32 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben gisteren ook aan het opzoeken geweest 🤣 ik durf alleen nog niet goed beginnen aan 37 weken gezien ik tot mijn 39 weken werk... zal eens meeluisteren hier 😬

5 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Ik ben gisteren ook aan het opzoeken geweest 🤣 ik durf alleen nog niet goe ...
Oei ja dat maakt het extra spannend! Hier een geplande keizersnede, datum ligt vast, maar zou het zo leuk vinden moest alles spontaan beginnen 🥰

5 maanden geleden

Ikke! Elke dag drink ik een groot glas van 400 ml. Ik maak er ice tea van. Laten inkoken op het vuur met losse aardbeitjes en framboosjes, lepeltje honing erbij en een heel klein scheutje aardbeiensiroop. Ik maak 1,5 l per keer en bewaar het id frigo. Ik kocht de thee in een theewinkeltje in Gent. € 4,50 ofzo voor 100 gr.

5 maanden geleden

Reactie op SparklesandSmiles

Ikke! Elke dag drink ik een groot glas van 400 ml. Ik maak er ice tea van. ...
Lijkt me heerlijk! Als ik dit online bestel, zoek ik dan best gewoon frambozenbladthee op denk je? Er is zoveel keuze!

5 maanden geleden

Ikke! Elke dag drink ik een groot glas van 400 ml. Ik maak er ice tea van. ...
Vanaf wanneer zou ik best beginnen denk als ik tot 39w werk? Aan 39w of zou dit te laat zijn? 🙈

5 maanden geleden

Ik drink elke ochtend en avond een tas Frambozenblad thee met een beetje honing. Ik ben begonnen op 37 weken. Ik heb deze gekocht online bij madam Chai via bol.com ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Vanaf wanneer zou ik best beginnen denk als ik tot 39w werk? Aan 39w of zou ...
Het “kan” de bevalling opwekken, maar het is eerder bedoeld zodat de baarmoeder tijdens de arbeid vlotter samentrekt. Ik ben begonnen op 36w, t maakt nog geen aanstalten er uit te komen 😅 dr Google raadt aan vanaf 37w, 1 tot 3 glazen max per dag.

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Lijkt me heerlijk! Als ik dit online bestel, zoek ik dan best gewoon frambo ...
Het moet vooral losse thee zijn, en 100% frambozenbladthee. Vond het ook te veel keuze online, en veel verzendingskosten dus ik zou toch aanraden om even snel een theewinkeltje in de buurt binnen te lopen. Bij Holland & Barreth zouden ze het naar’t schijnt ook hebben.

5 maanden geleden

Ik ben er nog niet mee begonnen maar heb het wel al besteld bij biomom.nl

5 maanden geleden

Ik drink elke ochtend een grote tas ofwel thee ofwel in ice tea. Beetje afwisseling. Nikita van in deze groep had op tiktok een receptje hiervan gedeeld. Misschien antwoordt ze straks hierop wel. Ik ben begonnen op 37 weken en vandaag 39 weken en blijkbaar doet het niets met het versneller van de arbeid maar eerder de werking van de baarmoeder achteraf. Ik kocht deze bij Pit en Pit en was direct geleverd, losse thee wel. https://nl.pit-pit.com/collections/gezondheid_gezondheidskruiden_framboosblad

5 maanden geleden

Reactie op ems1996

Ik drink elke ochtend een grote tas ofwel thee ofwel in ice tea. Beetje afw ...
Merci! Dat het zou helpen met de werking vd baarmoeder achteraf is ook al heel mooi hè . 😊

MOD

5 maanden geleden

Ik heb de mijne op thélene gekocht online ☺️ ben gestart op 34 weken na overleg met de gynaecoloog, wel maar 1 tas per dag. Vanaf 37w bouw ik op naar 2 tassen en vanaf 38 3 (hoger ga ik niet gaan) ☺️ er is momenteel maar 1 echt wetenschappelijke studie en hierin lijkt het niet te zorgen voor het in gang zetten van de bevalling (maar ik zou zelf ook oppassen hoor, er is gewoon nog te weinig kwalitatieve info hierrond). Maar met de beschreven voordelen vind ik het het proberen wel waard 😉

5 maanden geleden

Reactie op NDL

Ik heb de mijne op thélene gekocht online ☺️ ben gestart op 34 weken na ove ...
Oké ik ga op zoek. Het lijkt me ook wel lekker, en gezond! Eens iets anders! Bedankt voor de uitleg!

5 maanden geleden

Reactie op NDL

Ik heb de mijne op thélene gekocht online ☺️ ben gestart op 34 weken na ove ...
Heb je daar misschien een linkje van? Ik vind hem niet direct op de website 😊

MOD

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Heb je daar misschien een linkje van? Ik vind hem niet direct op de website ...
https://www.thelene.be/nl/product/frambozenblad/ Voila 😉

5 maanden geleden

Reactie op NDL

https://www.thelene.be/nl/product/frambozenblad/ Voila 😉
Ohjee ik had rozenbladthee opgezocht. 🫠 merci!

MOD

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Oké ik ga op zoek. Het lijkt me ook wel lekker, en gezond! Eens iets anders ...
Zuiver vind ik het niet te drinken (maar ik ben sowieso geen thee drinker 😅), mijn “mocktail” versie vind ik wel heel lekker 😛 maar daar zitten denk ik wel heel wat (natuurlijke?) suikers in

5 maanden geleden

Reactie op NDL

Zuiver vind ik het niet te drinken (maar ik ben sowieso geen thee drinker � ...
Zwangerschapsdiabetes hier maar ik vind er wel iets op. 😁😆

5 maanden geleden

Reactie op NDL

Zuiver vind ik het niet te drinken (maar ik ben sowieso geen thee drinker � ...
Hoe maak jij hem? Benieuwd!

MOD

5 maanden geleden

Hoe maak jij hem? Benieuwd!
Ik maak een liter thee voor 4 dagen en laat die afkoelen. Dan voeg ik per glas ongeveer 50ml cranberrysap en 50ml ananassap toe en ijsblokjes ☺️