7 Reacties
9 maanden geleden
Wij hebben er vooral spulletjes opgezet die je nog niet echt nodig hebt de eerste weken. Of waarvan je denkt dat ze handig zijn maar nog niet noodzakelijk.. bijvoorbeeld :
- muziekmobiel
- maxi cosi hanger
- badspeelgoed
- anti slip badmat
- luieremmer
- tetradoeken (extra, heb je nooit teveel)
- bijtringen
- stapelspeelgoed
- extra slabbetjes
- eetset, drinkbekers, bestek
- veiligheidsspiegel voor in de auto
- dekbedsets
- extra hoeslakens
- matrasbeschermer voor het babybed (baby zal eerst bij ons in de co sleeper slapen)
- babyfoon
- reisbedje
- …
Zo kan ik nog wel even doorgaan 😅 als je weet waar je de lijst wil leggen en ze hebben een website, kan je elke rubriek (eten, slapen, spelen etc.) afgaan. Uiteindelijk heb je snel een hele lijst vol 😊 succes!
9 maanden geleden
Wij kiezen ervoor om geen geboortelijst aan te leggen. Ik kocht al heel wat spulletjes zelf (vaak ook 2dehands). Ik merk dat sommigen soms moeten "zoeken" om "goedkope" dingen op hun geboortelijst te blijven zetten (zodat iedereen natuurlijk keuze heeft in elk budget) en vind het zonde als er dan bv. 20 euro wordt uitgegeven aan een set blokken die voor een kwart van de prijs te vinden zijn bij Wibra / Action / Zeeman / ... . Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening :D Wij geven als cadeautip een envelopje en als mensen mij er achter vragen, ga ik wel een lijstje achter de hand houden met wat ik evt nog zou willen voor in de toekomst 😊
9 maanden geleden
Wij gebruiken pakske.be. We zijn zelf al veel tweedehands aan het kopen en dat kan je ook toevoegen. Ik vind het ook een handig platform omdat je een product kan toevoegen en de mensen dan zelf nog kunnen kiezen waar ze het kopen en ook een overzicht krijgen waar het overal beschikbaar is. En verder kan je ook laten bijleggen aan dingen die je al in huis hebt. Verder zetten wij er ook kraamkost, goed doel., vrije gift etc op :)
9 maanden geleden
Wij gaan ook voor Pakske! Mensen kiezen bij de duurdere spulletjes sws zelf hun te schenken bedrag ; en ik zet er alles op die we kochten aan korting, of in Zeeman of Hema of dergelijke.