6 Reacties

2 maanden geleden

Oh zo jammer die dingen te horen over die crèches, weet dat het zeker niet overal zo is! Praat ook vooral over je bezorgdheden met de begeleidsters. Ik snap wel dat je je er helemaal niet klaar voor voelt, het voelt tegen je natuur in om je kindje achter te laten he...ook dat kan je zeker zeggen tegen de begeleidsters, zullen ze zeker begrijpen en ze zullen je wat gerust kunnen stellen. Ik werk zelf in een babygroepje in een crèche en het is maar uitzonderlijk dat een mama zich meteen op haar gemak voelt... veel kindjes starten ook met borstvoeding bij ons en zo'n praktijken gebeuren zeker niet in onze crèche. Ook al is het heel druk. We zien idd wel vaak dat de borstvoeding snel mindert bij de mama's, door stress en onvoldoende te kunnen kolven, dus probeer te ontstressen en voldoende te kolven op het werk (is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Normaal mag je je kindje ook nog voeden in de crèche, dus bij het brengen en halen bv...mss geeft dat je ook een geruster gevoel.

2 maanden geleden

En bij ons mogen mama's ook altijd bellen doorheen de dag als ze willen weten hoe het gaat. Geen nieuws is goed nieuws, maar zeker in het begin hebben veel mama's dat telefoontje wel nodig, heel vaak bellen ze dan even in hun lunchpauze en zijn ze weer gerust voor de 2de helft van de dag 🥰 Mochten de begeleidsters dat niet zelf zeggen, vraag dan zeker of je eens mag bellen.

2 maanden geleden

Ook bij ons opt werk, verstaan wij alle nieuwe mama’s die het eerst hun kindje achterlaten bij ons. Wij volgen het ritme van het kind, maar werken naar een ritme. Dit doen wij NIET met grote spenen, meer melk geven (tenzij wij merken dat het kind echt nog honger heeft en als nog gaan we eerst in gesprek met ouders). Ga zeker met de begeleiders in conversatie over je bezorgdheden en vraag of je mag bellen over de pauze.

2 maanden geleden

Ons zoontje is vorige week officieel gestart. Hij gaat voorlopig 2 dagen per week naar de crèche. Ik begin over 2 weken halftijds te werken. Ze volgen wel helemaal zijn ritme. Ik geef flesjes gekolfde melk mee (met 120ml / keer) en om de 3u drinkt hij een flesje. Ze gebruiken ook geen andere spenen ofzo, aangezien ze gewoon mijn flessen gebruiken. Op het einde van de dag krijg ik zowel mondeling als via mail een overzichtje van de dag (over slapen, voeding, teruggeven...). In de diepvries daar zitten ook 2 extra voedingen voor moest hij nog extra honger hebben. Ik kolf over de middag 1x af, dit is niet voldoende voor de voedingen die hij daar drinkt maar ik heb een grote voorraad in de diepvries die ik ook mee gebruik.

2 maanden geleden

Ons zoontje gaat sinds vorige week naar de crèche. Hij krijgt gekolfde moedermelk (ik kolf 2 of 3 keer op het werk, afhankelijk van hoe lang mijn dag is). Ik merk wel dat ze in de crèche 4u tussen laten, thuis laten we maar 3u tussen maar onze baby geeft dan ook echt niet vaak aan honger te hebben dus wellicht doet hij dit in de crèche ook niet. Ik geloof wel dat ze onze fles met speen gebruiken, heb die toch mee gegeven..

2 maanden geleden

Reactie op Steffie1006

Ons zoontje gaat sinds vorige week naar de crèche. Hij krijgt gekolfde moed ...
Ze zullen idd wel gewoon jullie flesjes gebruiken. Heb (gelukkig) nog nooit in een crèche gezien dat dat niet gedaan werd. We hebben wel flesjes en spenen, maar die worden enkel in noodgevallen gebruikt, bv als de ouders hun flesjes vergeten zijn.