Ik verschoot hier net even. Ik wist dat je enkel gepasteuriseerde kazen mag eten (meestal OK bij harde kazen dus ik dacht sowieso ook OK bij geraspte Emmentaler. Ik heb sinds ik zwanger ben al enkele keren spaghetti op resto gegeten met dan geraspte kaas bij. Nu zag ik in pakje bij ons thuis “niet geschikt voor zwangere vrouwen”. Deze kaas blijkt gethermiseerd en niet gepasteuriseerd. Dus ik wou jullie hier ook even op wijzen 😘
Oh nee! Ik heb juist nog pasta gegeten met geraspte kaas, nu kijk ik op de ...
De kans is heel klein dat je hierdoor listeria zou opgelopen hebben hoor dus niet meteen stressen. Maar in de toekomst best wel op letten of de geraspte kaas gepasteuriseerd is 🤞🏼
Ik had het ook onlangs gezien en vond het toen ook zo gek. Gelukkig zijn er andere zakjes geraspte kaas die wel oké zijn. Mozzarella geraspt van Delhaize bv. heb ik nagelezen en dat was gepasteuriseerd.
9 maanden spaghetti met mozzarella hier 😄
Oh, bedankt voor de waarschuwing. Hier staat deze week ook nog pasta op het menu! Toch maar snel even gecheckt maar op mijn geraspte Emmentaler staat bij de ingrediënten gelukkig "gepasteuriseerde koemelk". Oef! 😅