96 Reacties

8 maanden geleden

28+5 en 15kg erbij 🥲 dit na intensief (maar gezond!) 30kg afvallen vóór ik zwanger werd. Ik let nog steeds flink op mijn eten, maar het is nu zo.. beetje ontmoedigend na al mijn moeite, maar het hoort erbij en ik weet hoe ik het er af kan werken achteraf 🙃

8 maanden geleden

Reactie op panneke96

28+5 en 15kg erbij 🥲 dit na intensief (maar gezond!) 30kg afvallen vóór ik ...
Hier helemaal hetzelfde, doe nog steeds aan 4 X de week sport. Maar ook best wel veel bij, trek het mij niet meer aan want je kan er nu eenmaal niets meer aan veranderen…

8 maanden geleden

Reactie op panneke96

28+5 en 15kg erbij 🥲 dit na intensief (maar gezond!) 30kg afvallen vóór ik ...
Ik geen 30, maar inderdaad ook 13kg vermagerd laatste 2 jaar. Is inderdaad ontmoedigend, wetende dat ik echt heel lang mezelf veel ontzegd heb 😅. Ik 26+2 en 15 kg bij 🥲

8 maanden geleden

27+2 weken en 10,8 kg bijgekomen.

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Ik geen 30, maar inderdaad ook 13kg vermagerd laatste 2 jaar. Is inderdaad ...
Wat zegt jullie gynaecoloog ervan? Ik moet oppassen met snelle suikers nu… ik snoep helemaal niet. En toch vliegt het erbij…

8 maanden geleden

Reactie op jvnhf

Wat zegt jullie gynaecoloog ervan? Ik moet oppassen met snelle suikers nu… ...
De eerste 10 kg was erbij gevlogen van mij. Toen heeft hij wel gewaarschuwd... de keer erna was er 800g bij en toen zei hij als ik op dit tempo verder deed dat het wel oke was. Toen woog ik 69,8 kg. Dus normaal zou ik de volgende keer ( 26 feb om en rond de 73kg mogen wegen. Maar zit nu al op 75,6 kg Dubbele is dus bijgekomen. Ik let inderdaad ook heel hard op, ik track mijn voeding ook elke dag. Ik heb 1 cheatsnack per dag om het toch draagbaar te maken 😅 Geen idee wat ik meer kan doen... ik ga min 3x/week met de fiets werken. Zal maar beginnen zwemmen ook zeker 🙈

8 maanden geleden

Reactie op jvnhf

Wat zegt jullie gynaecoloog ervan? Ik moet oppassen met snelle suikers nu… ...
Wat zegt jouw gynae verder erover?

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Wat zegt jouw gynae verder erover?
Verder niets. Enkel dat meer dan 20 kilo in totaal bijkomen , dat ze dat niet graag zien. Zoals een fanta best laten omdat daar snelle suikers in zitten. Maar dat drink ik zelden. Ik eet gezond, drink veel water maar de kilo’s komen er gwn bij

8 maanden geleden

Reactie op jvnhf

Verder niets. Enkel dat meer dan 20 kilo in totaal bijkomen , dat ze dat ni ...
Demotiverend hé 🥲 ik hou mij vast aan het feit dat ze zeggen dat je snel vermagerd van borstvoeding...

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Demotiverend hé 🥲 ik hou mij vast aan het feit dat ze zeggen dat je snel v ...
Ja vooral omdatk ervoor redelijk was afgevallen. Ik zit nu weer op men gewicht voor ik afgevallen was. En het idee dat het enkel meer nog gaat worden werkt niet motiverend. Ik vind mezelf echt lelijk op het moment , niet goed voor het zelfbeeld

8 maanden geleden

Reactie op jvnhf

Ja vooral omdatk ervoor redelijk was afgevallen. Ik zit nu weer op men gewi ...
Zelfde hier. Ik had gehoopt te eindigen op mijn gewicht voor ik vermagerd was, but nooo. Zit er al boven 😅 Had het er in het begin zeer moeilijk mee... Sinds ik hem voel, heb ik mij er al beter kunnen bij neerleggen. Vrees dat we er niet veel aan kunnen veranderen zolang we gezond eten. Komt goed!

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Dit is niet standaard zo… 🙈 De ene valt direct vlot af en het andere lichaam houdt liever wat reserve bij omdat het aanmaken van melk ook best intensief is voor je lichaam. Over het algemeen heb je ook echt veel dorst en honger dan. 🙈 Kwestie van een beetje gezonde snacks te eten tussendoor. Daar kan uw partner ook al bij helpen se, fruitsalades makes. 😉

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Bij mijn vorige zwangerschap waren de kilo's er inderdaad zo weer af door de borstvoeding. Dat was een combinatie van hoe pittig het was en zelf zo bezig met de baby dat ik vergat te eten. 🫣 Ben nu al evenveel bijgekomen als toen in totaal dus ik hoop dat het nu "stopt". Ik heb wel echt extreme hongerbuien gehad en dat lijkt nu beter. 🤞

8 maanden geleden

Reactie op Sikka

Dit is niet standaard zo… 🙈 De ene valt direct vlot af en het andere licha ...
I know. Momenteel gewoon fijner om mezelf gerust te stellen op deze manier 🤭

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

I know. Momenteel gewoon fijner om mezelf gerust te stellen op deze manier ...
Mah jaa er gaan sowieso al een heel deel kilo’s direct af zijn na de bevalling, denk maar aan gewicht vd baby, placenta, vruchtwater. Komt goed! 🤍

8 maanden geleden

Reactie op Sikka

Mah jaa er gaan sowieso al een heel deel kilo’s direct af zijn na de bevall ...
Hope so, geen zin om opnieuw 2 jaar alles te moeten laten om op streefgewicht te geraken 🥲

8 maanden geleden

Hier een beetje het omgekeerde. De eerste maanden een goede 5kg afgevallen, daarna uiteindelijk dan 5kg bij tov startgewicht om nu weeral 3 kg kwijt te zijn sinds zwangerschapsdiabetes. Vorige keer kreeg ik al te horen dat ik weinig bij was… ik ben benieuwd, maandag naar de gynaecoloog… ik hoop maar dat kleintje genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt 😣

8 maanden geleden

Reactie op Justine Dec2

Hier een beetje het omgekeerde. De eerste maanden een goede 5kg afgevallen, ...
Ben nu 6 dagen bezig met het dieet en ben ook al bijna 1kg kwijt. Maar ik voel hem wel goed dus we gaan er van uit dat alles oke is 🤷‍♀️ ik heb wel genoeg vetreserves 😂

8 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ben nu 6 dagen bezig met het dieet en ben ook al bijna 1kg kwijt. Maar ik v ...
Welk dieet juist?

8 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Welk dieet juist?
Voor zwangerschapsdiabetes 🙃