10 Reacties
5 maanden geleden
Tegenwoordig kiezen ze liefst voor max tot 41 weken gaan op basis van nieuw onderzoek zei mijn gynaecoloog (https://www.standaard.be/cnt/dmf20191120_04727667).
Ik ben nu donderdag uitgerekend, maar nog geen tekenen van een naderende bevalling. Als ik dan nog niet bevallen ben, wordt er dan ook een datum gekozen voor een inleiding.
5 maanden geleden
Ik ben morgen 39 weken en vandaag jarig. Bij consult vorige week vroegen we nog. Of de bevalling misschien al rondt mijn verjaardag kon gebeuren ma zeiden toen dat het nog niet voor direct was. Baby ligt goed maar baarmoederhals was nog pot dicht en men wou dit niet forceren. Dus ik dacht ik ga waarschijnlijk gewoon op de laatste uitgerekende datum 25/6 binnen om ingeleid te worden. Vandaag controle bezoek met monitor en echo consult zegt hij opeens ge moogt straks terug komen we gaan u vandaag inleiden. 😳 Had last van hoge Bd bij lichte tot matige inspanning oedeem aan de enkels en jeuk aan handen en voeten (zwangerschap netelroos) bij vorig consult bloednamen gehad blijkt dat mijn galzouten aan de hoge kant zaten en dit als een risico factor wordt gezien. Wouden mij inleiden met ballon en medicatie, maar ik reageerde te fel op de ballon ik begon al weeën te krijgen. Hebben ze terug verwijderd. Weeën weg en om 4 u s’nachts wordt ik terug ingeleid dit keer enkel met orale medicatie(via de mond/pil). Rust is voorlopig terug gekeerd kan nu nog rusten tot 4 uur. Wordt vervolgd. 🤞
5 maanden geleden
Reactie op Biatha
Ik ben morgen 39 weken en vandaag jarig. Bij consult vorige week vroegen we ...
Vervolg inleiding. Gisteren hebben ze mij proberen in te leiden met ballon die iets van een 60 ml werd opgeblazen maar blijkbaar reageerde ik te fel en was ik te veel pijn aan het weg puffen voor 1vinger opening. Dus ballon verwijderd. Dus nu inleiding dag twee: om 4 u. Twee orale pilletjes gekregen om de baarmoederhals te verwerken, niet zo veel van gemerkt, 7 uur lavement dan heb ik rond 10 terug zo twee pilletjes gekregen en nr de verloskamer gebracht, regelmatig controle monitor voor opvolging hartslag baby en opvolging harde buiken ook weer weinig resultaat dan rond de middag 3de keer maar dan 1 orale pil en 1 vaginale meer krampen deze keer, maar niet zo fel als gisteren heb een half uurtje getwijfeld of de weeen op gang aan het komen waren maar nadat ik me een 10 tal min neerlegde om ze beter te voelen ebde ze weg. Heb wel de indruk dat ik mijn slijm prop aan het verliezen ben en iets vaker harde buiken maar de weeen blijven weg en heb nog altijd maar 1-1,5 cm ontsluiting. Had gehoopt dat ik tegen nu al bevallen was maar de inleiding verloopt moeizamer dan verwacht om middernacht gingen ze kijken hoe verder. Ofwel met een kleinere ballon ofwel met vaginale zetpillen want de orale werken niet goed bij mij. Hopelijk morgen genoeg ontsluiting om mijn water te prikken. Het begint lang te duren om door de eerste fase te raken.
5 maanden geleden
Reactie op Biatha
Vervolg inleiding. Gisteren hebben ze mij proberen in te leiden met ballon ...
Als het een troost mag zijn, bij mij zat er tussen de eerste pillen van inleiding en uiteindelijke bevalling 36 uur (zonder naar huis te gaan)... Heel lang moeten wachten tot volledige ontsluiting (van 2cm -5cm-7cm... In kleine stapjes ) omdat baby niet goed in bekken zat + medicatie ook niet de snelle weeen gaf om doorbraak te geven. Ik duim voor jou mee dat het vlugger mag komen🙏 maar No panic, er zijn oplossingen. Ik heb verschillende malen op handen en knieën, op zij moeten liggen om het in gang te krijgen en uiteindelijk nu een flinke zoon van bijjna een week
4 maanden geleden
Vervolg 2: aller eerst ik ben vrijdag 21/6/24 om 13u 26 eindelijk bevallen van een flinke zoon gezond en wel. Was voor mij wel een zware eerste bevalling. Nadat de orale weeen opwekkers op dag 2 van de inleiding gefaald zijn, zijn ze overgegaan op vaginale weeen opwekkers. Hier reageerde ik weer fel op maar mijn ontsluiting wou maar niet vorderen ze hebben 3 keer moeten terug komen voor mijn epidurale. Waar we lang hebben moeten achter zagen. Nadat die na de derde keer eigenlijk goed zat had ik opeens ontsluiting. In het kort 3 dagen inleiding van woensdag 17 u tot vrijdag 12u, dus eigenlijk inleiding van 43 uur als ik de 3 inleidingen bij elkaar tel. De laatste inleiding duurde 13 u en 1,5 uur persen
Moeilijkheden: verstrijken van de baarmoederhals ging heel traag, kindje heeft zich tijdens de weeen gedraaid nr Sterre kijk positie in mijn bekken. Epidurale was pas effectief na de derde keer. Heb een half uurtje rust gehad voor persen en persen zelf was redelijk gevoelloos ik kon de weeen nt meer voelen. Maar met begeleiding ging dit wel . Waterzak was heel taai en moeilijk te breken. Had het gevoel dat onze wensen over de bevalling niet werden gerespecteerd duurde te lang om de Gynocoloog te zien. Maar eind goed al goed bevallen van een gezonde zoon en ik leef nog en ben herstellende ik kijk uit nr de dag dat mijn knipje genezen is zodat ik vollebak kan genieten van de volgende fase in mijn leven als nieuwe moeder. Ik ben ook blij dat ik hier een plaats heb om het van mij af te schrijven helpt me bij het verwerken. Ik hoop dat de moeders na mij een vlottere bevalling mogen hebben.