21 Reacties

7 maanden geleden

Dat zijn idd harde buiken duurt langer dan een minuut das te zien bij de ene duurt het langer dan de andere ik heb da ook en ben bijna 32 weken wel van 3de kindje al en draag al ganse zwangerschap laag

7 maanden geleden

Reactie op lovely1993

Dat zijn idd harde buiken duurt langer dan een minuut das te zien bij de en ...
Ja maar bij mij echt half uur of langer denk ik, daarom dat ik vaak twijfel of het dat dan wel is

7 maanden geleden

Reactie op LNK97

Ja maar bij mij echt half uur of langer denk ik, daarom dat ik vaak twijfel ...
Hier nét hetzelfde! Die contracties voel ik ook niet, soms voel ik gewoon dat mijn buik effectief meer gespannen staat dan op andere momenten. Én onze baby ligt al sinds 16w met hoofdje naar beneden dus ik draag ook al heel lang laag. Ik heb wel een voorliggende placenta, mss dat dit iets zou kunnen te maken hebben met het wel dan niet voelen van die contracties? Geen idee…

7 maanden geleden

Ik had ook al vroeg harde buiken zonder het echt door te hebben en moet nu plat liggen omwille van een al te veel verkorte baarmoederhals, dus misschien wel dat even laten checken!

7 maanden geleden

Reactie op SparklesandSmiles

Hier nét hetzelfde! Die contracties voel ik ook niet, soms voel ik gewoon d ...
Oh ja misschien! Heb ook een voorliggende!

7 maanden geleden

Reactie op Laetitia_V

Ik had ook al vroeg harde buiken zonder het echt door te hebben en moet nu ...
Ja ik moet sowieso volgende week en dan gaan ze ook inwendig onderzoeken zei ze 😕

7 maanden geleden

Ik vraag me dit ook telkens af of ik ze nu gehad heb of niet ik heb ook een hardere buik niet echt lastig of pijnlijk maar hij zit ook al erg laag voor 30weken maar het is meestal zijn rug of poep dat ik voel waar het hard wordt dus ik denk dat hij dan gewoon tegen mijn buikwand drukt … heb ook helemaal geen idee hoe een harde buik aanvoelt en als ik er iets over vraag is het meestal, je merkt het wel het voelt als een bal in je buik, maar zo voelt zn rug en poepje ook 😅

7 maanden geleden

Reactie op kimtjeeee

Ik vraag me dit ook telkens af of ik ze nu gehad heb of niet ik heb ook een ...
Tweede zwangerschap en ik weet nogsteeds niet wat harde buiken zijn. 😂 Bij beide voelde/voel ik ook alleen de baby duwen met zijn rug/poep. Mij werd verteld dat bij harde buiken echt heel je buik hard is.

7 maanden geleden

Oh blij dat ik niet alleen ben. Ik weet dus ook totaak niet als ze vragen of ik een harde buik heb? Ik heb ook een voorliggende placenta. Wat ik wel soms ervaar is indd dat ik precies de baby met volledige gewicht volledig voel duwen tegen mijn buikwand dan op 1 bepaalde plaats. Het voelt dan ook wat harder maar heb echt geen flauw idee..

7 maanden geleden

Ja dat heb ik dus ook dat ik denk dat ik gewoon de baby voel dan 😂 heb oprecht geen flauw idee!

7 maanden geleden

Bij harde buiken voel je effectief heel je buik opspannen + een soort van druk onderaan in de buik. Ik krijg dan een enorme druk op mijn blaas en heb iedere keer het gevoel dat ik moet plassen.

7 maanden geleden

Reactie op Baby15062024

Bij harde buiken voel je effectief heel je buik opspannen + een soort van d ...
Oh dat herken ik wel!

7 maanden geleden

Ik heb beide, soms een duidelijk harde buik (dan wordt die precies een stuk kleiner en heel hard, idd precies een bal, duurt meestal niet lang), maar ook (vooral tegen de avond) een gespannen zware buik die dan ook hard aanvoelt idd, maar wel nog groot of zelfs groter is dan gewoonlijk en uren kan duren. Vraag me zelf ook af of dit ook een harde buik is. Morgen gynaecoloog, mss vraag ik het daar eens

7 maanden geleden

Ik ben nu 31 weken en heb al harde buiken sinds 24 weken. Ik voel die héél duidelijk, je ziet en voelt je buik letterlijk samentrekken en zorgt inderdaad voor een enorme druk. Duurt bij mij max 1 minuut en dan zie je de buik weer ontspannen. Heb het vaak bij inspanning maar ook in rust. Ben net gecontroleerd geweest en mijn baarmoederhals is nog ok. Mijn placenta ligt ook vooraan maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Gynaecoloog zei ook dat sommige vrouwen dat nu eenmaal feller hebben dan andere. Maar zo zie je maar dat ook alles ok kan zijn :)

7 maanden geleden

Hier ook harde buiken sinds 12 weken al. Het is echt letterlijk een bal beton. Je voelt dat met je handen en je ziet dan ook letterlijk een bal. Je kan dat absoluut niet missen. 😊Vind het zelf wel niet lastig aanvoelen.

7 maanden geleden

Reactie op Christine95

Ik ben nu 31 weken en heb al harde buiken sinds 24 weken. Ik voel die héél ...
Krijg je het dan ook benauwd? Ik heb dat, precies een druk op mijn maag 😒

7 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Krijg je het dan ook benauwd? Ik heb dat, precies een druk op mijn maag 😒 ...
Valt wel mee bij mij, maar aangenaam voelt het in ieder geval niet 😅

7 maanden geleden

Reactie op Amaryllisbloem88

Hier ook harde buiken sinds 12 weken al. Het is echt letterlijk een bal bet ...
Je buik neemt dan een andere vorm aan?

7 maanden geleden

Reactie op claartje96

Je buik neemt dan een andere vorm aan?
Ja, dat krampt echt samen tot een bal. Dus lijkt iets ronder dan. En hard, echt steenhard. 😅

7 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Krijg je het dan ook benauwd? Ik heb dat, precies een druk op mijn maag 😒 ...
Ik heb datzelfde gevoel 🙂. Kreeg het eerst niet goed verwoord, maar dit is een goede beschrijving 😛!