Uit mijn bloedonderzoek is gebleken dat mijn ijzerwaarden te laag staan. Het moet normaal tussen de 10 en 80 staan. Het mijne stond op 7. Iemand die dit ook heeft? Welke supplementen nemen jullie hiervoor? & hebben deze lage ijzerwaarden gevolgen?
Mijn vroedvrouw raadde Floradix aan. Natuurlijk supplement. Zeker de vloeibare versie neem je het ijzer goed op. En anders extra rood vlees of rode bietjes eten.
Ik heb ook ijzertekort. Pilletjes zouden niet helpen. Ik sta te laag. Ijzerinfuus was de enige oplossing! Moest je het niet ‘behandelen’ zou je baby’tje zelf zuurstof te kort kunnen krijgen blijkbaar 🥹
Ik heb ijzer tekort maar ook teveel aan witte en rode bloedcellen. Dat teveel zou mijn te weinig ijzer opvangen. Klopt dat?? Iets wat men huisarts zei.
ijzerrijke voeding ? Ik zelf ben gevoelig voor ijzertekort ook voor de zwangerschap. Ik heb lang 3 dadels gegeten per dag om dit op te krikken en dat werkte wel ma ik raakte de dadels na een tijdje beu, 100% pure appel siroop bevat ook redelijk veel ijzer ma is niet zo gemakkelijk te vinden worden vaak peren en ander fruit bij vermengt. Ben uiteindelijk op een plantaardig ijzersiroopje overgestapt en dat leek ook een werk te doen ma dokters enzo stonden daar niet achter omdat dat niet zo wetenschappelijk bewezen is dat dat werkt. zijn niet zo voor die plantaardige lap middeltjes. Momenteel neem ik omnibionta pronatal en daar zit ook ijzer in verwerkt. Mijn ijzer zat laatste bloednamen nog oké.