inderdaad heel merk gebonden, sommige bodies zonder mouwen kan hij nog in 50/56, maar sommige bodies maat 50 hebben hem nooit gepast. Maat 62 heeft hij soms ook al aan, en van sommige merken zelfs 6 maanden kleding… ik raad in ieder geval aan om regelmatig door je kleerkast te gaan om te kijken welke grotere maten kleiner uitvallen en dus al eerder gedragen zouden kunnen worden, want sorteren op maat werkt hier dus niet zo goed 😅