16 Reacties
4 maanden geleden
Helaas heel herkenbaar. Wij hebben op aanraden van de vroedvrouw een huildagboek bijgehouden. Hierbij kwam heel duidelijk dat er echt wel een probleem is en het niet gewoon de typische krampjes zijn die horen bij deze leeftijd. Ons zoontje komt amper aan 10u slapen op 24u tijd. Wij zijn naar een osteopaat geweest en er is een vermoeden dat hij moeite heeft met de vertering van lactose.
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Ik geef borstvoeding en probeer nu zo min mogelijk lactose te eten. We geve ...
Ja hier vermoedde de vroedvrouw ook koemelk eiwit allergie dus ook lactose dieet. Lyna had last van aanvallen van eczeem, teruggeven van melk, constant hikken, melkkorsten in haar haar en heel onrustig zijn. Haar kaka kreeg ook een andere kleur (donkerder) en er zat slijm in. Ik merk vandaag precies al aanzienlijk verbetering… ik ben gestopt met yoghurt eten, melk drinken, koeken eten en vermijd alles waar melk inzit. Het valt mij wel zwaar na een dieet tijdens de zwangerschap voor diabetes… 😕
4 maanden geleden
Reactie op Lizzy1706
Ja hier vermoedde de vroedvrouw ook koemelk eiwit allergie dus ook lactose ...
Hier herken ik ook symptomen van. Jef geeft ook regelmatig terug, hikt vaak en geeft dan nog meer terug, is onrustig, huilt veel en slaapt weinig. De krampen komen regelmatig op en dan zie je hem echt ineen krimpen van de pijn. Stoelgang is heel loperig.
Volgens de osteopaat was bij Jef vooral de lactose (suiker) het probleem en niet meteen de koemelkeiwitten. Maar als ik me dan inlees over lactose intolerantie, zou dit heel zeldzaam zijn (?). Ik weet niet meer wat ik er van moet geloven maar wil alleszins wel enkele dagen dit uitproberen. Door lactose te laten, laat je automatisch ook al meer koemelkeiwitten. Maar een koemelkvrij dieet gaat wel nog verder dan alleen lactose laten.
Ik vind het "dieet" dat ik nu volg ook best pittig. Het verbaast me in hoeveel "gewone" dingen ook lactose zit (bv salami). Ik ben al wat lactosevrije producten gaan kopen en het is ook nog eens erg duur 😱 Maar alles voor ons kindje he...
Trouwens, de osteopaat dacht dat dit echt wel iets tijdelijk was en dit kan bv over x aantal weken weer veel beter zijn. Zijn spijsverteringsstelsel zou rust moeten hebben om helemaal tot punt te komen en het veroorzaakt nu krampen, maar door de krampen krijgt hij onvoldoende rust... We zouden dus in een vicieuze cirkel zitten die we nu moeten doorbreken.
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hier herken ik ook symptomen van. Jef geeft ook regelmatig terug, hikt vaak ...
Ja inderdaad, koemelk allergie is iets dat redelijk snel over gaat, na een week of 4. Vooral Lyna haar stoelgang was ook een probleem, elke voeding een bomvolle luier met donker gekleurde kaka met slijm in. Nu is dat ineens gestopt, is ze veel rustiger, echt al een enorm verschil!
In Lotus speculaas zit geen koemelk dus dat eet ik nu als tussendoortje met een tas borstvoedingsthee. ‘‘s morgens de yoghurt bij de muesli met fruit vervangen door Lacto-free (niet eens zo slecht eigenlijk 😅) en ‘s middags een ei met wat spek en grof of volkoren brood. Als ik zie hoeveel beter het nu met haar gaat stimuleert het mij wel om vol te houden.
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hier herken ik ook symptomen van. Jef geeft ook regelmatig terug, hikt vaak ...
Lactose intolerantie is inderdaad heel zeldzaam, en als hij dat zou hebben gaat een dieet niet werken omdat ons lichaam zelf ook lactose aanmaakt. Volgens mijn vroedvrouw zijn de symptomen daarvan vaak ook veel erger zoals bloed in de stoelgang enzo.
4 maanden geleden
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik toch wel dat ons zoontje minder krampen heeft doordat ik de lactose nu laat.
Alleen is de stoelgang wel een probleem... Hij had vrijdagavond enorm platte stoelgang, maandagavond een glycerine suppo gestoken en opnieuw heel platte stoelgang. Tot nu toe nog geen stoelgang gehad, maar ik merk dat hij de hele dag probeert om stoelgang te maken, wat niet lukt en dan is hij weer onrustig 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik toch wel dat ons zoontje ...
Hier is de rust volledig wedergekeerd, was volgens mij geen allergie, gewoon een paar moeilijke dagen. Haar stoelgang patroon is ook wel veranderd, van elke voeding naar 1x per dag. Naar de kinderarts geweest en is perfect normaal, hoort erbij.
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik toch wel dat ons zoontje ...
Hier ook reflux en krampen. Moest koemelk laten. Maar hij krijgt ook omeprazole en infacol. Blijft erge krampen hebben en maakt geen stoelgang. Pas bij een suppo komt er een pamper vol. Meer oranje dan mosterdgeel. Wij zijn hiervoor in opvolging bij de kinderarts. Heel frustrerend want sommige dagen is het alleen maar huilen en pijn en je kan amper iets doen 🥺
4 maanden geleden
Reactie op Alexke1992
Hier ook reflux en krampen. Moest koemelk laten. Maar hij krijgt ook omepra ...
Hier is de stoelgang ook echt oranje, de kinderarts maakte er niks van… Lyna doet nu ook opeens veel minder vaak kaka, slechts 1 keer per dag terwijl het hiervoor elke voeding was