24 Reacties
17 dagen geleden
Een beetje afhankelijk van het weer hebben we: winterjas, berenpakje en skipakje. In de maxi cosi mag geen jas aangedaan worden, dus hele dikke voetenzak met eventueel dekentje. Momenteel ligt ze nog in de reiswieg voor wandelingen met dus + dunne voetenzak of pakje.
Voor het kinderzitje binnenkort hebben we ook een hele dikke voetenzak voorzien dus dat zal met jasje zijn.
17 dagen geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Een beetje afhankelijk van het weer hebben we: winterjas, berenpakje en ski ...
* jas + dunne voetenzak
17 dagen geleden
Die van ons ligt nog in de kinderwagen en dan doen we of een kinderwagenpak/berenpakje aan of een jasje met een dekentje(maar die trapt ie meestal van zich af) en een mutsje en slofjes. In de Maxi-cosi heeft hij een voetenzak.
Qua kleding draagt hij afhankelijk van het weer een romper lang/kort met een broekje/legging en een trui/langemouwentshirt en sokken.
17 dagen geleden
Wij hebben een voetenzak dat we gebruiken voor zowel Maxi-Cosi, fietskar als in wandelwagen als "slaapzakje", lekker warm. En een mutsje aan.
In de draagzak deden we hem een extra trui aan, met de temperaturen die nu beginnen zal het skipakje bovengehaald worden voor de draagzak.
MOD
17 dagen geleden
Wij hebben eentje die rap warm heeft, dus we kleden ze niet al te warm aan:
Voor binnen:
Ofwel romper zonder/met korte mouwen + t-shirt lange mouwen of trui
Ofwel romper met lange mouwen (geen extra laagje erboven)
Binnen ook eigenlijk geen sokken, alleen als ze naar mijn schoonouders gaat.
Voor buiten:
Voetenzak in de Maxi-Cosi
En in de buggy fleecetrui en dekentje, maar heb nu ook een voetenzak gekocht tweedehands.
Mijn schoonouders doen haar wel een winterjas aan als ze ermee gaan wandelen maar volgens mij heeft ze het dan echt veel te warm. Laatste keer toen ze ze terugbrachten was ze helemaal aan het zweten 🙈
Een muts hebben we haar nog niet opgezet. Aan haar truitje/jasje zit wel een kap.
En dan wel kousen aan haar voetjes, maar ga eens zoeken naar sloefjes ook.
Zou ook graag zo'n berenpakje of skipakje hebben, maar moet dan zeker zijn dat haar voeten erin passen 😅
17 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Wij hebben eentje die rap warm heeft, dus we kleden ze niet al te warm aan: ...
Hoe voelen Lexi haar voeten aan binnen??
Hier ook een zweter en ik doe qua kleding hetzelfde als jouw eerste optie en zonder sokken. Ik krijg dan commentaar dat zn voetekes klammig zijn en dat het zielig is dat hij geen sokken aan heeft. 🤷🏻♀️
17 dagen geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Een beetje afhankelijk van het weer hebben we: winterjas, berenpakje en ski ...
Oei, dat wist ik niet, dat ze in de maxi-cosi geen jas mogen aandoen. Waarom niet?
17 dagen geleden
Reactie op Sikka
Hoe voelen Lexi haar voeten aan binnen??
Hier ook een zweter en ik doe qua ...
Haha er is echt iets met sokken en commentaar. Ik laat Miel binnen bewust spelen zonder sokken, om het contact te voelen met de grond, het oefenen in sluipen-kruipen, en omdat hij zijn tenen graag in zijn mond steekt. Schoonmoeder kwam binnen en direct "ocharme, geen sokjes aan. Koude voetjes.." 🙄
@jasmien: omdat als je botst, de jas zou ingedrukt worden en ze dus wel nog een voorwaartse beweging zouden maken van de impact. Maar dat geldt dus voor iedereen in een gordel, dikke jassen zorgen voor speling. Ik persoonlijk denk dat dat nu niet zooooveel zal uitmaken (gordel zal nog altijd veel bescherming bieden), maar het wordt gezegd.
MOD
17 dagen geleden
Reactie op ellie-v
Haha er is echt iets met sokken en commentaar. Ik laat Miel binnen bewust s ...
Ja, eigenlijk dragen we als volwassene best ook geen dikke jas in de auto 😬
In dit filmpje zie je wel duidelijk het verschil tussen met en zonder jas in de autostoel: https://youtu.be/ghd6OL9tgW0
MOD
17 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Ja, eigenlijk dragen we als volwassene best ook geen dikke jas in de auto � ...
(Wel met korrel zout ook want ik vind nu niet dat hij die gordels echt strak heeft gedaan mét de jas aan. Dus is waarschijnlijk een beetje gedramatiseerd voor het shock-effect 👀)