18 Reacties

18 dagen geleden

Same hier! Standaard wil ze nog drinken om de 3 uur, maar nu hebben we soms nachten dat ze maar een of twee uur tussenlaat of inderdaad een heel stuk gewoon wakker is. Pittig! Blij dat ik nog niet aan het werk ben, ik weet niet hoe andere mama's die combo doen! Ik ben niet zo voor slaaptrainen en lees toch ook (bv bij the Gentle Kidd) dat ze het allemaal, op hun eigen tempo op een gegeven moment vanzelf leren... Hopelijk vroeger dan later! ;)

18 dagen geleden

Hier wordt ze gemiddeld 1x wakker snachts om te eten of ze slaapt ne keer de nacht door (zoals afgelopen nacht)

18 dagen geleden

Ik denk dat je er ook zonder slaaptraining doorheen komt. Het zal inderdaad ook de slaapregressie zijn. Bij ons is het ook dik een maand zo gegaan en nu merk ik eindelijk dat ie sinds een paar nachten blokjes begint te maken van 4-5-6 uur dus dat is superfijn!! Veel sterkte in ieder geval, het is een zware tijd maar weet dat er ook weer een einde aan komt. Je kindje heeft je nu gewoon heel hard nodig!

18 dagen geleden

Reactie op Thatiana

Hier wordt ze gemiddeld 1x wakker snachts om te eten of ze slaapt ne keer d ...
En is dit altijd zo geweest bij jullie dochter? Geef je borstvoeding?

18 dagen geleden

Reactie op elisero

Ik denk dat je er ook zonder slaaptraining doorheen komt. Het zal inderdaad ...
Klinkt inderdaad superfijn zo'n langer blokje! Is dit dan gewoon vanzelf gekomen? En wiegen jullie nog in slaap of gaat dit ook terug beteren? En inderdaad zo probeer ik ook te denken en ik merk ook heel hard aan haar dat ze me nodig heeft dus dan geef ik haar dat uiteraard graag 🥰

18 dagen geleden

Hier 2 weken last gehad van slaapregressie. Maar nu slaapt hij van 20u tot 5u, flesje, en dan terug tot 7u. Vanaf volgende week moet ik hem om 6.30u ophalen omdat ik moet gaan werken.

18 dagen geleden

Ik heb recent een video gezien waarin een moeder zei dat ze haar kind nooit ‘getraind’ heeft om goed te slapen. Ze liet haar kind steeds op haar slapen en daardoor zou slaap een veilig iets zijn. En zouden ze later zonder problemen en zonder tranen in slaap vallen dus.

18 dagen geleden

Reactie op Laetitia_V

Same hier! Standaard wil ze nog drinken om de 3 uur, maar nu hebben we soms ...
Idem hier, ben ook niet van het slaaptrainen. Ze leert het wel op haar eigen tempo. Baby's beseffen nog niet eens dat ze een eigen persoon zijn, dus van mij hoeft ze die zelfstandigheid nog niet te hebben. Denk dat het sowieso bij onze baby niet veel zou helpen 😅 Maar hier ook al weken (maanden?) slechte nachten. Niet in haar co-sleeper willen liggen, elk anderhalf uur honger. Ik moest vaak mee naar boven wanneer zij aan haar nacht begon (soms om 18h30 al) en dan moest ik haar blijven vasthouden. Dus dan stuurde ik via Whatsapp naar mijn vriend om even af te lossen zodat ik ook snel iets kon eten. Nu leggen we ze sinds 3 dagen op haar buik in de co-sleeper, en dan slaapt ze wel! Zo kan ik toch nog even terug naar beneden en op m'n eigen uur (rond 23h) gaan slapen 🙌🏻 's Nachts durf ik het nog niet goed aan om ze op haar buik te leggen - dus dan ligt ze een deel op haar rug en een groot deel van de nacht bij mij in bed. Ik merk wel dat de frequentie wat aan het afnemen is. Ipv om het anderhalf uur honger, begint het nu weer naar blokjes van 3h te gaan af en toe. Overdag was slapen altijd al een ramp (FOMO-baby): slaapjes van 20 à 30 min. 2 of 3x per dag. Allemaal contactdutjes. Af en toe, op echt vermoeiende dagen durft ze weleens 1 à2h slapen. In de crèche is slapen al helemaal moeilijk 😬 Ik laat ze doen en geef ondersteuning waar ik kan. Ze komt er wel door. En eigenlijk ben ik meer wakker dan zij, want zij drinkt al slapend 🤭

18 dagen geleden

Reactie op K_L

Klinkt inderdaad superfijn zo'n langer blokje! Is dit dan gewoon vanzelf ge ...
Hij valt snachts tijdens/na de voeding gewoon zelf in slaap en dan leg ik hem over in zijn bedje zonder dat hij wakker wordt.

18 dagen geleden

Hier ook pittige periode :) Is nooit een doorslaper geweest maar is tijdje terug heel onrustig geweest en heeft vaak eten gevraagd. Hij vraagt nog steeds om de 3-4u eten, soms wordt hij vaker wakker als hij last heeft van zijn darmen. Hier geen slaaptraining maar veel knuffeltjes en geduld :) leestip als tegenhanger van slaap baby slaap : “Zachte nachten” :)

MOD

18 dagen geleden

Hier hetzelfde. Sinds 2 weken niet meer zelfstandig in slaap vallen s nachts en gemiddeld 3x voeden om dan rond 5u wakker te zijn. Overdag deed Maurice altijd maar dutjes van 30 minuten. Ik ben zelf geen grote fan van slaaptraining eerlijk gezegd. Moest het slaapgedrag hier aanhouden, maak ik een afspraak met de slaapcoach van planeet kind (geen slaaptraining) ☺️ ik hoorde ook dat het boek zachte nachten inderdaad een aanrader is!

18 dagen geleden

Hier ook een kleine maand heel lastige nachten achter de rug. Ons zoontje wordt vrijdag 5 maand en afgelopen nacht was het eindelijk eens terug beter. Dus hopelijk vertrokken 🤞 Wij doen ook geen slaaptraining. Het boek zachte nachten is inderdaad wel een aanrader, zeker voor jezelf wat gemoedsrust te geven vind ik .

17 dagen geleden

Hier ook al meer dan 5 weken moeilijke nachten. Soms lees ik wel eens over slaaptraining als ik het even beu ben maar hij is nog zo klein dus dat zie ik niet zitten. Het gaan slapen 's avonds lukt op zich goed maar hij is erg onrustig en wordt veel wakker' s nachts. Ik vind het daarom ook heel moeilijk om te weten of hij honger heeft of niet. Hij slaapt wel in zijn cosleeper. Dutjes overdag duren 30-40 minuten. Soms valt hij zelfstandig in slaap. Vandaag plots 1,5u geslapen (wel in de koets)! Durf ik nu te hopen dat we er door zijn? 😅

17 dagen geleden

Reactie op K_L

En is dit altijd zo geweest bij jullie dochter? Geef je borstvoeding?
Ik geef borstvoeding idd. Altijd zo geweest. Na de bevalling in het zh moest ik ze wakker maken om te eten, maar ze was niet wakker te krijgen. Thuis liet ik ze gewoon slapen, ze werd vanzelf wakker als ze honger had.

17 dagen geleden

Hier exact hetzelfde. Dutjes overdag zijn meestal 45 minuten. Zijn ochtenddutje is sinds een paar dagen wat langer maar ik vermoed eigenlijk dat dat komt doordat hij nog vermoeid is van de nacht ... Hij slaapt ongeveer van 19u30 tot 22u30 en dan van 23u30 tot 3u. Vanaf dan is het zen paar keer per uur tutje geven tot hij wakker wordt. Dat is meestal tussen 6u en 7u maar was vandaag om 5u30. Met paar keer tutje geven bedoel ik om het uur tot halfuur. Bedt vermoeiend ... 🙈 is hier nu anderhalve week bezig.

17 dagen geleden

Heel moeilijke nachten hier. Zoontje is 24 weken (bijna 6 maanden dus) en ik kreeg al te horen dat dit wsl niet de slaapregressie is want die zou niet zo lang aanhouden. Alles is begonnen met toen ons zoontje te weinig bijkwam begin september, dat was toen ik had ontdekt dat ik 1 nachtvoeding kon skippen door te troosten met z'n tutje. Van de vroedvrouw moest ik de nachtvoeding opnieuw geven. Sindsdien geef ik om de 2,5 a 3u een nachtvoeding, 's ochtends nog net wat sneller (bv om half 4 en dan om 5u opnieuw). Tussendoor geven we heel vaak de tut terug (afgelopen nacht een tiental keren). Hij is hier ook klaarwakker tussendoor, ogen wagenwijd open... Dutjes overdag zijn ook moeilijk. Thuis gaan ze sinds een week terug iets beter maar in de crèche 3 dutjes van een halfuurtje. Ik ben begonnen in het boek "zachte nachten" 😜

17 dagen geleden

Reactie op Tinee

Heel moeilijke nachten hier. Zoontje is 24 weken (bijna 6 maanden dus) en i ...
Hier ook klaarwakker ‘s nachts, vaak een uur, soms 2u na zijn fles en soms ook 10 keer tutje geven 🥴 Ik ben ook begonnen in het boek ‘zachte nachten’ 😅🙈

14 dagen geleden

Wij hebben al drie goede nachten op rij gehad! Hij wordt nog wel wakker om de 3 - 5u en dan laat ik hem drinken maar slaapt daarna lekker door. Niet meer zo onrustig en hij wordt ook niet meer wenend wakker. Hopelijk is de slaapregressie achter de rug dus 😄 voor degenen die er nog in zitten het heeft bij ons 5,5 week geduurd. We vertrekken vandaag voor een weekendje naar zee dus ben benieuwd hoe hij daar zal slapen 🫣😅