16 Reacties
6 maanden geleden
Geen tips ofzo maar mag ik vragen hoe je het door had dat je vocht verloor? Want door slijm verlies heb je toch ook een natte onderbroek zonder dat er slijm te zien is ofzo of zweet plekje? Of was het echt veel dan ? Ik heb echt schrik dat je dat voor hebt en niet door hebt. 🙈
6 maanden geleden
Reactie op laura vanderloock
Geen tips ofzo maar mag ik vragen hoe je het door had dat je vocht verloor? ...
Het moet vorige nacht gebeurd zijn, toen was mijn onderbroek en pyjama nat maar niet direct bij stilgestaan en ook gedacht aan zweet want het was warm op onze slaapkamer. Maar doorheen de dag bleef ik vocht verliezen en ik voelde het echt lopen. Precies of ik was net niet op tijd aan het toilet om te plassen en de eerste druppels waren in mijn onderbroek. Toen ik in de namiddag redelijk wat vocht (lees: onderbroek echt volledig nat) en dit net na een harde buik was, heb ik de vroedvrouw gecontacteerd en zij heeft mij meteen doorverwezen naar spoed.. De test of het om vruchtwater ging werd binnen de minuut positief, ondanks dat de assistent zei dat dat enkele minuten ging duren voor die test reageerde. En toen ging de bal aan het rollen..
6 maanden geleden
Reactie op J.97
Het moet vorige nacht gebeurd zijn, toen was mijn onderbroek en pyjama nat ...
Oooh oke amai dank je wel voor je verhaal te delen. Dat is wel even spannend. Maar alles komt goed hè in't ziekenhuis ben je in goede handen. En goed rusten en heeel veel succes met de bevalling. ❤️
6 maanden geleden
Mijn vliezen braken op 30 weken.
1 week opname in het ziekenhuis en dan weer naar huis kunnen gaan. (Wel platte rust) Nu 2 tot 3 maal per week controle in het ziekenhuis. (Monitor, bloedafname, echo..)
Zolang we de infectiewaarden onder controle kunnen houden kan ik dus perfect zo opgevolgd worden en durven we stilaan dromen om het vol te houden tot 37 weken. 🤞 Inderdaad een heel dubbel gevoel maar elke dag is een overwinning! 💪
In het ziekenhuis heb ik mijn doopsuiker verder afgewerkt, enveloppen geschreven, alle laatste dingetjes in orde gebracht. Nu lees is boeken of knutsel ik kleine dingen om te tijd te doden. Ohja en een middagdutje hoort er ook bij. 😊
Ik wens je het allerbeste toe en veel sterkte en succes de komende dagen/weken!
Komt goed! 😘
6 maanden geleden
Reactie op JollekeEnBono
Mijn vliezen braken op 30 weken.
1 week opname in het ziekenhuis en dan ...
Oh fijn dat jij naar huis mocht! Hier waren ze al heel duidelijk dat die kans er niet inzit tot ik de 36 weken haal.. Dan heel misschien eens tussen 2 monitors door hebben ze gezegd. Heel veel succes nog daar en bedankt om jouw ervaring te delen! 😘
6 maanden geleden
Veel succes daar! Geen ervaring maar wel een lijstje van wat je kan doen, afh van je interesses.
Leren haken of breien, nieuwe series ontdekken, tekenen en doodlen, boeken lezen, recepten opzoeken voor later uit te testen, pinteresten, Zweedse puzzels of sudoku's, gezelschapsspelletjes voor één persoon (bv escape room doosjes, solitaire, iq games), een taal leren met duolingo of andere app, knutselen, online shoppen (opgelet, gevaarlijk, beperk jezelf een beetje xD), vrienden sturen (met de meest lelijke selfies, dat doe ik naar mijn zus soms en is echt lachen), foto's sorteren op de computer, fotoalbums maken, computerbestanden doornemen (digitale kuisdag)...
Allemaal zaken die je op een bepaald moment ook beu gaat zijn, maar het is iets. 🤷
6 maanden geleden
Hela, ik begon op 33 weken vruchtwater te verliezen. Bij het opstaan was mijn onderbroek helemaal nat, volgende ochtend ook. Naar verloskunde gebeld en moest binnenkomen. Ook een testje gedaan en dit was positief. Ze hebben mij in het ziekenhuis gehouden en direct weeënremmers en longrijping opgestart. Op 34 weken mocht ik naar huis met platte rust. Op 34 weken en 3 dagen bleef het vruchtwater lopen , terug binnengegaan en bloed genomen. Ik ben de volgende dag ingeleid, en bevallen op 34 weken en 4 dagen.
6 maanden geleden
Reactie op jvnhf
Hela, ik begon op 33 weken vruchtwater te verliezen. Bij het opstaan was mi ...
Hoe gaat het met jullie ondertussen? Proficiat alvast! Morgen tik ik de 34 weken aan. Ik heb geen weeënremmers gekregen omdat ik tegen die 34 weken zit en dat is hier de grens om te remmen. Voorlopig is het verlies wat geminderd, enkel als hij hard beweegt, ik moet niezen of echt lang gezeten/gelegen heb voel ik soms nog wat lopen.
Gelukkig heb ik geen weeën en onze jongen zit nog hoog, daarmee hopen ze zeker nog te rekken tot 35 weken en liefst tot 36. Maar verder dan dat zal ik waarschijnlijk niet geraken. Ons juni-kindje zal een mei-kindje worden. 🥰
6 maanden geleden
Hoi, ik ben vorige week maandag op 33weken en 1 dag ook binnengegaan met gebroken vliezen. Na lange twijfel of ik nu heel waterig witverlies had of als het vruchtwater was had ik besloten naar het verloskwartier te bellen.. Daar werd het snel duidelijk dat het om vruchtwater ging. Ik kreeg onmiddellijk een longrijping voor ons kleine meisje en iets om m'n baarmoeder tot rust te brengen enz. Daarnaast moet ik sowieso in het ziekenhuis blijven tot aan de bevalling (die ze zullen inleiden aan 37weken). Ondertussen staat de teller op 34 weken en 3 dagen dus al heel blij met elke gewonnen dag. Stap voor stap. Veel rusten en we zien wat komt .... Ik blijf elke dag beetjes vruchtwater verliezen maar baby stelt het tot nu toe goed in m'n buik en doordat ik vruchtwater blijf aanmaken kan ze verder zwemmen en beweegt ze veel. Veel groetjes.