9 Reacties
3 maanden geleden
2/3 groentjes en 1/3 aardappelen (rijst, pasta of andere granen kan ook, maar ik weet niet of dit al meteen mag), best 1 groente per keer (dus geen groentes mengen) en enkele dagen na elkaar dezelfde groente aanbieden zodat ze de smaak goed leren kennen, wortel werkt nog altijd het best om mee te starten. Ook courgette, rode biet, zoete aardappel...gaan meestal heel goed. Als ze iets niet lekker vinden, weet dan dat ze 10x iets moeten proeven om de smaak gewoon te zijn.
Waarom raadde je osteopaat aan om zo vroeg te starten?
3 maanden geleden
Reactie op MarieT
2/3 groentjes en 1/3 aardappelen (rijst, pasta of andere granen kan ook, ma ...
Dus bvb zoete aardappel en wortel niet mengen? Niet echt doorgevraagd eigelijk... Ik denk dat het met zijn slikmotoriek te maken heeft... Ik heb volgende week vervolgafspraak. Ik vraag nog eens na dan!
3 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Dus bvb zoete aardappel en wortel niet mengen? Niet echt doorgevraagd eigel ...
Oh oké!
Nee best in het begin nog geen groentes mengen. Het is geen misdaad natuurlijk 😅 je kindje zal het waarschijnlijk heel lekker vinden. Maar ze leren een smaak beter kennen en appreciëren als je groente per groente aanbiedt.
3 maanden geleden
11 weken lijkt me wel heel vroeg. Ik zou zeggen: don’t force it. Je kan altijd proberen maar misschien zijn de darmen er nog niet klaar voor.
Tip:
Bij courgetten de schil af doen, die is moeilijker verteerbaar.
Ipv gewone aardappelen, zoete aardappel, dat is makkelijker verteerbaar. Die kan je dan gebruiken icm een groenten.
Gestoomde wortelen werken constiperend.
3 maanden geleden
Reactie op Sikka
11 weken lijkt me wel heel vroeg. Ik zou zeggen: don’t force it. Je kan alt ...
Vreemd dat ze dit dan voorstelt... ik las inderdaad gisteren ook tussen 3/4 maanden eerste keer introduceren als de signalen van de baby hiertoe leiden. (Eten uit je mond kijken, meesmakken, minder kwijlen etc...)
3 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Vreemd dat ze dit dan voorstelt... ik las inderdaad gisteren ook tussen 3/4 ...
Idd rond 4 maanden, zelfs wachten tot 6m is meer dan oké en schijnt zelfs voor nu en later voor minder kans op allergieën te zorgen. Zou nog eens goed navragen waarom ze het je precies zo vroeg aanraadt en dan goed afwegen...