46 Reacties

2 maanden geleden

Een bon om met 2 personen met de vespa te gaan rijden de hele dag 🙈. Ideaal voor een baby van 2 maand 🤯🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Steffi123

Een grote Yoda?? Hoe komen ze er op zelfs 😅
Geen idee een rare kronkel van mijn schoonouders

2 maanden geleden

Reactie op Emily G

Een bon om met 2 personen met de vespa te gaan rijden de hele dag 🙈. Ideaa ...
Mag de baby dan aan het stuur? 🤣

2 maanden geleden

Reactie op IrisVan91

Hier heb ik mijn ogen gefronst bij de cadeau's die we van de 2 broers van m ...
Helaas herkenbaar. Ons zoontje kreeg van z'n meter een knuffeltje en een boekje... Het draait mij zeker niet om de cadeau's, maar ik had precies toch ook net wat meer verwacht. Het contrast met de peter is nogal groot (cadeau van +/- 250 euro gehad). Van de broers van mijn partner kregen we helemaal niks, misschien ligt het aan het feit dat ze nog studeren maar ook hier is het contrast erg groot met mijn kant van de familie 🙈

2 maanden geleden

Wij vroegen geld en hebben veel geld gekregen. Hier en daar ook wel wat cadeautjes. De "foute" cadeautjes waren hier voor mij kledij in de verkeerde maat, knuffels (ik bied voorlopig enkel een vaste knuffel aan) en allerlei dingen in het roze... Wij hebben een zoontje 🙈

2 maanden geleden

2 bevriende koppels hebben geen geboortecadeau/kaartje gegeven. Wat mij hieraan vooral stoort is dat die koppels zelf 2 of 3 kids hebben en die kregen van ons allemaal een mooie cadeau van +- 50 euro. Één ervan kreeg zelf rond de 250 euro cadeau omdat mijn man peter is. Het gaat mij zeker niet om het geld of cadeaus maar is wel een beetje heel zuur en geeft je het gevoel dat jouw kind & de vriendschap voor hen minder waard is. Ik heb het hier zeer moeilijk mee 🙄

2 maanden geleden

Reactie op Kyma2015

2 bevriende koppels hebben geen geboortecadeau/kaartje gegeven. Wat mij hi ...
Begrijp ik! Wij hebben nu een lijst gemaakt met wat we van wie gekregen hebben zodat als er een gelegenheid is bij hen, we iets naar waarde kunnen teruggeven 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Tinee

Begrijp ik! Wij hebben nu een lijst gemaakt met wat we van wie gekregen heb ...
Dat hebben wij ook gedaan, maar we hebben het 'nadeel' dat we een beetje later zijn dan hen om te starten met kindjes 😂 maar als er bij hen nog kinderen volgen, dan weten we wat ze van ons krijgen 😉

2 maanden geleden

Zelfs m'n papa heeft nog niets gegeven... 🤷‍♀️

2 maanden geleden

- een zelf gebreide kip met kuikentje in (echt knap gedaan maar zie mijn zoontje er nog niet snel mee spelen) - een zelf gebreide vestje in het donker roze (misschien hebben ze gegokt op een meisje en waren ze er al aan begonnen?) - een zelfgemaakt boeketje waar allemaal babysokjes in genaaid (!) waren (serieus werk aan gehad om dat er allemaal uit te krijgen) Hier is pakske eigenlijk wel goed gelukt! Toch een 25 tal cadeautjes of giften via gekomen

2 maanden geleden

Wij hebben een dochtertje en we kregen een kaartje met daarop "boy" getipp-ext en van de "y" een "g" gemaakt en zo "girl" geschreven... Het kaartje kwam ruim nadat ons geboortekaartje bij hen was aangekomen en we hadden ze op voorhand ook laten weten dat we een meisje gingen krijgen. Ze wisten dus zeker wel dat het om een meisje ging!

2 maanden geleden

Reactie op Tinee

Helaas herkenbaar. Ons zoontje kreeg van z'n meter een knuffeltje en een bo ...
Probleem is dat je eigenlijk best niet vergelijkt maar uiteindelijk doe je het dan toch. Als de relatie heel dicht is en je vergelijkt het soms met wat kennissen durven geven... Er kunnen soms grote verschillen in zitten

2 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Zelfs m'n papa heeft nog niets gegeven... 🤷‍♀️
Hmm dat is idd niet zo fijn. Hopelijk is het gewoon uit vergetelheid en komt het wel nog goed qua cadeau.

2 maanden geleden

Veel kleding cadeau gekregen terwijl ik vaak had aangegeven dat we meer en genoeg hadden en dus echt niet nodig was. Zelfs al kleding in laat 74 en vaak wat dan ook niet zou overeen komen met het seizoen op dat moment. Wij hadden 2 geboortelijsten: dreambaby en Pakske omdat we merkten dat niet iedereen het even makkelijk vond om via het Pakske iets te kopen. Tot nu toe zijn er alleen de kleine spulletjes gekocht en alles wat we als favoriet hebben hebben gemarkeerd staat er nog op of hebben we zelf maar gekocht 😅

2 maanden geleden

Reactie op prien

Zo jammer... zeker als jullie aangeven dat jullie dit niet wilden...Ik vind ...
Gelukkig was onze lijst (kinderplaneet Baal) zo goed als opgekocht… de opa langs partners kant heeft zich laten gaan, want hij wil niet dat zijn kleindochter iets te kort schiet, wat mij dan het gevoel geeft van het niet alleen te kunnen. ( i mean wij hebben bewust een kind gewild en da ga alleen als het gaat) van mijn ouders heb ik niets gehad van de lijst, ik had tijdens de zwangerschap wel al veel gekregen (buggy, draagbare maxi cosi) dus ik had ook niets verwacht. Maar mijn mama kwam dan af met dinge die zelf gemaakt had zoals haar naam uit stevig karton en sleutelhangers met haar naam

2 maanden geleden

Wij hadden via Dreambaby ook puur omd e reden omdat iedereen daarmee bekend is ook de mensen van middelbare leeftijd 😅 Dat werkte wel maar je zag inderdaad dat mensen wel graag de "tofste" dingen kopen en niet persé de meest noodzakelijke dingen. Wat mij zoals de rest hier ook het meeste stoorde zijn kleertjes krijgen omdat de oma's hun smaak niet de mijne is en ze steeds dikke fluwelen pyjama's in maat 56 hebben gekocht terwijl het juni/juli is 🙈 Die zijn dus nooit aangedaan, wij slapen op een zolderkamer van 24 graden...

2 maanden geleden

Reactie op Kyma2015

2 bevriende koppels hebben geen geboortecadeau/kaartje gegeven. Wat mij hi ...
Ik snap je volledig. Hier ook hetzelfde met verschillende ´vrienden´. Ook telkens een mooi cadeau gegeven voor hen maar helaas ook niets terug. Zelfs geen kaartje en dat raakt me toch ook wel.

2 maanden geleden

Ik ben echt dankbaar voor elk cadeautje. Gaat me niet perse om wat het is, maar wel om het feit dat we belangrijk genoeg zijn om moeite te doen om iets te halen en op bezoek te komen. Is het nutteloos of lelijk, maakt me niets uit. 😊 Waar ik wel in teleurgesteld ben: kleine bedragen krijgen van mensen waar we zelf een groot bedrag aan hebben gegeven. Van sommigen hebben we zelfs niets gekregen en eigenlijk redelijk onverwacht.

2 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Ik snap je volledig. Hier ook hetzelfde met verschillende ´vrienden´. Ook t ...
Ik begrijp dit ook helemaal. Ik ben er echt een paar weken verdrietig van geweest, niet voor mezelf maar voor mijn kindje, alsof ze minder waard is. Nu ben ik erover en wil ik mijn geld terug. 🙈😂

2 maanden geleden

Hier zoontje van bijna 12 weken en ook nog niets van de peter gekregen. Sterker nog, buiten bezoek in het ziekenhuis 12 weken zelfs geen berichtje om te vragen hoe het gaat. Bij ons gaat het ook helemaal niet om de cadeaus, alles wat we nodig hebben kunnen we gelukkig zelf kopen, maar dit vinden we ook wel een beetje vreemd. Binnenkort wordt hij gedoopt dus benieuwd of er dan iets vanaf kan, ook al is het maar een kaartje. We hebben ook na de doop een lunch gepland. Bij veel mensen moeten we er zelf achteraan om te vragen of ze nu komen of niet, terwijl de ‘deadline’ voor de rsvp al lang geweest is. Toch altijd bijzonder om te zien dat velen dit zien als een opgave terwijl wij net dankbaar zouden zijn om uitgenodigd te worden. Sommigen beseffen precies niet goed dat het voor ons ook veel geld kost om zoiets te organiseren en voor iedereen te betalen, dan zou je toch wat dankbaarheid verwachten of op zijn minst zelf laten weten of je komt 🙈😄