46 Reacties
2 maanden geleden
De nonkel van mijn partner, vroeg ons of hij kleren mocht kopen in plek iets van onze lijst. Wij zeggen ja nee liever niet, ze heeft alles al. Hij blijft doordrammen op kleren te kopen, wij dan toegeven maar dan maatjes 68 al. Heeft hij dus kleren gekocht dat ik niet zou kopen, vind ze niet mooi en mijn partner ook niet. Zijn reden was (om niets van de lijst te nemen) hij vond ZIJN goesting niet. Ja het nut van de lijst is toch dat het ons ding is en niet de zijne? Het zijn dingen die wij willen. Hij wou gewoon kleren kopen voor de klein, maar ik ben een moeilijke qua kleertjes voor men dochter, bv ik hou niet van roze… nu men dochter heeft wel roze want ik vind dat ge niet veel andere vind voor meisjes, maar dat is geen kleur die alles overneemt.
2 maanden geleden
Hier heb ik mijn ogen gefronst bij de cadeau's die we van de 2 broers van mijn man gekregen hebben. Van de ene broer een silicone slabbetje gekregen, en van de andere broer (die dan nog de peter is) een body met een mooie tekst op. Dat laatste is natuurlijk wel heel lief en is goed over nagedacht, maar wij vonden het toch wat magertjes😅 Zeker als ik kan vergelijken wat ik aan mijn zus heb gegeven voor haar kindjes (voor elk een speelgoedkoffer) en wat ik nu van mijn zus ga krijgen (een memory box).we zijn elk meter van elkaars kindjes. Het is niet dat cadeautjes nu zo belangrijk zijn, maar toch.
2 maanden geleden
Reactie op IrisVan91
Hier heb ik mijn ogen gefronst bij de cadeau's die we van de 2 broers van m ...
Hier een beetje hetzelfde.... Mijn zus heeft al haar spullen gratis gegeven en nog eens een royale geldsom, wat niet nodig was. Ze is meter en ze wou perse dit terugdoen ( ik ben meter van haar dochter). Nu mijn schoonzus, tweede meter heeft geld gevraagd voor haar spullen (is haar volste recht) maar we kregen voor babyborrel 50 euro voor haar gezin. Vond dit ook wel magertjes als meter zijnde....
2 maanden geleden
Ik hou van Disney, maar niet zo zeer op kledij. Dus kledij met Disney dat ik niet zo mooi vond, dan nog eens van de c&a en dus die kledij is hier altijd te klein… maat 56 1 keer aangedaan voor de foto want was ook veel te warm wat de persoon in kwesti kocht.
Wat ik vooral spijtig vond dat we van mijn partners kant schoonvader/ en vrienden van van mijn partner. Niets kregen, gelukkig wel zijn broers.
2 maanden geleden
Reactie op Thatiana
De nonkel van mijn partner, vroeg ons of hij kleren mocht kopen in plek iet ...
Zo jammer... zeker als jullie aangeven dat jullie dit niet wilden...Ik vind dit ook een raar gegeven. Wij hadden geen lijst omdat we echt super veel kleren en spullen hebben (heb wel 20 slaapzakken, 50 paar kousen🥴😅, etc..) Toch is er een soort neiging bij bepaalde mensen om iets te geven in kledij/spullen. Al bij al viel het bij ons mee en mag ik zeker niet klagen. Merendeel begreep het. Ik heb liever dat onze vrienden/familie bij wijze vn spreke 5 euro stort voor zakgeldje later, dan kledij die ms 20 euro kost, die niet meer passen. Het is denk ik een soort barrière dat mensen niet willen zeggen hoeveel ze geven.
MOD
2 maanden geleden
Nog niets gekregen wat ik niet wil, maar heb me wel al een beetje geërgerd aan het feit dat we 2 (!) geboortelijsten hebben en dat mensen dan toch nog vragen: wat wil je graag? Of zeggen "Er staat niet zo veel/niets leuks meer op de lijst, ik zal geld geven."
Wij hebben onze babyfoon voor de helft zelf betaald omdat mensen gewoon weigeren om iets van de lijst te kopen - waarom heb ik die lijst dan eigenlijk? 🙃
Maar goed, ook fijn dat ze geld storten. Uiteindelijk is niemand verplicht om iets te kopen voor ons 🤭
2 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Nog niets gekregen wat ik niet wil, maar heb me wel al een beetje geërgerd ...
Ja dat dus! Mijn dochtertje is nu 3 maanden en op die tijd is er 1 ding van de geboortelijst gekocht! Een beertje van 8 euro dus niets nuttigs 😅
Geld krijgen we wel genoeg dus ik mag niet klagen, maar ik vond het zo leuk om de lijst samen te stellen en keek echt uit naar het moment om alles op te gaan halen. Binnen 2 weken hebben we onze babyborrel, maar ik denk dat het dan ook gewoon geld in enveloppen gaat zijn :p
Misschien zelf maar mijn lijst leeg kopen dan 😂
2 maanden geleden
De 25 knuffels ondertussen waaronder bijna de helft nijntje. 8 doudou’s ondertussen. Teveel speenkoorden. Die gaat ze toch niet allemaal gebruiken denk ik dan. Recent nog maatje 1 pampers gekregen terwijl ze al te groot is. Natuurlijk wel dankbaar dat ze onze dochter zo willen soigneren maar mss toch graag laten weten wat ze juist willen geven. :/
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Steffi123
Ja dat dus! Mijn dochtertje is nu 3 maanden en op die tijd is er 1 ding van ...
Oh, da's wel echt heeeel weinig 😱 Toch jammer he... Ik koop altijd wat van de lijst. *Ik* moet het toch niet leuk vinden? Ik wil iets kopen dat de ouders willen en kunnen gebruiken 👀
2 maanden geleden
Als er iets is wat ik eigenlijk niet wou waren het kleren. Had er al genoeg gekregen van mijn schoonmoeder en schoonzus. En ik koop eigenlijk liever zelf de kleedjes voor mijne kleine. Had een online lijst gemaakt op Pakske, nu konden blijkbaar de meeste mensen daar niet aan uit zij waren gewoon van zo een lijst die gebonden is aan 1 bepaalde winkel. Persoonlijk vondt ik het niet zo ingewikkeld ma blijkbaar kan allen mijn generatie of de jongere generatie daar aan uit. Op een paar uitzonderingen na. Had hier bewust geen kleertjes op gezet wat krijg ik het meeste kado? kleedjes. 😓(En geld) Idd ambetant als ge de kleertjes dan nog niet mooi vindt. Dan heb ik eigenlijk nog liever gewoon geld zodat ik dan zelf de items op de lijst kan kopen.
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Biatha
Als er iets is wat ik eigenlijk niet wou waren het kleren. Had er al genoeg ...
Had ook een van mijn 2 lijsten bij Pakske (de andere was gewoon bij Dreambaby) en merk inderdaad dat het niet zo'n succes is. De enigen die er iets kochten zijn mensen van mijn leeftijd. Voor de oudere generatie inderdaad te ingewikkeld 😅 En mijn mama heeft wel dingen gekocht van de lijst bij Pakske maar niet gereserveerd omdat ze het jammer vindt dat het dan geen verrassing meer is...