18 Reacties
MOD
3 maanden geleden
Wij wonen nog maar pas in onze nieuwbouw met grote ramen en té goede isolatie, dus het is hier standaard tussen 25 en 27°C in huis. Ik heb het idee dat ze het ondertussen al gewend is 😅
Wij zetten wel gewoon de airco aan, dat zou geen kwaad kunnen zolang ze niet rechtstreeks in de tocht zitten.
3 maanden geleden
Ik woon in spanje en hier is het 38gr.
-Airco of ventilator aan maar niet op de baby rechtstreeks
-bad nemen van 35 gr
-Enkel in pamper
- lauw/koud washandje niet te koud in nek , pols en knietjes
- ze drinken dan ook iets sneller dan normaal voor hydratatie 🙏🏼
3 maanden geleden
Een badje geven om af te koelen, heb ze deze week zelfs even mee de douche ingenomen. Het is hier 29 graden bij ons binnen 😓 en ventilator staat hier ook aan in de woonkamer en we zette de airco in slaapkamer aan een uurtje voor we gaan slapen zodat het daar toch ook wat afkoelt
3 maanden geleden
Het is hier toch maar sukkelen in de hitte. Eergisteren had ik een veel te warme slaapkamer die ik niet afgekoeld kreeg en vannacht sliep ik in zetel + cosleeper naar beneden maar was er een mug die mij wel 30 keer heeft gestoken en wakker maakte #nosleep. Ze zat zelf op bepaald moment op onze zoons hoofdje 😥. Het was dan zoeken van wat en hoe... Een veel te warme slaapkamer zonder muggenbof een frisse living met mug. Ik heb geen muskietennet, heb dan een pot basilicum bij ons gezet. Weten jullie nog tips tegen muggen? Een stopcontact ding is niet ok, deet is ook niet ok.... Basilicum pot deed ook niets maar nen mens wordt wanhopig in de nacht.🥴
3 maanden geleden
Mijn mama gebruikte altijd Vicks bij ons en nooit muggenbeten als we ingesmeerd waren. Dus denk door de eucalyptus dat de muggen weg blijven, Vicks mag niet bij zo'n kleine baby's maar dit is mss wel wat: https://www.farmaline.be/nl/artikel/BE02691905/kalip-tus-baby.htm?expa=gs&ef_id=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC0-2OWjzhSy7J12wjRblavNt-bXF9wUIcvwbXUIRkhR31SYcfDs7BMaAmW4EALw_wcB:G:s&adword=google-product/CSS%20pMax_nl-BE_350%20-%20400//BE02691905&gclid=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC0-2OWjzhSy7J12wjRblavNt-bXF9wUIcvwbXUIRkhR31SYcfDs7BMaAmW4EALw_wcB
3 maanden geleden
Reactie op ShannaE
Morgen moet Lyo voor zijn vaccinaties gaan, net met die hitte. Zou ik die n ...
Mijn dochtertje heeft vorige week vaccinaties gehad en heeft er achteraf helemaal geen last van gehad! Maar ik begrijp dat je liever nu niet buiten komt. Ik zou zelf ook annuleren en evt dan afspraak maken bij de kinderarts.