9 Reacties

7 maanden geleden

Wij wachten nu enkel nog op de spulletjes van onze babylijst die we al in huis willen hebben voor de baby komt. Bij de winkel waar we onze lijst leggen, kunnen we dit cash betalen en krijgen we de centjes terug wanneer er na de geboorte iets van de lijst gekocht is. Het enige nadeel: alles komt pas een maand voor mijn uitgerekende datum (3/6/24) binnen, dus ik ga nog zéker een maand hierop moeten wachten 😅 gelukkig zijn dit geen meubeltjes ed, maar bv wel een verzorgingskussen, boxmatras,….

7 maanden geleden

Ik denk enkel de erkenning nog in orde brengen. Voor de rest is alles al wel (bijna) in orde, tweede kindje waardoor we dus echt al veel hebben.

7 maanden geleden

Erkenning van de vader is in orde & startgeld is aangevraagd Doopsuiker & ontwerp geboortekaartje is klaar Onze kinderwagen hadden we in december gekocht (vanwege solden) De geboortelijsten pas ik geregeld nog eens aan Maar qua kleertjes en meubels moeten we eigenlijk alles nog kopen. We verhuizen normaal gezien nog naar onze nieuwbouw ergens in mei, dus ik wacht nog even met grote dingen aankopen omdat we het nergens kunnen stockeren momenteel 😅 Ik ben redelijk relax in alles, dus voor mij geen probleem dat er nog niets klaar is. We hebben nog tijd 😊

7 maanden geleden

Erkenning wordt eind deze maand in orde gebracht. Verder zijn alle spulletjes in huis, maar staat er nog niets op de juiste plaats of in elkaar. Op de planning voor de komende 2 weken: babykledij wassen en per maat sorteren in de kast.

7 maanden geleden

Groeipakket, pamperrekening en babyborrel locatie vastgelegd. Heb ook al mijn materiaal van kleren, buggy tot park (van familie en tweedehands) alleen heb ik nog geen naam, geboortekaartje en doopsuiker :) . Ook erkenning moeten we nog doen maar er komen nog een aantal lange weekends en dan worden dit werkjes om dan te finaliseren. Voorlopig lichte stress...:)

7 maanden geleden

Wij kunnen nog niet veel doen in huis. Grote zus heeft het lastig als alles hier te vroeg en te snel staat. Begin mei gaan we stukje voor stukje het huisje klaarmaken voor baby broer. Maar de lijst, doopsuiker, geboorte kaartjes, zijn allemaal al in orde. Kleertjes al een beetje klaar. Ben nu bezig aan mijn lijstje voor mijn en zijn tas. En het opvang lijstje voor de dochter krijgt ook stilaan vorm.

7 maanden geleden

Kinderkamer, kleren, buggy en maxi cosi hebben we in huis. Geboortekaartje staat klaar om te finaliseren na de geboorte en de doopsuiker staat klaar maar de naam moet er nog op en vullen. Discussieren of we een autostoel nemen voor newborn-4j of dat we later pas overschakkelen. Het park is in huis maar installeren we als ze bijna er is, vanwege de katten. Erkenning hebben we niet nodig, want wij zijn getrouwd voor ik zwanger werd. Geboortelijst ligt ook vast. Dus hier niet echt stress

7 maanden geleden

Ik zou zeggen, laat u vooral niet te hard opjagen door wat andere mensen zeggen of al in orde hebben. We leven echt in een maatschappij waarin je quasi alles op korte termijn in huis kan halen, zelfs geboortekaartjes en suikerbonen. Zolang je kindje de nodige verzorging krijgt en een veilige plaats om te slapen kom je al een heel eind ☺️

7 maanden geleden

Erkenning en startbedrag zijn in orde. Er zijn al wat kleertjes gekocht en we hebben nog veel spullen van baby 1. Geboortekaartje is zo goed als klaar, alleen weten we nog niet zo goed of er effectief een babyborrel komt. Dat vind ik wel moeilijk. Doopsuiker moeten we nog doen en de ziekenhuistas staat ook nog niet klaar. Komt goed, ik ben (weer) ziek, maar zodra ik beter ben dan schiet ik in actie😅.