15 Reacties
4 maanden geleden
Het is mijn derde kindje en ik heb ondertussen geleerd om er in te berusten, het is een periode waar je door moet, voeden op vraag. Overdag heeft ze momenten dat ze heel vaak wil eten, maar ondertussen slaapt ze snachts wel al 5 uren door. Belangrijk is om ‘s avonds een bedritueel te houden, kamer donker maken, eventueel een badje geven en nog een laatste voeding daarna. Zijn dingen die hier goed werken. Maar het blijft wel elke dag anders, sommige dagen is ze heel rustig overdag en eet ze om de drie uur, andere dagen wil ze elk 1,5 of 2 uur eten en is ze heel de dag onrustig en wakker.
4 maanden geleden
Mijn dochtertje is 3 weken nu, soms haalt ze maar 5-6 minuten voor ze ligt te slapen. Als ze eens mijn tepel heeft losgelaten, laat ik het ook gewoon zo. Dan heeft ze idd weer sneller terug honger, maar dan geef ik gewoon opnieuw. Even heel vermoeiend maar een moment waar we door moeten vrees ik, de vroedvrouw zei ook 'body, kietelen, koud washandje op het gezichtje, armen en benen wrijven' en dat helpt de eerste 5 min hier en daarna ligt ze toch als een roos te slapen 😅
4 maanden geleden
Helemaal hetzelfde hier, is idd een fase die veel baby's hebben, zei m'n vroedvrouw. Ze raadde aan om ons zoontje altijd in te bakeren voor zijn dutjes, dan slaapt hij beter en heeft hij meer energie om te drinken erna, dus is dan voldaan en kan weer 3u zonder voeding. Hier helpt dat wel.
4 maanden geleden
Dan kan het zijn dat hij in een sprongetje zit en hij aan het clusteren is, dat zei mijn vroedvrouw mij toch. Ik herinner mij nog als ze de 3de week gestart was dat ze 9 minuten dronk en ik haar om het 1,5 uur moest aanleggen. Dat heeft paar dagen geduurd en dan was het weer beter. Ze noemen dit de 3 weken spurt (al was het bij mij ook voor de 3 weken) Onze dochter is nu een maand en ze drinkt ook nog heel onregelmatig. Ik sta 2/3 keren de nacht op, maar veronderstel dat dit wel normaal is. ☺️
4 maanden geleden
Hier idem! Ligt een halfuur aan en zou nog willen “drinken”. Ik kolf af nu en geef het bij. Zo slaapt hij toch zijn 4 uren.
4 maanden geleden
Ondertussen drinkt mijn zoontje terug “normaal”. Ik ga soms wandelen als hij te lang wakker is zodat hij een dutje doet. Dan heeft hij meer energie om te drinken