92 Reacties
4 maanden geleden
Yuna Mae geboren op 28 juni ze woog 3,380kg en was 50,5cm groot ze is geboren met 38+5(officieel was ze uitgerekend voor juli maar besloot 9 dagen eerder te komen) weeën begonnen op vrijdag rond 02u30 heel rustig en kon nog slapen tot 03u30 toen begonnen ze steeds heftiger om 06u15 in het ziekenhuis aangekomen met 2cm ontsluiting 2uur later terug naar huis gestuurd want de ontsluiting bleef 2cm thuis heb ik rustig op de bank gelegen wel nog steeds met weeën ik moest terug komen als ze om de 4-5 minuten kwamen dit bleef heel de tijd om de 5-6 minuten dus ik heb nog middag gegeten thuis en ben toen terug op de bank gaan liggen om 15u15 braken mijn vliezen en ben toen direct terug naar het ziekenhuis gegaan de weeën kwamen eigenlijk direct om de 2min en ik was om 16u15 in het ziekenhuis daar begonnen ze al snel om de 1min ik was ook in 10minuten tijd van 5cm naar 7cm gegaan en kreeg als snel persdrang om 17u33 is dan uiteindelijk mijn meisje geboren
4 maanden geleden
Mayla
Geboren op 14 mei 2024 om 22u57
50 cm en 2,280kg
Geboren op 36+5 weken .
Zwangerschapsdiabetis en pre eclampsie en vrees dat ze daardoor ook te vroeg is geboren .
Helaas ook geboren met een klaplong , heeft 2,5 week op nicu en neonatologie gelegen . Ze heeft ook een bloedklontertje bij de lever waarvoor ze elke dag 2 spuitjes krijgt .
4 maanden geleden
Trotste mama van een zoontje hier!
Naam: Will
Datum: 03/07/2024
Gewicht: 3,400
Lengte: 50,5 cm
Geboren op 41 weken.
Mijn bevallingsverhaal:
Maandag avond binnen gegaan om 10 uur . Eerst pilletjes moeten nemen voor de ontsluiting en de weeën op gang te brengen maar het deed zijn werk niet.
Dinsdag rond de middag zijn ze een ballonnetje komen plaatsen op de hoop dat er opening ging komen.
Om 06:00 is het ballonnetje er uit gehaald en had ik al 6 cm ontsluiting.
Tegen 8 uur zat ik al aan 8 cm ontsluiting .
Om iets na 11 mocht ik beginnen persen en toen is mijn prinsje geboren .
4 maanden geleden
Ons tweede juni kindje werd op 6 juni geboren (grote broer is van 25 juni 2021).
Naam: Oona
Datum: 06/06/2024
Gewicht: 3kg220
Lengte: 51cm
Geboren op 38w4d
Bevallingsverhaal: heel simpel, een geplande keizersnede.
Binnen om 7u, 4 pogingen om een infuus te prikken maar daarna alles vlot verlopen. Ze is geboren om 8u33.
3 maanden geleden
Dit is ons tweede wonder die na een heftige zwangerschap gezond ter wereld kwam.
Naam: Mila
Datum: 11/06/2024
Gewicht: 3kg380
Lengte: 50,5 cm
Geboren op 38w3d
Bevallingsverhaal: ingeleide bevalling omwille van zwangerschapscholestase en nierstuwingen
De bevalling verliep redelijk vlot. Vooral de persfase ( 2x persen)
3 maanden geleden
Ons zoontje werd geboren op 6 juni 2024. Na een inleiding die 13uurs heeft geduurd.
Naam: Archie
Datum: 06/06/2024
Tijd: 18u48
Gewicht: 2kg920
Lengte: 49cm
Geboren: 40 w 6d
Bevallingsverhaal: ingeleide Bevalling
Op 5 juni 2024 werd ik ingeleid omdat mijn placenta verkalkingsplekken begon te vertonen en mijn vruchtwater aan het verminderen was. De inleiding met een sonde vond ik een regelrechte hel die maar liefst 13uurs heeft geduurd. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken op 6/6/2024 om 7u30 en had ik al 4cm ontsluiting. Waarbij mijn weeën gestopt zijn van 10u tot 17u. Ik wou graag zonder epidurale bevallen. Maar helaas is mij dat niet gelukt. Om 18u ben ik mogen beginnen persen en om 18u48 kwam ons zoontje ter wereld 🥹🤍
D
één maand geleden
Ons prachtige dochtertje: Dua
Geboren op 11/06 om 18:59
2,92kg 49cm
37w 5d
Bevallingsverhaal:
Op 10/06 om 19u aangemeld omwille van inleiding, zonder pijnstilling wegens littekenweefsel in mijn rug. Ingeleid door cholestase, hoge bloeddruk en geen verdoving mogen vragen. Ze hebben een ballon geplaatst en ‘s morgens om 7u had ik 3cm ontsluiting. De rest van de dag ging moeilijker, steeds meer weeën, verschillende houdingen geprobeerd, ademhalingsoefeningen, weeënbad, vliezen laten breken, maar na 24u had ik nog steeds 3cm ontsluiting. Uiteindelijk bevallen via keizersnede. Volgende dag heeft mijn dochtertje een klaplong gehad en is ze via spoedambulance overgebracht naar een ander ziekenhuis naar de nicu afdeling en ik mocht later ook via een ambulance gaan. De dag nadien had ze opnieuw een klaplong aan haar andere long.. heftige start gehad en 2weken op verschillende afdelingen verbleven.. veel huilbuien en verdriet gehad eerste weken/maanden. Gelukkig doet ze het supergoed, wij zijn fier op haar. en krijgt sinds dag 1 moedermelk.. via borst is het na de klaplong niet goed gelukt dus niet opgegeven en geef haar enkel afgekolfde moedermelk.💕