92 Reacties

5 maanden geleden

🩵 Lyo 🩵 24-05-2024 38w4d 3,900 kg 51cm

5 maanden geleden

Matteo 🧸🤍 13/06/24 52cm - 3,9kg 40+2 dagen -> ingeleid De bevalling heeft erg lang geduurd maar we zijn overgelukkig met ons klein muisje 🤍

5 maanden geleden

Flo 🌹 Geboren op 12/6 om 22u22, 52cm en 3,850kg na een inleiding op 39+3. Dolgelukkig met z'n drietjes. ☁️💕

5 maanden geleden

Felix 🐨 *🌍 14/06 om 12u27 * 🗓️39 w+2 * 3385 gr *53.5 cm Lastige bevalling van inleiding op 12/06 om 22u door vooraf twee slechte monitordagen. 6 keer epidurale bijgekregen maar ontsluiting kwam heel traag op gang (achteraf bleek hij met schouder vast te liggen). Pas op 14/06 om 12u27 eruit via lastige natuurlijke bevalling maar Felix doet het fantastisch 🩵 Mama moet wel wat bekomen😅🙏

5 maanden geleden

Vandaag (16/06) besloot Morris de wereld te verkennen om 01u49. Met een lengte van 50cm en een gezond gewichtje van 3kg280. Als ik 1 iets geleerd heb dan is het dat het niet veel uitmaakt welk scenario bevalling je in uw hoofd hebt want uiteindelijk draait dit toch helemaal anders uit. 🙈 Blij dat we ons zoontje in de armen konden sluiten.

5 maanden geleden

Mirthe Volckaert , 38+6. 16 juni, 1u49. Zoveel liefde...

5 maanden geleden

Reactie op Jasmien1994

Mirthe Volckaert , 38+6. 16 juni, 1u49. Zoveel liefde...
Zelfde dag, zelfde uur 🙈

5 maanden geleden

Mil 16/06/2024 - 40w3d 4,215kg 53cm Vlotte ( 11u vanaf eerste wee) bevalling, maar pittig gezien koorts van mama tijdens bevalling. Voorlopig beiden antibioticakuur, mama effectief positief op bacterie, bloed kleine Mil nog in afwachting. Na 1 nachtje samen, dus wel even ‘uit elkaar’ want labo, infuus, antibiotica en monitoring voor Mil op neonatalogie, waar hij het trouwens wel super goed doet! 🩵

5 maanden geleden

Suze 3,880 kg 50,5 cm Geboren op 17 juni Geplande keizersnede verliep vlot. Wel pijnlijk achteraf 🥴

5 maanden geleden

August 💙 18/06/24 55 cm • 3kg970 40+3 geboren na keizersnede na mislukte inleiding op 39+5. Bij nieuwe poging inleiding op 40+2 vliezen handmatig gebroken en weeënopwekkers toegediend maar na 16 uur arbeid bleef ontsluiting op 4-5 cm vastzitten omdat meneertje naar de sterren lag te kijken en dus door zijn grootte en ligging niet goed kon doordrukken aan de onderkant. Doorzetten tot 10cm ontsluiting was ook geen garantie op een vaginale bevalling en zou nog veel meer energie gevraagd hebben van zowel August als mama en papa 🫠

5 maanden geleden

Matteo 🩵🧸 19/06/2024 52.5 cm | 3kg890 Geboren op 38 weken en 4 dagen. 4 u snachts vliezen gebroken en weeën begonnen. Om 19u savonds nog maar 4 cm ontsluiting.. Uiteindelijk met keizersnede geboren. Lange, heftige dag maar we stellen het goed 🥰

5 maanden geleden

Victor 🥰 20/06/24 4kg186 28w5d Lengte zullen ze pas morgen meten omdat het niet comfortabel is om de baby te meten als hij net uit de buik is. Het was een geplande keizersnede. Mama heeft veel pijn maar ons zoontje stelt het super goed en drinkt goed van de borst.

5 maanden geleden

Hannah Gekomen op 20 juni na 41 weken in de buik. 3320 gram en 52 cm lang

5 maanden geleden

Césare🧸🤍 20 juni ‘24, 20u23 Op 39w4d geboren na inleiding door vliezen te breken. Vlotte arbeid en bevalling gehad. 3,445kg aan liefde.

5 maanden geleden

Lyo ❤️ - 20/06/2024 ⚖️ 3880g & 📏51 cm Geboren 38w3d Om 22u begon opeens weeënstorm, 23u15 kwamen we toe in het ziekenhuis, toen brak mijn water en zat ik op 8 cm ontsluiting. Lyo is geboren om 23u56. Hele snelle bevalling

5 maanden geleden

Lexi 🩷 20/06/2024 53 cm & 4,180 kg 39w+6 Woensdagavond rond 21h voelde ik wat krampen in de schaamstreek. Ik dacht dat het misschien wat indalingsweeën waren want de dag ervoor nog aan de monitor geweest en toen leek het alsof we zondag zouden moeten inleiden. Toch maar even de weeëntimer erbij gepakt. Toch elke 2 à 3 minuten een nieuwe kramp, dus rond 22h20 maar naar het ziekenhuis vertrokken 😅 In het ziekenhuis eerst even aan de monitor om te zien dat het wel zeker weeën waren. En dat was wel degelijk zo. Na een inwendige controle bleek ik al 4/5 cm opening te hebben dus we mochten rechtstreeks naar de verloskamer. Rond 23h dus de verloskamer in. Eerst wat weeën opgevangen op de bal, daarna toch maar in bad. Ik wilde graag zonder epidurale bevallen, dus de warmte van het bad deed me goed. Wat later begonnen de weeën wel echt veel pijn te doen, ik had zo'n 9 cm opening. En snel erna volledige ontsluiting, dus van het bad verhuisd naar het bed. Om 5h05 beginnen persen, en om 5h47 is Lexi geboren 🩷 Ze zat wel vast met haar schouders, dus ze heeft even een moeilijke start gehad. Ze warmde niet goed op, en had wel wat slijmen en bloed binnengekregen doordat ze een tijdje gekneld zat. De navelstreng is dus meteen doorgeknipt en ze heeft maar kort bij mij kunnen liggen. Daarna ging ze in de couveuse om op te warmen en kreeg ze zuurstof omdat haar saturatie te laag was. Blijkbaar een klaplongetje doordat ze dus gekneld zat... Tegen de avond mocht ze uit de couveuse, en sinds deze ochtend ligt ze bij ons op de kamer. Even een heftige start voor haar, maar verder gaat alles prima 👌 En ik heb de bevalling gehad die ik wilde, en zonder de inleiding die ik dacht nodig te hebben 😁🤭

5 maanden geleden

Julien 🩵 Geboren op 38w6d 18/6/24 2kg906 48 cm De bevalling zelf is enorm vlot verlopen, maar de 12 uren ervoor zijn wel best eng geweest. Juliens hartslag zakte tot 2 keer toe tot een waarde van 60, terwijl zijn hartslag tussen de 110 en 160 moest zijn. Zeker wanneer men om half 4 ‘s nachts de gynaecoloog van wacht er heeft bijgehaald, ben ik echt bang geweest. Ze hebben zijn hartslag uiteindelijk weer goed gekregen met het toedienen van weeënremmers, maar daar reageerde ik dan weer erg slecht op. Dus de aanloop naar de bevalling was best pittig, wetende dat de eerste weeën zaterdagavond reeds gestart waren. Ik ben dan uiteindelijk maandagavond om 20u30 naar het ziekenhuis gereden en dinsdagochtend bevalllen. De aanloop naar was dus langdurig en pijnlijk, maar de bevalling zelf duurde slechts 20 minuten. Eind goed al goed ☺️ En Julien is een hele rustige baby. Hij krijgt nu borstvoeding en hij doet dat super flink! Nu is het nog kwestie van de rust in te halen op momenten wanneer ik kan slapen. Ik zal binnenkort al eens op bezoek komen in het ziekenhuis!

5 maanden geleden

Ian 🩵 Geboren op 39+1 21.06.2024 - 3kg340 - 53 cm Op 20/06 om 1u weeën begonnen, om de 10 minuten. Dit zowat de volledige dag, zonder veel vordering. Opeens braken de vliezen om 22u! Rond 5u beginnen persen, dit ging minder vlot en duurde 1u30, nadat hij geboren was werd het duidelijk dat dit kwam omdat hij in ‘kruinligging’ lag. Hierdoor een knip, die helaas nog wat verder scheurde 🙁 Maar dit alles is natuurlijk snel vergeten als het mannentje in je armen ligt 🥰

5 maanden geleden

Lewis 💙 21/06/'24 - op de uitgerekende datum 4,1kg - 52cm Het is waar wat ze zeggen, de tweede keer gaat het wat vlotter! ❤️

MOD

4 maanden geleden

Maurice 💙 24/6 - 2.8kg - 49cm Na een arbeid van 15 uur werd Maurice erg gestrest, zijn hartslag daalde continu en hij daalde niet helemaal in, alsook vorderde mijn ontsluiting niet. Daarom werd er overgegaan tot een keizersnede. Bleek dat de navelstreng 3x rond het nekje gedraaid zat. Gelukkig doet Maurice het heel erg goed, we kunnen niet trotser zijn 🥰❤️