11 Reacties

9 maanden geleden

Ik ben ook net 19 weken en had er vandaag ook last van. Gisteren mijn dochter te veel opgerold denk ik. Hier is het eenmalig dus ik maak me niet meteen zorgen, maar als je het vaker hebt zou ik het volgende keer wel vermelden bij de gynaecoloog. Dat is misschien een teken dat je meer moet rusten? 🍀

9 maanden geleden

opgetild* 😅

9 maanden geleden

Mijn huisarts zei dat het oke was, zolang het niet meerdere keren per uur was.

9 maanden geleden

Ik vind het moeilijk om dit te onderscheiden. Ik voel zoveel in mijn buik de laatste dagen dat ik niet goed weet hoe de harde buiken voelen. Als ik iets ‘onaangenaams voel’ duurt het meestel wel langer

9 maanden geleden

Ik heb hier af en toe last van als ik op mijn rug lig 😊 nu 21 weken

8 maanden geleden

Hoe voelen harde buiken? Ik ben nu iets meer dan 26w en mijn buik voelde vandaag meermaals erg 'gespannen' aan. Het is niet pijnlijk, maar eerder een trekkerig gevoel aan de buitenkant. Mijn buik voelt wel "hard" aan op dat moment. Zijn dit de zogenaamde 'harde buiken' of hoort dit gewoon bij het zwanger zijn en is het mijn huid die gestretcht wordt?

MOD

8 maanden geleden

Reactie op Tinee

Hoe voelen harde buiken? Ik ben nu iets meer dan 26w en mijn buik voelde va ...
Zo voelt het bij mij ook als ik een harde buik heb 😊

8 maanden geleden

Reactie op NDL

Zo voelt het bij mij ook als ik een harde buik heb 😊
Dankjewel voor het snelle antwoord 😉😊

8 maanden geleden

Reactie op Tinee

Hoe voelen harde buiken? Ik ben nu iets meer dan 26w en mijn buik voelde va ...
Je voelt je baarmoeder samentrekken en als je er met je handen aan voelt, is het net een grote bal beton.😊

8 maanden geleden

Ik vind dit twee duidelijke artikels (over twee soorten buikpijn die normaal zijn bij de zwangerschap), omdat ik ook af en toe pijnlijke krampen of steken ervaar, al dan niet gecombineerd met harde buiken en niet wist wat hiervan te denken: https://babyopkomst.nl/menstruatie-achtige-buikpijn/ https://babyopkomst.nl/bandenpijn/ Deze week voor de zekerheid op controle geweest toen ik weer krampen/pijn had, maar mijn baarmoederhals was nog steeds OK. Dus geen reden tot paniek..

8 maanden geleden

En inderdaad harde buiken kan je moeilijk over twijfelen..jouw buik wordt keihard, idd als een opgeblazen bal. Duurt normaal maar enkele minuten, en zou moeten beteren als je even rust..