16 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb dit ook. Mijn arts schreef meteen ‘Tardyferon’ voor.

8 maanden geleden

Het kan er vooral voor zorgen dat je babytje een laag geboortegewicht heeft dacht ik

8 maanden geleden

Bij mij hetzelfde en ook meteen Tendyferon voorgeschreven gekregen tot einde zwangerschap. Niets om je zorgen over te maken. 😊

8 maanden geleden

Reactie op vdlellen

Bij mij hetzelfde en ook meteen Tendyferon voorgeschreven gekregen tot eind ...
Tardyferon dus 🫠

8 maanden geleden

Mijn vroedvrouw raadde Floradix aan. Natuurlijk supplement. Zeker de vloeibare versie neem je het ijzer goed op. En anders extra rood vlees of rode bietjes eten.

MOD

8 maanden geleden

Ik neem ook tardyferon sinds 2 weken, deze week wordt mijn ijzer opnieuw gecontroleerd

8 maanden geleden

Mijn gynaecoloog heeft me Globifer Forte als supplement voorgeschreven. Sinds ik ze neem, heel wat minder last van vermoeidheid.

8 maanden geleden

Ik krijg aanstaande vrijdag een ijzerinfuus wegens te lage waardes. Helaas ook zonder zwanger te zijn is dat voor mij halfjaarlijkse kost 😅

8 maanden geleden

Reactie op lauraDN

Ik krijg aanstaande vrijdag een ijzerinfuus wegens te lage waardes. Helaas ...
Mag ik vragen wat jouw ijzerwaardes zijn? Ik kom er ondanks supplementen niet bovenop en zou ook een infuus willen vragen aan de gynaecoloog.

8 maanden geleden

Reactie op Neleee

Mag ik vragen wat jouw ijzerwaardes zijn? Ik kom er ondanks supplementen ni ...
Ik zal eens kijken. Weet ze niet direct vanbuiten

8 maanden geleden

Reactie op Neleee

Mag ik vragen wat jouw ijzerwaardes zijn? Ik kom er ondanks supplementen ni ...
Ijze staat momenteel op 32 en moet tussen 50 en 170. Transferrine saturatie is 6% en moet tussen 16% en 45% zijn

8 maanden geleden

Ik heb ook ijzertekort. Pilletjes zouden niet helpen. Ik sta te laag. Ijzerinfuus was de enige oplossing! Moest je het niet ‘behandelen’ zou je baby’tje zelf zuurstof te kort kunnen krijgen blijkbaar 🥹

8 maanden geleden

Ik heb ijzer tekort maar ook teveel aan witte en rode bloedcellen. Dat teveel zou mijn te weinig ijzer opvangen. Klopt dat?? Iets wat men huisarts zei.

8 maanden geleden

Reactie op GwenL

Ik heb ook ijzertekort. Pilletjes zouden niet helpen. Ik sta te laag. Ijzer ...
Oh amai wist ik niet.m

7 maanden geleden

Rood vlees 🍀

7 maanden geleden

ijzerrijke voeding ? Ik zelf ben gevoelig voor ijzertekort ook voor de zwangerschap. Ik heb lang 3 dadels gegeten per dag om dit op te krikken en dat werkte wel ma ik raakte de dadels na een tijdje beu, 100% pure appel siroop bevat ook redelijk veel ijzer ma is niet zo gemakkelijk te vinden worden vaak peren en ander fruit bij vermengt. Ben uiteindelijk op een plantaardig ijzersiroopje overgestapt en dat leek ook een werk te doen ma dokters enzo stonden daar niet achter omdat dat niet zo wetenschappelijk bewezen is dat dat werkt. zijn niet zo voor die plantaardige lap middeltjes. Momenteel neem ik omnibionta pronatal en daar zit ook ijzer in verwerkt. Mijn ijzer zat laatste bloednamen nog oké.