228 Reacties
één maand geleden
Reactie op CaraVer
Huh?? Is dit niet redelijk gemiddeld volgens de WHO curve? 🙈 straf dat ze ...
Mijn baby is 16 weken en weegt 8,3 kg…🙂. Hij is groot en stevig. Alles is in verhouding zegt de kinderarts, dan is het prima!
één maand geleden
Reactie op Jasmien1994
17 weken en woog vandaag 6kg700. We kregen te horen dat ze eigenlijk te dik ...
Schande. Niet naar luisteren. Ons ventje is nu 16w en weegt 7.5 kg, en de kinderarts is tevreden. Hij blijft zijn curve volgen, en ja hij heeft wat reserve maar da's echt eerder een voordeel als ze eens ziek zijn bijvoorbeeld.
Echt je niets van aantrekken. ♥️
één maand geleden
Reactie op sop11_9
Wij hebben maar een kleine baby als ik dat zo lees 😅 15 weken 60cm en 5,7k ...
Geen zorgen ons is ook een kleintje 🙈 en bij ons is ze zondag 21w en vorige week deed ze 60cm en woog 5.040kg … ze is enkele tijd blijven hangen op hetzelfde gewicht.
Geboorte 46cm / 2.800kg
MOD
één maand geleden
Reactie op StarAxelRainbow2324
Geen zorgen ons is ook een kleintje 🙈 en bij ons is ze zondag 21w en vorig ...
Die van ons blijft nu ook wat hangen precies... Was nochtans een stevige bij de geboorte paar was de laatste keer gezakt op curves voor lengte en gewicht, en is nu in 3 weken tijd amper iets bijgekomen...
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Die van ons blijft nu ook wat hangen precies... Was nochtans een stevige bi ...
Ze zeggen dat tussen de 3 en de 4 maanden je een dipje kunt hebben in je melkproductie…
Op raad van mijn Vroedvrouw ben ik dan gestart met intensief te kolven en neem dan ook boezemvrienden om productie te verhogen…
Maar toch na al die intense inzet om haar te doen bijkomen heb ik moeten beslissen om haar extra bij te voeden met kunstvoeding want ze zat al 2 maanden op het zelfde gewicht en zat hierdoor onder haar curve.
Ze krijg telkens achter de borstvoeding een klein flesje van 30cc kv en af en 2x per dag 90cc kv zodat ik kan kolven voor mijn voorraad op te bouwen tegen ik volgende maand ga gaan werken.
Ik blijf proberen om haar nog zolang mogelijk borstvoeding te geven want ikzelf voel me nog niet klaar om dat op te geven en zijzelf, al drinkt ze ook met veel genot haar flesjes, hangt ook nog graag aan mijn borst 🥹
één maand geleden
Hier 17 weken. Lengte weet ik niet precies maar 5.7kg. Had wel gehoord als je baby zijn of haar curve volgt dat dit ok is. De kinderarts maakt zich toch geen zorgen..
MOD
één maand geleden
Reactie op StarAxelRainbow2324
Ze zeggen dat tussen de 3 en de 4 maanden je een dipje kunt hebben in je me ...
Van dat dipje heb ik hier zelf niet heel veel gemerkt, maar Lexi is gewoon minder vaak beginnen drinken overdag. Van een fles drinkt ze écht niet graag. In de crèche drinkt ze 's morgens eens 40 ml en in de namiddag 70-90 ml en dat is het dan 🙃 Dus bijvoeden met kunstvoeding gaat hier niet werken vrees ik 🙈
Nu zeiden ze bij K&G de laatste keer wel dat het niet erg is dat ze was gezakt op haar curves. Eind deze maand hebben we weer een nieuwe afspraak, ben benieuwd wat ze er dan deze keer van gaan zeggen...
Lees ook net het berichtje in mama baas vandaag dat een baby van 4 maanden dubbel zn geboortegewicht is, maar dan zou ze nu al ruim over de 8kg moeten zitten en ze zit nog niet eens aan 7 🫠
MOD
één maand geleden
Reactie op Sikka
Vanaf 4 maanden worden ze ook actiever, ze leren rollen ed. waardoor ze dus ...
Hier wordt vooral veel gesparteld met armen en benen 😝
Ja hoor, ze drinkt sinds een paar weken om het anderhalf à 2h 's nachts. Borstvoeding dus geen idee hoeveel 🤷🏻♀️ En dan ergens tussen 5h-7h de laatste keer, dan drinkt ze vaak pas terug om 10h30 of later 😬