15 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter van 3w valt ook vrij snel in slaap aan de borst. En dan mag ik niet meer recht komen om haar in park te leggen, wanr dan wilt ze terug de borst. Dus ik volg even mee.

4 maanden geleden

Lyna is 6 weken en wil soms ook nog om de 2 uur eten

4 maanden geleden

Het is mijn derde kindje en ik heb ondertussen geleerd om er in te berusten, het is een periode waar je door moet, voeden op vraag. Overdag heeft ze momenten dat ze heel vaak wil eten, maar ondertussen slaapt ze snachts wel al 5 uren door. Belangrijk is om ‘s avonds een bedritueel te houden, kamer donker maken, eventueel een badje geven en nog een laatste voeding daarna. Zijn dingen die hier goed werken. Maar het blijft wel elke dag anders, sommige dagen is ze heel rustig overdag en eet ze om de drie uur, andere dagen wil ze elk 1,5 of 2 uur eten en is ze heel de dag onrustig en wakker.

4 maanden geleden

Mijn dochtertje is 3 weken nu, soms haalt ze maar 5-6 minuten voor ze ligt te slapen. Als ze eens mijn tepel heeft losgelaten, laat ik het ook gewoon zo. Dan heeft ze idd weer sneller terug honger, maar dan geef ik gewoon opnieuw. Even heel vermoeiend maar een moment waar we door moeten vrees ik, de vroedvrouw zei ook 'body, kietelen, koud washandje op het gezichtje, armen en benen wrijven' en dat helpt de eerste 5 min hier en daarna ligt ze toch als een roos te slapen 😅

4 maanden geleden

Helemaal hetzelfde hier, is idd een fase die veel baby's hebben, zei m'n vroedvrouw. Ze raadde aan om ons zoontje altijd in te bakeren voor zijn dutjes, dan slaapt hij beter en heeft hij meer energie om te drinken erna, dus is dan voldaan en kan weer 3u zonder voeding. Hier helpt dat wel.

4 maanden geleden

Hier valt ze ook vaak in slaap, maar na een kwartier of halfuur wordt ze weer vanzelf wakker en leg ik haar aan de andere borst aan. 's Nachts probeer ik dan de pamper te verversen tussen de 2 borsten door, zodat ik haar kan wegleggen na de 2e borst.

4 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Hier valt ze ook vaak in slaap, maar na een kwartier of halfuur wordt ze we ...
Ieder hier, hoewel soms moet ik hem in 3 keer eten geven omdat hij eerder zat te sabbelen ipv te drinken. 😅

4 maanden geleden

Reactie op Biatha

Ieder hier, hoewel soms moet ik hem in 3 keer eten geven omdat hij eerder z ...
Haha ja, dat gebeurt ook wel eens! Het kan soms ook wat langer duren omdat ze dus niet bewust aan het eten is 🤭

4 maanden geleden

Dan kan het zijn dat hij in een sprongetje zit en hij aan het clusteren is, dat zei mijn vroedvrouw mij toch. Ik herinner mij nog als ze de 3de week gestart was dat ze 9 minuten dronk en ik haar om het 1,5 uur moest aanleggen. Dat heeft paar dagen geduurd en dan was het weer beter. Ze noemen dit de 3 weken spurt (al was het bij mij ook voor de 3 weken) Onze dochter is nu een maand en ze drinkt ook nog heel onregelmatig. Ik sta 2/3 keren de nacht op, maar veronderstel dat dit wel normaal is. ☺️

4 maanden geleden

Mijn beide kinderen dronken na een week maar 5 min aan 1 borst en hadden daarmee genoeg. Ik heb een snelle tsr. Ik zou zeggen hou het gewoon op 1 borst en voed op verzoek.

4 maanden geleden

Hier idem! Ligt een halfuur aan en zou nog willen “drinken”. Ik kolf af nu en geef het bij. Zo slaapt hij toch zijn 4 uren.

4 maanden geleden

Reactie op Sikka

Mijn beide kinderen dronken na een week maar 5 min aan 1 borst en hadden da ...
Ben jaloers da klink zalig 😂

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde probleem ..ik kolf af en geef bij en als hij toch niet voldoende heeft dan geeft ik ook nan bij ..hij is nu 2 w 5d ....bij kolven heb ik maar 50 -60 ml per buurt beide borsten ..

4 maanden geleden

Reactie op CristinaC

Ik heb hetzelfde probleem ..ik kolf af en geef bij en als hij toch niet vol ...
Hoeveel weegt je kindje en hoeveel voedingen hebben jullie per 24u?

4 maanden geleden

Ondertussen drinkt mijn zoontje terug “normaal”. Ik ga soms wandelen als hij te lang wakker is zodat hij een dutje doet. Dan heeft hij meer energie om te drinken