14 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op ShannaE
De onderdruk is het belangrijkste, die zou onder 9 moeten zijn. Maar als da ...
Ik moet sowieso morgenochtend aan de monitor. Ik zal het dan sowieso vermelden, maar nu bellen is dan niet meteen nodig?
5 maanden geleden
Heb dit ook. Zolang je onderdruk niet boven de 9 gaat is het acceptabel zei de gynaecoloog. Vanaf hij hoger is dan die 9 en blijft na 2 metingen met half uur tussen in rust kan je best bellen… moet nu zelf zeggen ik bel eigenlijk niet zo snel tenzij ik meer symptomen heb dan dat zoals gezwollen enkels en gezicht of steken in mijn bovenbuik of hoofdpijn
5 maanden geleden
Reactie op Vanessa 35
Heb dit ook. Zolang je onderdruk niet boven de 9 gaat is het acceptabel zei ...
Ja daarmee dat ik twijfel idd. Voor de rest zijn er geen alarmsignalen en die 9 is zo op het randje.. ik wacht nog eventjes af en meet straks nog eens opnieuw.
5 maanden geleden
Reactie op MrsVanderhaegen
Ja daarmee dat ik twijfel idd. Voor de rest zijn er geen alarmsignalen en d ...
Voila en niet te druk in maken en zien dat je voor dat je je bd neemt geen inspanning hebt gedaan … want dan staat die zowiezo hoger alle bij mij toch (zelfs een kuchje is voor mij te veel 😅)
5 maanden geleden
Ik heb uiteindelijk toch gebeld naar ziekenhuis omdat de bloeddruk tegen de avond 14/10 was ondanks de medicatie. Moest een extra dosis nemen vanavond en morgen heb ik een afspraak om alles na te kijken. Bedankt voor jullie reacties!
MOD
5 maanden geleden
Reactie op prien
132- 96 is dat te hoog? Heb eigenlijk nog nooit gebeld naar materniteit. We ...
De onderdruk is wat aan de hoge kant, denk dat het ook vooral belangrijk is om de trend op te volgen vergeleken met hoe je BD voordien was. Ik heb de voorbije 3w 3x gebeld met bezorgdheden en mocht 3x direct komen voor een monitor, ze nemen liever geen risico dus bij twijfel gewoon bellen
5 maanden geleden
Reactie op prien
132- 96 is dat te hoog? Heb eigenlijk nog nooit gebeld naar materniteit. We ...
De onderdruk blijft best onder de 90. Het feit bij mij is dat ik reeds opgevolgd wordt voor een hoge bloeddruk en hier ook medicatie voor neem en dat die niet zakt hiermee.
Als je eenmalig 132-96 meet kan dat dus zeker geen kwaad.
Ik had gisteren monitor controle en als mijn bloeddruk 140/90 blijft of meer zal ik ingeleid worden…
5 maanden geleden
Vandaag weer aan monitor gelegen en moet morgen terug omwille van hoge onderdruk. Urine was ok maar toch voor zekerste bloed genomen. Ze spraken van eventueel medicatie als het morgen niet beter is maar ben 39 weken, zetten ze daar dan nog op in? Of wanneer zeggen ze dat ze inleiding doen?
5 maanden geleden
Ik zit met het zelfde probleem een beetje. Alleen neem ik voorlopig nog geen medicatie voor de bloeddruk. Vandaag zou mijn assaflow volledig zijn uitgewerkt. Ben nu 38 weken. Overmorgen heb ik controle aan de monitor. Ben gisteren avond nr materniteit gegaan voor controle omdat ik me zorgen maakte ma dan zeggen ze dat het oké is. Heb gisteren 4keer een onderdruk van 10gemeten. Blijkbaar trekken ze pas aan de alarm bel als de onderdruk na kwartier platte rust nog steeds hoger is dan 9,5 . Ma ik vind da zo vals negatief. Dus Wa moet ik hier uit opmaken da ik gewoon platte rust moet nemen en zelfs licht huishoudelijke taken moet overdragen ? Omdat anders mijn onderdruk 9,5 is of hoger. Heb geen suiker en geen pre-eclampsie volgens de bloed en urine test. Ma waarom is mijn bloeddruk zo hoog? Ik maak me toch wat zorgen. Hopelijk weet ik vrijdag meer.