21 Reacties
2 maanden geleden
Welke tutjes heb je al geprobeerd?
Onze dochter, morgen 13 weken. Heeft een tutje, maar sabbelt ook op haar handjes sinds 8 weken. Volgens mij is het een fase van ontdekken van de handjes. Ze steekt die soms helemaal in haar mondje, dan springen de toch effie in (hele handje moet nu net niet vind ik😅)
2 maanden geleden
Hier ook handjes sabbelen maar ze heeft ook tutjes, ze wilt wel enkel frig of bibs van tutjes. Soms verkiest ze ook haar handje boven haar tut 😃
2 maanden geleden
Een tetradoekje geven? Bij ons sabbelt ie dan daarop ipv op zijn handje, of kan hij minder zijn handen "vacuüm" zuigen? Ik was zelf ook als kind een doekjessabbelaar. 😅
Hier ook eentje die graag sabbelt op de handjes, zelfs soms relatief bewust enkel op zijn duimpje. Qua tutten aanvaardt hij enkel bibs, maar alleen als hij moe wordt of krampjes heeft. Op andere momenten brabbelt en lacht hij te graag om iets in zijn mond te willen. 😁
2 maanden geleden
Hier ook constant en wil geen tutje. Is een fase waarin ze alles in hun mondje gaan steken om het te ontdekken. Laten doen lijkt mij.
2 maanden geleden
Onze dochter van 14 weken doet dit ook. Soms steekt ze haar handje wat te diep en moet ze kokhalzen. Ze doet dit om te spelen, niet als troost of om in slaap te vallen. We geven ook vaak een tetra doek waar ze dan op sabbelt. Een tut wil ze niet daar wordt ze zelfs boos van.
MOD
2 maanden geleden
Is volgens mij inderdaad normaal. Hier eentje die op haar vuisten bijt. Sabbelen een beetje, maar da's dan vaak al een teken dat ze aan de borst wil. Een tut moet ze ook echt niet hebben, en de fles is ook een probleem (kauwt ze alleen maar op, wij gaan logopedie proberen)
2 maanden geleden
Dochtertje van 13 weken sabbelt nu echt op alles en eet soms bijna haar volledige handje op. 😂 echte luide smakgeluiden ook. Ik vind dat echt heel schattig.
2 maanden geleden
Reactie op safxe
Zo vreemd, ze spreken zichzelf continu tegen bij kind & gezin
Maandag ook gehoord dat 4 maanden een minimum is. Wij wachten tot 6 maanden voor de darmpjes.