15 Reacties
5 maanden geleden
Onze zoon drinkt ook veel (12 dagen oud en 90ml/voeding) en is ook al goed bijgekomen (400g op een week). Nu de kinderarts zei dat dit nog ok was in die zin dat er ook periode komt dat ze minder gaan drinken/bijkomen. Tis een beetje routine vinden en ik denk ook sowieso deels te wijten aan warme weer. Zolang ze voldoende pipi/kaka pampers hebben, allemaal ok. Het moeilijke vind ik dat hij heel hard met zijn handen naar zijn gezicht brengt als honger signaal, dus het is niet dat je het kan negeren als hij niet verzadigd is.
5 maanden geleden
Mijn kindje woog ongeveer evenveel en dronk toen al 6x 70 a 90. Tegen 1 week oud dronk ze 6x 90 a 120. Is helemaal perfect volgens de kinderarts.
5 maanden geleden
Hier ook zeer afwisselend… er zit na 2 weken nog geen regelmaat in 1ne keer 50 a 60 ml andere keer 90 ml soms 1,5u tussen andere keer 3 u tussen… is nog zoeken en proberen clusteren zei de vpk van kind en gezin en de vroedvrouw
4 maanden geleden
Hier ook een hongerige baby! Is exact 1 week oud vandaag en drinkt soms al 100. Gisteren na een uur wou hij alweer drinken… we weten ook niet zo goed wat te doen. Probeer te wachten tot de volgende voeding maar gisterenavond kon hij niet stoppen met wenen, tot hij eten kreeg…
4 maanden geleden
Hier ook. Ik geef borstvoeding, dus hoeveel ze exact drinkt weet ik niet. Ik geef op vraag, ze is exact 2 weken oud vandaag. Meestal laat ze 2,5 tot 3u tussen rn snachts laat soms 5 uur tussen. Maar vandaag en gisteren ook sneller daar, zal de warmte zijn. Volgens zelfstandige vroedvrouw is zlles oké. Haar pampers zijn ook super dus ik maak me geen zorgen, het is enkel vermoeiender. Want ik kan niks doen
4 maanden geleden
Hier ook een hongerige baby van 3 weken!
Wij wisselen af: bv om de dag te starten en af te sluiten maken we flesjes van 120 cc, soms drinkt hij het volledig op maar soms ook niet. De andere voedingen drinkt hij 90 cc volledig op, dus binnenkort zal elke voeding 120 cc worden :)
4 maanden geleden
Mijn zoontje komt vandaag om het 1.5 u de borst vragen. Als ze honger hebben dan is het zo he.
Ik merkte 4 jaar geleden wel dat sommige artsen zich enorm aan de curves houden maar wat ik vooral onthouden heb van mijn eigen huisarts is dat je kind vooral zijn eigen curve volgt het oke is.
Als je bv geeft dan weet je ook niet hoeveel ze drinken he.
4 maanden geleden
Reactie op Elise cd
Hier ook een hongerige baby! Is exact 1 week oud vandaag en drinkt soms al ...
Ze hebben ook meer nood aan vocht. Op materniteit van mijn ziekenhuis raden ze ook gewoon aan om een extra flesje te geven.
4 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Ze hebben ook meer nood aan vocht. Op materniteit van mijn ziekenhuis raden ...
De kinderarts gaf ons vandaag tijdens de controle het gevoel dat hij TEveel drinkt… maar hij heeft gewoon honger (handjes in zijn mond, wenen, mondje opendoen,…). Ergste wat er kan gebeuren is overgeven zeker? En dat doet hij niet… hij houdt alles mooi binnen. Ga me er proberen niet teveel in op te jagen, haha
4 maanden geleden
Reactie op Elise cd
De kinderarts gaf ons vandaag tijdens de controle het gevoel dat hij TEveel ...
Gewoon eten geven als ze honger hebben. Zeker nu het zo warm is. Mijn kindje drinkt nu soms ook om het uur en is teken dat ze het nodig heeft…