16 Reacties
24 dagen geleden
Is hij al zo sinds de geboorte of pas recent? Zoals Margo zegt kan osteopaat wel helpen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Als het recent is, denk ik ook eerder aan gwn een moeilijke fase. Onze baby is nu bijna 19w en zijn main mood is ook boos 😅
Sommige baby'tjes zijn ook wel vaak gefrustreerd, die zijn precies niet graag baby, ze willen altijd al meer dan ze kunnen, zo'n baby's groeien heel vaak uit tot heel actieve happy peuters. Maar mocht je je echt zorgen maken, kan je dit altijd eens bespreken met de kinderarts.
24 dagen geleden
Reactie op MarieT
Is hij al zo sinds de geboorte of pas recent? Zoals Margo zegt kan osteopaa ...
Osteopaat nog niet geprobeerd. Hij is vanaf de geboorte een slechte overdag slaper. Hij had veel krampen en gebruikt een speciale melk voor koemelkallergie. Nu zijn we aan het opbouwen met normale melk omdat hij niet echt veel symptomen had van koemelkeiwitallergie. Hij is in het algemeen wel veel onrustig en is veeeel erger sinds 3 dagen geleden na zijn spuitjes ☹️
24 dagen geleden
Reactie op Dina99559
Osteopaat nog niet geprobeerd. Hij is vanaf de geboorte een slechte overdag ...
En (verborgen) reflux is uitgesloten? Weet niet hoeveel hij drinkt op een hele dag, maar kindjes met (verborgen) reflux drinken over het algemeen wel veel. Ze willen hun pijn constant wegslikken.
Erger na spuitjes is ook wel niet abnormaal, mijn osteopaat zei laatst nog dat een vaccin echt veel spanning in dat kleine lijfje veroorzaakt, ze merkt het ook altijd bij onze baby.
24 dagen geleden
Reactie op MarieT
En (verborgen) reflux is uitgesloten? Weet niet hoeveel hij drinkt op een h ...
Er was een vermoeden en omeprazole geprobeerd maar was na 1 dag ontroostbaar. Omeprazole veroorzaakte hevige krampen bij hem en we mochten gelijk stoppen van de kinderarts 😔 geen idee wat er mankeert
Een afspraak bij de osteopaat heb ik net gemaakt.
Soms denk ik zou dat geen vroege teken van autisme zijn omdat ik veel las dat zulke baby veel stresseren en overspannen
24 dagen geleden
Reactie op Dina99559
Er was een vermoeden en omeprazole geprobeerd maar was na 1 dag ontroostbaa ...
Oh ik snap dat je je daar zorgen om maakt, maar er zijn nog zoveel meer redenen waarom baby's dat doen... Mocht ik jou zijn, ik zou nog eens afspraak maken met kinderarts. Eens je zorgen bespreken en evt nog eens vragen naar reflux?
23 dagen geleden
Reactie op Dina99559
Er was een vermoeden en omeprazole geprobeerd maar was na 1 dag ontroostbaa ...
Hey,
Op zich geen super abnormaal gedrag van jouw kindje hoor. Zeker het overdag niet willen slapen komt heel vaak voor. Ik denk dat jouw kindje eerder wat gespannen is dan echt vroege tekenen van autisme vertoond.
Ik werk al bijna tien jaar met kinderen met autisme en uit jouw verhaal zie ik geen enkel signaal om daar aan te denken. Is sowieso heel vroeg om nu al over mogelijke diagnoses te denken. Dus daar zeker niet met inzitten!
23 dagen geleden
Hey! Klinkt verkeerd maar ik ben blij om je bericht te lezen. Ons zoontje is de laatste dagen ook constant. Maar echt constant, aan het zeuren. Niets is goed en soms maakt hij zich echt boos. Mijn schoonmoeder zei dat mijn vriend ook zo was als baby en dat alles beterde toen hij zelf kon kruipen en bewegen in zijn loopwagentje. Zoals hier al gezegd werd zijn sommige babytjes soms wat gefrustreerd omdat ze nog niet veel kunnen. Ik steek het daarop in combinatie met een sprongetje. Ons zoontje doet overdag ook altijd al heel slechte dutjes maar sinds die paar dagen slaapt hij nu ook 's nachts heel slecht.
Ik denk dat dat allemaal dus wat met elkaar te maken heeft.
23 dagen geleden
Reactie op EDEP
Hey! Klinkt verkeerd maar ik ben blij om je bericht te lezen. Ons zoontje i ...
Maar maakt mij trouwens ook heel onzeker. Als er bezoek wil komen, krijg ik altijd al stress. Dan moet ik de hele tijd met hem rechtop rondlopen en bewegen. Anders verandert hij in een draakje.
23 dagen geleden
Heeyy, mijn zoontje is nu 21 weken en wat jij schrijft is heel herkenbaar! Tor vorige week had hij hetzelfde: sliep alleen in de draagdoek, rondwandel en blijven rondwandelen want als je ging zitten was het niet goed. En eigenlijk was niks goed. Maar ineens begon hem weer te lachen. Nu doet hij niks anders meer dan lachen, of hij is boos omdat zijn luier vuil is 😂 maar als die weer schoon is is het weer lachen en spelen! Ik denk dat het ook met het 4 maanden sprongetje te maken heeft, daar steek ik het toch op. Al was dar hier eerder een sprong van 5,5 week 😅
23 dagen geleden
Ik heb er geen idee van want ik ken je baby natuurlijk niet, en ik ben geen dokter of babyfluisteraar, maar door jouw verhaal en de reacties erop te lezen, dacht ik aan het volgende:
Er zijn manieren om ze begeleiden om te leren rollen (handdoek onder de poep om zo mee te trekken, eerst handje en voetje verplaatsen en begeleiden richting rollen,, later enkel voetje ..)
Als het echt is van "aaah ik ben gefrustreerd want ik wil bewegen en ik kan niets" gaat hij misschien blij zijn van de oefeningen en gaat ie er misschien snel mee weg zijn? Het leek me te proberen waard 🤷
20 dagen geleden
Zouden het krampjes kunnen zijn? Mijn baby was daardoor ook amper happy, hij was alleen opgewekt als hij stoelgang had gemaakt en weer opgelucht was.
Het kan ook reflux zijn… dan hebben ze het vooral moeilijk met plat(ter) liggen of in de maxi cosi zitten.
Maar ik denk ook aan overprikkelen of net de nood hebben aan prikkels… Mijn baby is thuis ook heel anders dan bij de dokter of bij andere mensen. Thuis ‘kent’ hij al alles, en daar heeft hij soms helemaal genoeg van. Maar geef hem iets om te zien zoals bij de dokter en hij is heel ‘braaf’/stil. Anderzijds kan je baby ook onrustig zijn door overprikkeling. Je kan daar eens mee experimenteren… heeft hij juist meer nodig of net minder? Waar voelt hij zich het best bij?
Een routine kan evt ook helpen. Dat kan jou ook meer rust bieden trouwens. Kan een win win zijn.
Alleszins… je doet je best en da’s al wat telt voor jouw baby.
20 dagen geleden
Pfff soms is het echt kak he !! Hier was die periode ook wel heel zwaar … wij zijn ook naar osteopaat geweest en dat helpt wel bij haar … hou je rekening met wakker tijden ? Ik doe dat hier wel … momenteel is ze 2 u wakker en dan zie ik ecvt aan haar dat ze moe is … nu sinds twee weken lukken de dutjes in bed maar ervoor waren ze ook altijd op mij …
Loua is ook een “stressy” , gevoelig kindje … dus ik probeer haar echt wat structuur te geven en naar haar te luisteren! Alvast dikke knuffel (alles is een fase) dat zeg ik elke keer tegen mezelf als het wat moeilijk is 😀😅❤️
20 dagen geleden
Reactie op michelle hemelaers
Pfff soms is het echt kak he !! Hier was die periode ook wel heel zwaar … w ...
Zelfde met mijn Mila hier! Ze huilde super veel, constant slechtgezind. Nu zijn we met een soort Slaaptraining begonnen waarop we echt ons proberen te houden aan de wakkertijden en de dagen dat ze na elke 90-120 min een dutje doet, is ze zo een ander kind! Lachen, spelen zonder zich boos te maken,...
Ik zet er even een foto bij van de wakkertijden, moest iemand deze kunnen gebruiken 😁