5 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb een keizersnede volgende week donderdag ook wegens stuit. Deze nacht ook heel wat harde buiken gehad en zeer veel pijn aan mijn onderrug. Bij het plassen had ik een heel klein beetje bloedverlies. Materniteit gebeld en vandaag naar de gynaecoloog geweest en er was niets aan de hand. Wel de tip gekregen om niet meer te werken en te rusten om ook een spoedkeizersnede te verkomen.

5 maanden geleden

Of ze nu vandaag komt of volgende week, maakt dit iets uit? Want volgende week gaat ze hier ook niet ´klaar´ voor zijn aangezien het een geplande keizersnede is. Ik zou geen risico's nemen en eens bellen.. ik moet vrijdag voor m'n geplande ks.

5 maanden geleden

Hoi. Ik heb ook een geplande keizersnede gehad (23/05) en had enorm veel schrik (keizersnede wegens laag ligende placenta). Maar het is zo goed en snel verlopen. Als eerst hebben ze mij voorbereidt met de rugprik. En dan voel je al niks meer alleen een klein beetje gekietel. En na 5 min ligt je baby in je armen. Bij mij heeft het in totaal ongeveer 30-45 minuten geduurd met het terug dichtmaken en al de andere zaken. Tijdens de operatie hebben we ook even kunnen skinnen met mij baby en dan brengen ze de baby met de partner mee naar de verloskamer om dan met de partner verder te skinnen. Na alles gedaan is komt je baby terug naar jou en is alles voorbij. Het is nu 3 weken geleden en heb er bijna geen last meer van. Ik heb er echt een positieve ervaring mee. Je mindset is belangrijk. Laat het gewoon op je afkomen. Veel succes 🤞🏽🍀

5 maanden geleden

Ik heb ook een keizersnede gehad owv stuitligging. Mijn keizersnede ging gepland worden op 3 juni, maar op 21 mei 's morgens brak mijn water. Het stukje "meteen vertrekken" kan je wel met een korreltje zout nemen. Ik heb meteen het verloskwartier gebeld maar ik kon me nog perfect thuis douchen en nog wat spullen pakken. Wij waren ongeveer 1u later in het ziekenhuis. Ik vond het ook een heel wrang gevoel dat ons zoontje niet zelf ging kunnen kiezen wanneer hij geboren wou worden, daarom was ik heel blij dat mijn vliezen spontaan braken. Ik zou als ik jou was toch ook even laten controleren. Als dit al eerste tekenen van weeën zouden zijn, is dit omdat jullie kindje toch wel klaar is om ter wereld te komen 😊😉 Succes!

5 maanden geleden

Reactie op Tinee

Ik heb ook een keizersnede gehad owv stuitligging. Mijn keizersnede ging ge ...
Hetgeen van het wang gevoel dat je had, beschrijft het exact hoe ik me ook voel. Ik heb deze ochtend naar verloskunde gebeld omdat ik was wakker geworden met menstruatiepijn laag in mijn onderbuik. De vroedvrouw vertelde dat ik pas moet langskomen als ik de "weeën" moet wegpuffen of als mijn water breekt. Een heel andere uitleg dus dan haar collega die me zei dat ik moest bellen vóórdat ik in arbeid zou gaan... heel verwarrend, die verschillende uitleg 😮‍💨